نسخه چاپی

استخدام ۳۰۰ هزار مزدور خارجی در شورای همكاری

پس از انتشار اخباری درباره درخواست كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس از مغرب و اردن برای ارسال 300 هزار مزدور برای "حفاظت" از این كشورها در مقابل خطرات ، الیوت آبرامز، نویسنده امریكایی موضوع "سامانه دفاعی شورای همكاری" را مطرح كرد.

به گزارش نما به نقل از از العالم، این نویسنده آمریکایی نوشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس یک ویژگی مشترک دارند که عبارت است از رو به رویی با خطر تروریسم و آنچه که وی نگرانی از ایران خواند؛ و اکنون با حضور بیش از 25 هزار فرد مسلح در سوریه، توهم برخی اعراب درباره تولید سلاح هسته ای ایران و کاهش نقش امریکا به عنوان همپیمان آنان این نگرانی تشدید شده است.

آبرامز در مقاله خود با عنوان "کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، سامانه دفاعی و خطرات" در پایگاه شورای روابط خارجی امریکا منتشر کرد، نوشت: بعید نیست که این کشورها در واکنش به این تهدیدات، به افزایش بودجه نظامی شان روی بیاورند.

به طوری که بنا بر اعلام مرکز تحقیقات صلح استکهلم، در سال 2013 عربستان پس از امریکا، چین و روسیه در رتبه چهارم کشورهای جهان از نظر بودجه دفاعی قرار داشت و اکنون میزان بودجه این کشور به 67 میلیارد دلار در سال می رسد.

همچنین امارات با صرف هزینه سالانه حدود 19 میلیارد دلار، در ردیف پانزدهم کشورهای جهان از نظر بودجه نظامی قرار دارد.

به گفته این نویسنده آمریکایی، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، هفته گذشته در یک اقدام دفاعی دیگر، از اردن و مغرب درخواست کردند، نیروهایی برای کمک به نظام دفاعی آنها ارسال کند.

براساس گزارش یک روزنامه مغربی که در سایت "اخبار دفاعی" نیز منتشر شد، شورای همکاری از این دو کشور خواست ، حدود 300 هزار سرباز را برای حفظ امنیت این کشورها اعزام کند و این شورا در مقابل، به این دو کشور کمک های مالی می کند.

آبرامز بر این باور است که برای این اقدام کشورهای حاشیه خلیج فارس، می توان دو دلیل ذکر کرد؛ نخست، آموزش مناسب نیروهای نظامی و امنیتی این دو کشور به ویژه نیروهای اردن؛ و دوم، جمعیت بومی کشورهای حاشیه خلیج فارس.

برای نمونه در قطر 225 هزار نفر قطری و حدود دو میلیون نفر خارجی زندگی می کنند.

در امارات نیز از میان 6 میلیون نفر ساکنان این کشور، 900 هزار نفر بومی و تبعه این کشورند و این جمعیت ها برای ایجاد ارتش های توانمند به طور کامل ناکافی است.

این نویسنده امریکایی می افزاید: استفاده از نیروی کار خارجی برای انجام اموری که شهروندان کشورهای حاشیه خلیج فارس از پس آن برنمی آیند امری کاملا معمول و طبیعی است. حال که بهره گرفتن از نیروی کار خارجی در زمینه تجارت مجاز است، چه اشکالی دارد که در زمینه امور نظامی نیز از این نیروها بهره گرفت؟

همچنین نیروهای امنیتی یا نظامی اردنی و مغربی که عرب و مسلمان هستند در کشورهای حاشیه خلیج فارس، تضاد فرهنگی یا اجتماعی به وجود نخواهند آورد.

از سوی دیگر با توجه به این که نیروهای مذکور به کشور خلیجی خاصی تعلق ندارند، می توان از آنها برای تشکیل نیروی دفاعی یکپارچه ای بهره گرفت تا بدون ایجاد تنش میان این کشورها، در راستای اهداف آنها فعالیت کند.

۱۳۹۳/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...