نسخه چاپی

كی روش: از شكایت فتح‌الله‌زاده نمی‌ترسم

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید ارزیابی‌اش از اردوی آفریقای جنوبی منفی است.

به گزارش نما، کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با (ایسنا)، به سوال‌های مختلف ایسنا که اطراف تیم ملی مطرح است، پاسخ داد.

* یک هفته‌ از اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی می‌گذرد. ارزیابی شما از این اردو چیست؟ ضمن این که این شایعه مطرح شده شما به خاطر وضعیت چمن، محل تمرین تیم ملی را عوض کردید.

- برنامه توافق شده بر این پایه بود که این اردوی آماده سازی جام جهانی را با 28 بازیکن شروع کنیم، ولی تنها با 10 بازیکن، کار استارت خورد. واضح است که ارزیابی من فقط می‌تواند منفی باشد. زمانی که تنها 10 بازیکن دارید، امکان این که به اهداف و افکار خود در این اردو برسید نیست. اما تغییر و جابجایی مکان این اردو به هیچ عنوان صحت ندارد. ما طبق برنامه از همان هتل و امکاناتش استفاده می‌کنیم. در ضمن از بهترین زمین تمرینی نیز بهره‌مند هستیم.

* در آخرین نشست خبری قبل از ترک تهران به خوبی به خاطر داریم که شما گفتید تیم ملی در حال حاضر احتیاج به همکاری و همدلی همه باشگاه‌ها، مربیان ، بازیکنان ، مدیران و غیره دارد. اکنون فرصت مناسبی است که به این سوال جواب بدهید که آیا این گذشت انجام گرفته یا خیر؟

- بله. من این مطلب را گفتم. امکان این که یک برنامه خاص برای آماده سازی در راه جام جهانی داشته باشید، وجود ندارد مگر با تعهد و همکاری تمامی افرادی که در فوتبال ایران حضور دارند. دوباره این مطلب را صراحتا تکرار می‌کنم که این برنامه بیش از یک سال پیش مورد بحث قرار گرفت و طبق جلسات طولانی و رفت و برگشتی، سرانجام تصمیم بر توافق با این برنامه از جانب رییس فدراسیون فوتبال جناب آقای کفاشیان شد. همچنین وزیر محترم ورزش و جوانان و کمیته‌ جام جهانی این برنامه را مورد تایید قرار دادند. متاسفانه همه از واقعیت خبر دارند و در جریانی که اتفاق افتاده است قرار گرفته‌اند و من نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که قضاوتی راجع به اتفاق رخ داده انجام دهم. به هر حال این حقیقت که ما اردوی خود را با 10 بازیکن شروع کردیم مسئولیت یا اشتباه من نیست.

همه از واقعیت خبر دارند و در جریانی که اتفاق افتاده است قرار گرفته‌اند و من نمی‌خواهم در موقعیتی قرار بگیرم که قضاوتی راجع به اتفاق رخ داده انجام دهم. به هر حال این حقیقت که ما اردوی خود را با 10 بازیکن شروع کردیم مسئولیت یا اشتباه من نیست.

* پس از آن که تیم ملی تنها با 10 بازیکن اردوی خود را شروع کرد بسیاری از رسانه‌های معتبر جهان این مطلب را منعکس کردند و آن را اتفاقی عجیب و غیر عقلانی توصیف کردند.

- این یک امر طبیعی است. وقتی شما خود را در این گونه شرایط بد قرار می‌دهید باید به اجبار با این مسائل کنار بیایید. همچنین باید این ریسک را بپذیرید که شما را دست کم بگیرند یا مورد انتقاد قرار دهند یا همچنین ارزش واقعی شما را پایین بیاورند. در کل شما باید بدانید که جام جهانی فوتبال بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در جهان به حساب می‌آید. هر اشتباه یا اتفاقی که در این مسابقات رخ دهد در منظر بیش از سه میلیارد نفر در جهان دیده خواهد شد. اگر شما به این مساله به دقت توجه نکنید یک اشتباه بزرگ مرتکب شده اید که مطمئنا به اعتبار و شهرت فوتبال ایران لطمه خواهد زد. بار دیگر تکرار می‌کنم که شروع اردوی آفریقای جنوبی با 10 بازیکن مسئولیت من نیست.

باید بدانید که جام جهانی فوتبال بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در جهان به حساب می‌آید. هر اشتباه یا اتفاقی که در این مسابقات رخ دهد در منظر بیش از سه میلیارد نفر در جهان دیده خواهد شد

* در این روزها که ایران نیستید جملاتی به نقل از شما در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود. مثلا این که شما در پاسخ به این سوال که وضعیت کمپ چگونه است گفته‌اید "بهتر است از آقای قلعه‌نویی سوال کنید".

- خیر. این صحبت کاملا اشتباه است و به هیچ وجه صحت ندارد. این یک دروغ است که تنها می‌تواند ساخته یک ذهن مریض باشد. موضع من بسیار شفاف و ساده است. وقتی برخی از اهالی رسانه از من پرسیدند چرا بقیه بازیکنان به همراه تیم ملی نیستند من در پاسخ گفتم که بی‌اطلاع هستم و شما باید از آقای کفاشیان این سوال را بپرسید.

* درباره شکایت آقای فتح‌الله‌زاده علیه شما به فیفا موضع‌تان چیست؟

تمرین تیم ملی فوتبال

- آقای فتح‌الله‌زاده حق دارد که به فیفا یا هر جای دیگر که می‌خواهد شکایت کند. این تصمیم برای من تهدید کننده نیست و من هیچ ترسی از آن ندارم. حتی خیلی خوشحال می شوم که بعد از جام جهانی در جای مناسب جواب تمامی شکایات ایشان را بدهم. این حق ایشان است و من نیز به آن احترام می گذارم. کاری که آقای فتح‌الله‌زاده حق انجام آن را ندارد این است که از موقعیت خود به عنوان مدیرعامل استقلال، باشگاهی که من احترام زیادی برای آن قائل هستم و هواداران فوق‌العاده‌ای نیز دارد، سوء استفاده کند و به افراد توهین و بدگویی انجام دهد. با کمال احترام، ایشان دیگر نمی‌تواند خود را پشت این سرزنش کردن دیگران پنهان کند و عدم موفقیت در مهارت‌های مدیریتی خود را بر گردن دیگران بیندازد. وقتی ایشان مسئولیت‌پذیری نشان نمی‌دهند در حقیقت این مساله ضعف مدیریتی ایشان است و باعث از دست رفتن اعتبار خواهد بود.

فتح‌الله‌زاده دیگر نمی‌تواند خود را پشت این سرزنش کردن دیگران پنهان کند و عدم موفقیت در مهارت‌های مدیریتی خود را بر گردن دیگران بیندازد. وقتی ایشان مسئولیت‌پذیری نشان نمی‌دهند در حقیقت این مساله ضعف مدیریتی ایشان است و باعث از دست رفتن اعتبار خواهد بود

* این طور عنوان شده که شما احساس می‌کنید تیم ملی و کارلوس کی‌روش تنها هستند. البته این را هم می‌دانیم که هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال با شما در آفریقای جنوبی نیستند. به همین دلیل یک شایعه هم به وجود آمده که مشکلاتی بین شما و یکی از مسولان فدراسیون فوتبال وجود دارد.

- این صحبت که مشکلاتی بین من و یکی از اعضای رسمی فدراسیون مشکلی وجود دارد، کاملا بی پایه و اساس و اشتباه است. اگر این تعهد و همکاری خوب بین ما نبود امکان موفقیت تیم ملی وجود نداشت و بنده قویا این شایعات را تکذیب می‌کنم.

* یکی از حرف‌های عجیبی که درباره شما مطرح است، این که می‌گویند شما به خاطر این که در کنار خانواده‌تان در آفریقای جنوبی باشید تصمیم گرفتید که تیم ملی در این کشور اردو بزند و کارش را زودتر در آنجا آغاز کند.

- شما نمی‌توانید با بگو مگوهای رسانه‌ای فاتح روح و قلب فوتبال ایران باشید. همچنان که در زندگی تنها می‌توانید احترام افراد را با عملکرد و نتیجه‌ کار خود به دست آورید. در فوتبال هم همین مساله صدق می‌کند و احترام هواداران ایرانی را نیز با عملکرد و نتیجه‌ می‌شود به دست آورد. این راه همیشه موثرتر است. هواداران فوتبال ایران قضاوت نهایی را انجام خواهند داد و خواهند دانست که چه کسی واقعا در طول این فصل در تعطیلات به سر می‌برد!

* درباره بازیکنان سپاهان موضع شما چیست؟ برخی رسانه‌ها می‌گویند که شما بازیکنان سپاهان را خواهید بخشید و آنها به تیم ملی بر می‌گردند. آیا این مساله صحت دارد؟

- تا جایی که من اطلاع دارم این مساله هیچ ربطی به بازیکنان سپاهان ندارد. اگر ما آنها را به خاطر چیزی که به هیچ عنوان مسئولیت آنها نبوده یا اشتباهی نبوده که از طرف آنها مرتکب شده محکوم کنیم، واقعا غیر منصفانه است. مسئولیت این اتفاقات بر شانه کسانی است که به تصمیم فدراسیون فوتبال بی احترامی کردند و همین طور این عمل را در قبال وزیر ورزش و جوانان و همچنین کمیته جام جهانی انجام داده‌اند. ولی آنها باید تا انتها مسئولیت را بپذیرند و من تنها بازیکنان سپاهان را زمانی که مسابقات این فصل‌شان به پایان برسد در نظر خواهم گرفت. اگر در پایان به این نتیجه‌ برسم که در تیم ملی به آنها احتیاج دارم بی شک آنها را دعوت خواهم کرد.

* با تمام این مشکلات پیش‌بینی شما از عملکرد ایران در جام جهانی چه خواهد بود. شما می دانید که اعتبار تیم ملی و شخص شما هر دو در خطر است. راه حل‌تان چیست؟

- شکی وجود ندارد که هر گاه و به هر طریقی برنامه آماده سازی جام جهانی ما به مخاطره بیفتد شانسمان هم در جام جهانی کم می‌شود. همین گونه هم شده است. در حال حاضر کسانی که باید این مسئولیت را پذیرا باشند نباید از این مهم شانه خالی کنند.

* به عنوان آخرین مطلب اگر شما صحبتی با مردم ایران دارید آماده‌ایم پیام‌تان را از طریق ایسنا اعلام کنیم.

- من هر آنچه که در توانم باشد انجام خواهم داد تا بتوانم باعث غرور، شادی، افتخار و سربلندی برای هواداران تیم ملی شوم، همان طور که در سه سال گذشته نیز همین کار را انجام داد. در اینجا همچنین می‌خواهم تشکر و قدردانی خود را بابت همکاری دو باشگاه فولاد و تراکتورسازی برای فرستادن بازیکنانشان به تیم ملی به عمل بیاورم. می‌خواهم شخصا هم از این فرصت استفاده کنم تا به تیم تراکتورسازی بابت قهرمانی در جام حذفی و همین طور تیم فولاد بابت یک فصل بسیار عالی و قهرمانی در لیگ تبریک بگوییم.

۱۳۹۳/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...