نسخه چاپی

مسئولان جلوی ناامیدی مردم را بگیرند

عکس خبري -مسئولان جلوي  نااميدي مردم را بگيرند

آیت‌الله مكارم شیرازی گفت: مسئولان نظام باید جلوی حالت انفعالی و یاس و ناامیدی را بگیرند و مردم را به آینده امیدوار سازند، چرا مشكلات قابل حل است و در طول عمر 35 ساله انقلاب نیز ما با مشكلات بسیار بزرگتری دست و پنجه نرم كرده‌ایم و آنها را حل كرده‌ایم.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "آیت الله مکارم شیرازی" امروز - شنبه 30 فروردین‌ماه - در دیدار با "محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، به تبیین راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی پرداخت.
معظم‌له با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم و روایات اهل‌بیت‌(ع) خاطرنشان کرد: مسئله توجه به علم و دانش بصورت گسترده چه علوم دینی و چه علوم غیر دینی از مسایل مهم اسلام است و در طول تاریخ در کنار مدارس دینی، بزرگانی چون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی‌سینا و ... در رشته‌های علوم مختلف پرورش یافته‌اند و این‌ها در زمانی بود که در اروپا بحث تفتیش عقاید و کوبیدن علوم دیگر مطرح بوده است.
وی افزود: دین مبین اسلام و مخصوصا مذهب تشیع، طرفدار گسترش علم و دانش در همه زمینه‌هاست و از لحاظ فقهی نیز فراگیری علومی که جامعه به آنها نیاز دارد، واجب کفایی است، چرا که دشمنان اسلام و انقلاب با رشد علمی خود، در صدد سلطه بر جهان هستند و این مسئله وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این ‌که بین دانشگاه و حوزه هیچ‌ فاصله‌ای نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان اصرار دارند بین دانشگاه و حوزه تضاد ایجاد کنند، حال آن‌که حوزه و دانشگاه هر دو در یک مسیر حرکت می‌کنند و بین آنها فاصله و تضادی نیست.
این مرجع تقلید با اشاره به شرایط خطیر و پیچیده امروز کشور، تاکید کرد: دشمنان هر روز بهانه‌ تازه‌ای می‌آورند و ما نباید از کید و مکر آنان غافل شویم، چرا که اگر در مسئله‌ای نیز با آنها به توافق برسیم، بهانه‌ دیگری می‌آوردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی از تحریم‌ها، اشتباهات گذشته بعضی مسئولین که کشور را در چالش‌هایی فرو برد و نیز بروز مشکلاتی از ناحیه خود مردم که گاه در ایجاد تورم موثر بوده، به عنوان ریشه‌های مشکلات اقتصادی نام برد.
معظم‌له در بیان ریشه‌های مشکلات اقتصادی، به سه نکته اساسی تحریم‌های خارجی، اشتباهات گذشته بعضی مسئولین که کشور را در چالش‌هایی فرو برد و نیز بروز مشکلاتی از ناحیه خود مردم که گاه در ایجاد تورم موثر بوده، اشاره کرد و گفت: باید مردم و مسئولان با رعایت انصاف و توجه به تعالیم حیات‌بخش اسلام، به این نکات توجه کنند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز تاسف از اوضاع فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان با استفاده از سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، به فساد دامن می‌زنند و حتی از طریق موبایل‌ها نیز دعوت به فساد می‌کنند؛ باید با این مسائل مقابله شود.
وی، نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ بسیار به جا و هوشمندانه دانست و افزود: امیدواریم شعار امسال را به واقعیت برسانیم و به این سمت و سو حرکت کنیم که مشکلات اقتصادی و فرهنگی به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.
این مرجع تقلید تاکید کرد: مسئولان نظام باید جلوی حالت انفعالی و یاس و ناامیدی را بگیرند و مردم را به آینده امیدوار سازند، چرا مشکلات قابل حل است و در طول عمر 35 ساله انقلاب نیز ما با مشکلات بسیار بزرگتری دست و پنجه نرم کرده‌ایم و آنها را حل کرده‌ایم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی دعوت به وحدت، اعتدال و جلوگیری از تندروی را مورد تاکید قرار داده و یادآور شد: آنچه ما را در مقابل هجمه‌های دشمن حفظ می‌کند، تقید به اسلام است، زیرا آمریکا از همه چیز بیشتر، از ایمان جوانان ما می‌ترسند.

۱۳۹۳/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...