نسخه چاپی

كاهش تعرفه برق به دستور رئیس‌ جمهور

معاون وزیر نیرو با تشریح جزئیات دستورات جدید رئیس جمهور برای كاهش هزینه تعرفه های جدید برق در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اعلام كرد: بر این اساس، قیمت تعرفه های برق از ۵۳ به حدود ۵۰ تومان كاهش یافته است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هوشنگ فلاحتیان درباره جزئیات دستور رئیس جمهور برای کاهش تعرفه برق مشترکان پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: میانگین قیمت تعرفه های قبلی برق مشترکان حدود ۵۳ تومان به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق بود که به دستور رئیس جمهوری این تعرفه کاهش یافت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام این که با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شد، میانگین قیمت برق مشترکان حدود ۲۴ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها متوسط قیمت مصرف هر کیلووات ساعت برق حدود ۴۳ تومان بود که با اجرای فاز دوم به ۵۳ تومان افزایش یافت.

این مقام مسئول با تاکید بر این که با صدورنخستین قبوض برق و نظر ریاست جمهوری تعرفه های برق از ۵۳ تومان به حدود ۵۰ تومان کاهش یافته است، گفت: بر این اساس نظرات رئیس جمهور مبنی بر کاهش تعرفه های جدید برق اعمال شده است.

فلاحتیان در ادامه با یادآوری این که قبوض اواسط اسفند تاکنون، باطل شده است، خطاب به آن دسته از مشترکان خانگی که اقدام به پرداخت این قبوض ابطال شده کرده اند، توضیح داد: آن دسته از مشترکانی که هزینه این قبوض را پرداخت کرده اند در دوره های آینده صدور قبوض، هزینه پرداخت شده به حساب بستانکاری مشترکان اضافه می شود و از هزینه قبوض آنها کسر خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در پایان خواستار صرفه جویی مردم در مصرف برق همزمان با گرم شدن هوا شد و خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف علاوه بر کمک به افزایش پایداری شبکه برق، بار مالی قبوض مشترکان هم به شدت کاهش می یابد.

وزارت نیرو با اشاره به ابطال قبوض مشترکان از ۲۰ اسفندماه پارسال تا ۲۵ فروردین ماه امسال، اعلام کرد: در محاسبه قبوض جدید برخی مشترکان، اشتباه‌ شده که لازم است اصلاح شود.

به همین علت با افزایش قابل توجه بار مالی قبوض برق مشترکان خانگی، وزارت نیرو با صدور اطلاعیه ای همه قبوض صادر شده پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را باطل و اعلام کرد: قبوض‌ ۲۰ اسفند ماه ۹۲ تا ۲۵ فروردین‌ ماه امسال‌ از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت‌ حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

وزارت نیرو یادآور شده است: همان‌ طور که مشترکان برق استحضار دارند، در اسفندماه پارسال به وزارت نیرو اجازه داده شد، تعرفه برق مصرفی مشترکان را ۲۴ درصد افزایش دهد. متاسفانه در محاسبه قبوض جدید برخی از مشترکان، اشتباه‌هایی صورت گرفته که لازم است اصلاح شود.

در این اطلاعیه ضمن عذرخواهی از دریافت‌ کنندگان این قبوض، تصریح شده است: به آگاهی مشترکان می‌رساند، قبوض‌ صادر شده از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۹۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه سال‌جاری از درجه اعتبار ساقط است و قبوض اصلاح شده با عنوان اصلاحیه صورت‌حساب برای مشترکان ارسال خواهد شد.

براساس اعلام وزارت نیرو، در صورتی که برخی از مشترکان قبض‌های یادشده را تاکنون پرداخت کرده‌ باشند، در قبض دوره بعد اصلاح‌های لازم صورت خواهد گرفت و مبالغ اضافی پرداخت شده از صورت‌حساب بعدی آنان کسر خواهد شد.

بر این اساس با احتساب تعرفه‌های جدید آن دسته از مشترکانی که به طور متوسط در هر دوره محاسبه صورتحساب حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند با احتساب مالیات و آبونمان باید معادل ۲۵ هزار تومان تا ۳۸ هزار تومان هزینه مصرف برق پرداخت کنند.

در این بین در صورتی که مصرف برق مشترکان به ۳۱۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت افزایش یابد هزینه مصرف برق این دسته از مشترکان خانگی به ۷۰ تا بیش از ۹۰ هزار تومان افزایش می یابد.

با محاسبات انجام شده، یک مشترک خانگی صرفه جوی خانگی در فصل بهار بدون روشن کردن کولرهای آبی، گازی، اسپیلت، آب گرم کن گازی یا شوفاژ (برای گرم کردن آب ساختمان) باید بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان فقط برای گاز و برق پرداخت کند.

۱۳۹۳/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...