نسخه چاپی

سود بانكی ۳۰درصدی را اصلاح كنید

دبیرجامعه متخصصین نساجی با بیان اینكه هم اكنون واحدهای تولیدی قادر به پرداخت بهره های بانكی ۳۰ درصدی نیستند، گفت: دولت به جای تقبل بخشی از سود تسهیلات بانكی نرخ بهره بانكی را اصلاح كند.

به گزارش نما، مجید نامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه تقبل بخشی از سود تسهیلات بانکی از سوی دولت برای کمک به واحدهای تولیدی آن هم در فاز دوم هدفمندی یارانه ها نمی‌تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات تولیدکنندگان داشته باشد، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی از تقبل بخشی از سود تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی سخن می گوید که این موضع با ابهامات زیادی همراه است چراکه دولت هنوز مشخص نکرده چه میزان از سود تسهیلات را تقبل می کند.

وی با بیان این که در حال حاضر بر خلاف مصوبه شورای پول و اعتبار بانک ها به جای دریافت سود ۱۲ تا ۱۴ درصدی از واحدهای تولیدی سود ۳۰ درصدی دریافت می کنند، افزود: علاوه بر این امسال زمزمه هایی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی نیز به گوش می رسد که شرایط را برای فعالیت واحد های تولید سخت تر از قبل خواهد کرد.

دبیر جامعه متخصصین نساجی با اشاره به اینکه هم اکنون واحدهای تولیدی قادر به پرداخت بهره های بانکی ۳۰ درصدی نیستند، گفت: دولت به جای بیان این گونه موضوعات مبهم سهم بیمه کارفرما را قبول کند زیرا کارفرما در شرایط فعلی بیشترین میزان حق بیمه تأمین اجتماعی را باید پرداخت کند. نامی اضافه کرد: علاوه بر مشکلات مذکور حدود ۲۰ شرکت و سازمان دولتی هر روز هزینه های زیادی را به واحد های تولید تحمیل می کنند که این امر در کنار افزایش مالیات بر ارزش افزوده شرایط نامناسبی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واسطه گری، دلال بازی و واردات غیر قانونی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است، اظهارداشت: پیشنهادات مبهم و عدم تزریق نقدینگی به واحدهای تولید اثرات نامناسبی داشته و دولت یازدهم باید راهکار منسجم و منطقی را برای کمک به تولید در کشور به کار گیرد.

۱۳۹۳/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...