نسخه چاپی

جاسبی در خصوص حمایت مالی در فتنه 88 پاسخگو باشد

عکس خبري - جاسبي در خصوص حمايت مالي در فتنه 88 پاسخگو باشد

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی كشور، گفت: با وجود مدیران موفق و باتجربه و بدون حاشیه در كشور چه الزامی برای حضور جاسبی در هیئت امنای دانشگاه آزاد وجود دارد.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری دانشجو، حمید احدی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور درباره بازگشت مجدد عبدالله جاسبی به هیئت امنای دانشگاه آزاد، گفت: فضای حاکم بر حواشی که در دوران اصلاحات مربوط به دانشگاه آزاد وجود دارد، نشان دهنده این است که متاسفانه جریان خاصی در کشور این دانشگاه را میراث پدری و حیات خلوت برای خود می‌دانند که این دیدگاه باید تغییر کند؛ پس مجلس با استفاده از الزامات قانونی به صورت صحیح به این موضوع ورود کند نه اینکه مانند سال 89 و 90 دانشجویان به این مسئله ورود کنند.
وی در ادامه افزود: باید در دانشگاه آزاد جلوی ویژه‌خواری و رانت‌خواری از خاندان خاص که از این دانشگاه تغذیه می‌کنند و مدارک و اسناد آن کاملاً موجود است جلوگیری شود چرا که حمایت جریان خاص در سال 88 از سران فتنه و حمایت مالی آنان در فتنه‌انگیزی‌های پس از انتخابات کاملاً مشهود است.
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در انتقاد به دولت جدید مبنی بر اینکه بعد از انتخابات 24 خرداد انتظار می‌رفت دولت با قانون‌گرایی که شعار آن را مطرح می‌کرد عمل کند، اظهار کرد: تاکنون دولت خلاف شعارش در این زمینه عمل کرده است و با توجه به اینکه دوره 30 ساله جاسبی به پایان رسیده اما مجدداً شاهد بازگشت وی به دانشگاه آزاد هستیم. باید به این مسئله توجه کرد که مدیران موفق بسیاری در کشور حضور دارند که می‌توان از آنها استفاده نمود؛ چرا فقط باید از شخص خاصی در هیئت مدیره استفاده کرد که امتحانشان را پس داده‌اند؟
احدی با بیان اینکه چه الزامی برای حضور جاسبی در هیئت امنای دانشگاه آزاد وجود دارد، تصریح کرد: افراد و اشخاص مختلفی در کشور حضور دارند که می‌توان از تجارب آنان استفاده کرد که این افراد مانند جاسبی عملکرد منفی ندارند چرا که براساس اعترافاتی که متهمین در سال 88 داشته‌اند، نقش وی در جریانات گذشته به وضوح مشخص است.
وی با بیان اینکه جاسبی در ابتدا باید پاسخ سوالات فعالان دانشجویی را در خصوص حمایت مالی در سال 88 را بیان کند بعد به فکر حضور در هیئت امنای دانشگاه آزاد باشد، گفت: مسئله‌ای بسیاری از فعالان در دانشگاه‌ها موضوع رانت‌خواری است چرا شاهد این مسئله هستیم عده‌ای از رانت خود و خاندان‌شان در عملکرد کاری استفاده می‌کنند تا برای غالب کردن اشخاص در سمت‌های متفاوت از آن بهره ببرند که در این زمینه هاشمی به شکل جدی ورود پیدا کرد اما بی توجهی مسئولان به این مسئله اعتراض و مخالفت فعالان دانشجویی را به دنبال خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...