نسخه چاپی

سناریوسازی جدید اسرائیل در مورد ایران

پایگاه صهیونیستی «دبكا» در راستای اظهارات شنبه‌شب وزیر اطلاعات این رژیم، صحبت‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را «فریبكارانه» خواند و مدعی شد كه ایران بخشی از اورانیوم با غنای پایین خود را به سایت پارچین منتقل كرده است و اجازه بازرسی نمی‌دهد.

به گزارش نما به نقل فارس، پایگاه صهیونیستی «دبکا» روز یکشنبه در ادامه سناریوسازی اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران، تهران را به تلاش برای غنی‌سازی در سایت نظامی «پارچین» متهم کرد.

این پایگاه در راستای اظهارات دیروز مقامات اسرائیل، صحبت‌های اخیر «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد حل مسئله نیروگاه آب سنگین اراک و خنثی‌سازی نیمی از ذخایر اورانیوم 20درصد را «فریبکارانه» خوانده است.

این پایگاه در گزارش امروز خود ادعا کرده است که ایران 1300 کیلوگرم از اورانیوم با غنای پایین خود را به «پارچین» منتقل کرده و با نصب 1630 سانتریفیوژ در آن محل، قصد دارد به غنی‌سازی بیشتر این اورانیوم بپردازد.

ادعای دبکا در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 2 بار از سایت نظامی پارچین دیدار کرده و به عدم ارتباط آن با برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرده‌اند.

علاوه بر این، دبکا زمانی این فضاسازی را آغاز کرده است، که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه، یعنی فقط سه روز پیش، با انتشار گزارشی رسما خنثی‌سازی نیمی از ذخایر اورانیوم 20درصد ایران را تائید کرد.

دیروز نیز «یوال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی هم حل مسئله اراک را کم اهمیت خواند و مدعی شد که ایران تلاش می‌کند تا توجه جامعه جهانی از مسئله غنی‌سازی را منحرف کند. این در حالی است که رژیم‌صهیونیستی پیش از این مدعی بود نیروگاه آب سنگین اراک «کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به بمب اتم» است. با این حال، و پس از آنکه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، از قابل‌حل بودن مسئله نیروگاه اراک سخن گفت، اشتاینیتز در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل، حل این موضوع را توطئه‌ای از جانب ایران خوانده است.

ادعای دبکا و مقامات اسرائیلی پس از آن منتشر می‌شود که اظهارات روز گذشته علی اکبر صالحی امیدواری‌های زیادی را در مورد حل موضوع هسته‌ای به وجود آورد و جوی مثبت را بر فضای رسانه‌ای حاکم کرد. با این وجود تل‌آویو تلاش می‌کند تا همچنان در مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای ایجاد شک و شبهه و سنگ‌اندازی کند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (ایران، آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) در حالی روز 23 اردیبهشت دور دیگری از مذاکرات هسته‌ای را در شهر وین اتریش برگزار می‌کنند، که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال توافق موقت ژنو را تائید کرده است.

۱۳۹۳/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...