نسخه چاپی

آغاز عملیات نظامی در اوكراین

سازمان امنیت اوكراین روز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این كشور پس از وقفه یك هفته ای خبر داد.در این عملیات واحدهایی از وزارت كشور اوكراین و سازمان های امنیتی این كشور شركت دارند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، در بیانیه سازمان امنیت اوکراین آمده است : عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین که دیروز دستور آغاز آن صادرشد در مرحله فعال قرار دارد.

به گزارش تارنمای اوکراینی "نووستی اوکراینا" - وزارت دفاع اوکراین ازاظهارنظر در مورد آغاز عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشورخودداری کرد.

نیروهای امنیتی اوکراین روز چهارشنبه هفته گذشته به مناسبت ایام عید پاک و نیز اجرای توافق اخیر ژنو برای حل بحران سیاسی این کشور- عملیات نظامی خود را در مناطق شرق و جنوب اوکراین متوقف کرده بودند.
"آلکساندر تورچینوف " رئیس جمهوری موقت اوکراین روز سه شنبه دستورازسرگیری عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور را صادر کرد.

وی گفت : از نهادهای امنیتی می خواهم عملیات تروریستی را برای دفاع ازمردم مناطق شرقی کشور در برابر تروریست ها از سربگیرند.

هم چنین ژنرال جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون از اعزام 600 نظامی آمریکا به شرق اروپا خبر داد.

هدف از این اقدام آمریکا خنثی کردن اقدامات روسیه در شرق اوکراین اعلام شده است.

اولین گروه از این سربازان به تعداد 150 نفر امروز از ایتالیا راهی لهستان می شوند و در تمرینات نظامی در این کشور حضور خواهند یافت.

450 نفر دیگر در کشورهای لتونی، استونی و لاتویا مستقر خواهند شد.

این اقدام پنتاگون مورد استقبال برخی سناتورهایی آمریکایی قرار گرفته است.

آمریکا در حال حاضر 67 هزار نیروی نظامی در سرتاسر اروپا دارد که در اوج تنش های دوران جنگ سرد این تعداد 400 هزار نفر بوده است.

۱۳۹۳/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...