نسخه چاپی

وزیر اقتصاد خود را برای سوال آماده كند

رئیس كمیسیون انرژی گفت: با توجه به اینكه بر اساس اسناد محكمی، از برداشت ۴ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی باخبر شده‌ایم، برای روشن شدن واقعیت و اطلاع افكار عمومی سؤال از وزیر اقتصاد را در این رابطه تقدیم هیأت رئیسه كرده‌ایم.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، سید مسعود میرکاظمی درباره اظهارات اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر صادر نشدن هیچ مجوزی در دولت و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برای برداشت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با توجه به اینکه بر اساس اسناد و مدارک محکمی از برداشت ۴ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی با خبر شده‌ایم برای روشن شدن واقعیت و اطلاع افکار عمومی سؤال از وزیر اقتصاد را در این رابطه تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ایم.
وی افزود: طبق روال مجلس این سؤال پس از تقدیم به هیئت رئیسه به کمیسیون مربوطه ارجاع و در آن بررسی شده و پس از در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد تا افکار عمومی در جریان واقعیت قرار بگیرد.
میرکاظمی هفته گذشته از برداشت بدون مجوز ۴.۱ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی برای استفاده در هزینه‌های جاری خبر داده و گفته بود ۲.۶ میلیارد دلار از این رقم به شکل مستقیم تبدیل به ریال شده است. میرکاظمی این اقدام را مصداق بارز بی‌انضباطی مالی در سالی که معاون رئیس‌جمهور سال انضباط مالی خوانده بود دانسته و نسبت به اثرات تورم‌زای چنین اقداماتی هشدار داده بود.
در حالی که سیدمحمد قاسم حسینی قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفته است از این برداشت خبری ندارم و باید گزارش بانک مرکزی در این زمینه ارائه شود، ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت امنای صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با فارس گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم این مبلغ برداشت شده و مجوز آن را نیز ستاد تدابیر ویژه صادر کرده است.
وی با تاکید بر غیر قانونی بودن صدور چنین مجوزی از سوی ستاد تدابیر ویژه اقتصادی گفت: دولت این پول را از صندوق توسعه قرض گرفته تا بعد پول را به صندوق بازگرداند اما تاکنون پول برداشت شده به صندوق توسعه ملی باز نگشته است.
اسحق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پنجشنبه هفته گذشته در ملاقات با اعضاء هیات عامل صندوق توسعه ملی گفته بود:دولت و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی هیچ مصوبه ای در خصوص برداشت از منابع صندوق توسعه ملی نداشته و اصرار دارد که به هیچ وجه از منابع صندوق در بودجه کشور استفاده نشود.

۱۳۹۳/۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...