نسخه چاپی

لاوروف: روسیه به هر تهدیدی علیه خود پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد مسكو به هر تهدیدی علیه منافع خود پاسخ خواهد داد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد: سرگئی لاوروف در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد آمریکا در پشت پرده حوادث کنونی در اوکراین دست دارد.

لاوروف گفت: مسکو به هر تهدیدی علیه منافع خود در چارچوب قوانین بین المللی واکنش نشان خواهد داد. تمرکز بر نقش روسیه در حوادث اوکراین، تلاش برای سرپوش گذاشتن بر واقعیت ها و منحرف کردن توافقنامه ژنو است. مقامات کی یف هنوز هیچ یک از بندهای این توافقنامه را اجرا نکرده اند.

وی با انتقاد از معیارهای دوگانه غرب در تعامل با مسایل بین المللی خاطر نشان کرد: کسانی که از برگزاری انتخابات در اوکراین بدون اصلاحات ریشه ای در قانون اساسی این کشور در چارچوب توافقنامه ژنو، استقبال می کنند، اکنون منتقد برگزاری انتخابات در سوریه هستند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: مقامات آمریکایی در سخنان خصوصی خود از افراط گرایی و نژادپرستی در اوکراین انتقاد می کنند، اما در سخنان علنی شان به نقش راستگرایان و دیگر گروه های افراطی در اوکراین اشاره نمی کنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: آمریکاییها معرکه گردان اوضاع در اوکراین هستند و ما گزارش های جدی درباره نقش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و نیز سفارت آمریکا در حوادث اخیر اوکراین دریافت کرده ایم. اعلام آغاز عملیات امنیتی گسترده در جنوب و شرق اوکراین همزمان با سفر جان برنن رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود. این عملیات پس از سفر جوزف بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به کی یف از سر گرفته شد.

سرگئی لاوروف خاطر نشان کرد: تعلیق آنچه را که عملیات مبارزه با تروریسم می خوانند اعلام کردند، اما پس از سفر جو بایدن به کی یف این عملیات از سر گرفته شد. روشن است که از سرگیری این عملیات به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به اوکراین ارتباط دارد. به همین علت من تردیدی ندارم که آمریکاییها هدایت اوضاع در اوکراین را تقریبا به طور مستقیم در دست دارند.

لاوروف گفت: مقامات روس تمرین های نظامی نیروهای این کشور را تکذیب نکرده اند، اما این تمرین ها در داخل خاک روسیه است. این تمرین ها عادی و دوره ای و با هدف دفاع از مرزهای روسیه در برابر هر تعرضی است. مسکو به هر تهدیدی علیه منافع شهروندان روس پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما هرگز این مسئله را تکذیب نکردیم که نیروهایی را به مرزهای اوکراین اعزام کردیم، همانطور که کی یف هم نظامیان خود را به مرزهای روسیه در شرق او جنوب اوکراین نزدیک کرد. نیروهای ما در داخل مرزهای روسیه هستند. اگر منافع ما یا منافع شهروندان روس ما به طور مستقیم تهدید شود، هیچ گزینه ای جز پاسخ دادن فراگیر به آن در چارچوب قوانین بین المللی وجود نخواهد داشت.

۱۳۹۳/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...