نسخه چاپی

روشن: استقلال ورشكسته است!

پیشكسوت باشگاه استقلال كه از ناكامی این تیم در فصل سیزدهم لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به شدت ناراحت بود در اظهارنظری جالب از قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده خواست كه در استقلال بمانند و شرایط تیم را به "حالت عادی" برگرداند و آن وقت اگر خواستند بروند!

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسن روشن درباره وضعیت استقلال در سالی که گذشت اظهار کرد: استقلال مانند شرکتی است که در سال‌های اخیر فقط از منابعش خورده‌اند و اکنون ورشکسته شده است! تیمی مثل فولاد، سه سال قبل به دسته یک سقوط کرد و با خرید امتیاز سپاهان نوین به لیگ برتر بازگشت. از همان زمان مسئولان فولاد برای امسال برنامه داشتند ولی استقلال از همان سه سال قبل تاکنون یا اول بود یا دوم ولی امسال به این وضعیت دچار شد.

وی ادامه داد: مسئولان باشگاه از مدیرعامل و مربی همه در خواب خرگوشی بودند. استقلال یک شرکت ورشکسته است که هیچ کس‌ نمی‌تواند آن را درست کند به جز همین‌هایی که الان هستند. فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی باید بمانند چون در طول سال‌های اخیر هیچ سرمایه‌گذاری و پس‌اندازی که در آکادمی نداشته‌اند. آنها باید بمانند و تیم را به حالت عادی برگردانند و آن وقت اگر خواستند بروند.

روشن همچنین گفت: استقلال تا بخواهد دوباره سر و شکل خوبی بگیرد دو یا سه سال زمان می‌برد. در این مدت بقیه تیم‌ها مشکلی ندارند چون بازیکن مورد نیاز خود را ساخته و آماده دارند. برای بازی سپاهان و الاهلی به اصفهان رفته بودم که فهمیدم این تیم تا دو سال آینده نیازی به خرید بازیکن ندارد. استقلال چه دارد؟ هیچ!

وی افزود: قلعه نویی گفته که تیم بیشتر از داخل ضربه خورده که حرف درستی است. مسئولان باشگاه باید هواداران را آگاه کنند که چه گذشته است. چرا مجیدی را که خداحافظی کرده بود با ساز و دوقول آوردند و چرا در آن بازی رفت؟ نکونام چطور به تیم آمد و چرا رفت؟ چرا منتظری در میان فصل رفت؟ آیا قرارداد این‌ها برای 20 بازی بود؟ با هم مشکل داشتند؟ یا بده بستانی با هم داشتند؟

پیشکسوت استقلال در ادامه گفت: در استقلال هیچ چیز شفاف نیست. حسین فرکی خوب گفت که می‌شود با جوان‌ها و بدون بودجه زیاد قهرمان شد. مدیرعامل استقلال گفته که می خواهد برود، صحبتی هم هست که قلعه نویی به پدیده برود. یک بار دیگر هم که قلعه‌نویی از استقلال رفت، 13 بازیکن آزاد اعلام شدند که هفت یا هشت تای آنها جدا شدند. اگر شما یک زمین زراعی به من بدهید و من پنج سال در آن بکارم و سود ببرم، رسم مردانگی نیست که هنگام تحویل به شما یک تانکر گازوئیل در آن خالی کنم. این درست نیست که امانت را خراب کنیم و بدهیم دست یکی دیگر تا او موفق نشود و مردم بگویند که ما خوب بودیم.

وی ادامه داد: فتح‌الله‌زاده اوایل سال قبل گفته بود که قلعه‌نویی را قبول ندارد ولی رئیس هیات مدیره او را آورد و به فتح‌الله‌زاده گفت که اگر نمی‌خواهد می‌تواند برود اما او ماند. حالا هم معلوم نیست که در باشگاه چه می‌گذرد. خوشبختانه وزیر ورزش دخالت کرده و گفته که باید حساب و کتاب باشگاه معلوم شود. نمی‌شود که مدام بگویند با پول دولت کمپ ساخته‌اند و 200 میلیارد تومان به باشگاه سود رسانده‌اند. هر کسی می‌توانست این پول را به یک مقاطعه‌کار بدهد که فلان جا را چمن بکارد و فلان جا دیوار بکشد. متاسفانه در این مدت تیم را کُشتند و حالا طرفدار استقلال در خیابان سرش پایین است!

روشن افزود: قلعه‌نویی باید بماند تا از حیثیتی که در این سال‌ها کسب کرده دفاع کند. ماندن او در تیم بهترین راه است. اگر تیم را به جایی رساند که دوباره حرفی برای گفتن داشت، می‌تواند برود.

وی درباره افشای قرارداد بازیکنان فوتبال هم گفت: انتشار قراردادها کار بسیار خوبی است. ما سال‌هاست که می‌گوییم این کار باید صورت بگیرد اما مدیران زیر بار این کار نمی‌رفتند. طالب‌لو که بازیکن با اخلاقی بود و از دل استقلال بیرون آمده بود، هفت سال است که از باشگاه طلب دارد. پس بیلان عملکرد سالیانه و هیات مدیره مجاز هستند که یک بازیکن هفت سال است چک پاس نشده درد دست دارد؟

روشن همچنین گفت: نجف‌نژاد و اعضای هیات مدیره هر وقت تیم می‌برد می‌گویند مدیرعامل و سرمربی را حفظ می‌کنیم ولی حالا پیدایشان نیست! هیات مدیره باید یک ناظر تعیین می‌کرد که بر کارهای مدیرعامل باشگاه نظارت می‌کرد. مدیران باشگاه در سال‌های اخیر مدام به دنبال بمب ترکاندن بودند و همین کارها باعث شد که پول‌های میلیاردی رد و بدل شود. چطور تیمی که این همه پول خرج می‌کند نمی‌تواند 500 میلیون تومان برای آکادمی‌اش خرج کند؟

فوتبالیست قدیمی استقلال ادامه داد: وزارت ورزش باید دخالت کند و از مسئولان باشگاه بپرسد که در پنج سال گذشته چه کرده‌اند؟ آکادمی باشگاه نه تنها بازیکن نمی‌سازد بلکه کلی هم سر و صدا دارد! مدارکی دارم که نشان می‌دهد آقایان آکادمی را از باشگاه به قرار ماهی 25 میلیون تومان اجاره کرده‌اند و آن را سالی یک میلیارد تومان به دیگران اجاره داده‌اند. آن وقت می گویند که چون دلشان برای استقلال می‌سوخته حاضر شده اند ماهی 25 میلیون بدهند!

وی در پایان گفت: زمانی که ما در آکادمی بودیم، به مربیان پایه ماهی 400 هزار تومان حقوق می‌دادیم و به بازیکنان جوان ماهی 30 هزار و به امیدها ماهی 45 هزار تومان می‌دادیم. این پول هزینه بلیت آنها هم نمی‌شد اما هم از آنها پول نمی گرفتیم و هم مبلغی به‌ آنها می‌دادیم. یعقوب کریمی بازیکن آینده‌داری بود که در استقلال رشد کرد اما او را برای 50 میلیون تومان به نفت تهران فروختند و یک دلال معروف جایش را با الونگ پر کرد. او هم یک بازی از ابتدا در میدان بود که به کلی خراب کرد و یه بار هم 15 دقیقه بازی کرد و 300 – 400 میلیون گرفت.

۱۳۹۳/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...