نسخه چاپی

فضای میان روسیه و غرب باروتی شد

بحران اوكراین در عرصه میدانی روندی خطرناك به خود گرفت. در حمله ارتش اوكراین به شرق نشینان طرفدار روسیه دهها تن كشته و زخمی شدند. پوتین به اوكراین هشدار جنگی داده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، همزمان با عملیات نظامی دولت موقت اوکراین در شرق این کشور ، روسیه توقف سریع این عملیات را خواستار شد.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از آمریکا خواست مقامات دولت موقت اوکراین را به توقف عملیات علیه معترضان مجبور کند.

ارتش اوکراین دیروز با نفربرهای زرهی به شهر اسلاویانسک حمله کرد . در این حمله دستکم پنج تن از معترضان کشته شدند .رییس جمهور روسیه این حمله را « جنایت » توصیف کرد و هشدار داد : این امر برای تصمیم گیرندگان آن عواقبی در پی خواهد داشت.دو سوی اصلی ماجرا در حال تقویت مواضع نظامی خود هستند. در این میان صدای جنگ لفظی روسیه و آمریکا هم بلند تر شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا روسیه را به نقض توافقنامه ژنو متهم کرد و گفت : روسیه از «برداشتن یک گام ملموس» برای اجرای توافقنامه ژنو خودداری کرده است. جان کری بار دیگر روسیه را به تحریم های بیشتر تهدید کرد و افزود : این نه فقط اشتباهی فاحش، بلکه اشتباهی گران قیمت برای روسیه خواهد بود.

لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته آمریکا معرکه گردان تحولات اوکراین است. وزارت خارجه امریکا هم در واکنش به سخنان لاوروف گفته: ادعاهای لاوروف " مسخره و احمقانه " است .

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم برقراری آرامش را در اوکراین خواستار شد و تاکید کرد : باید از اقدامات نظامی در این کشور جلوگیری کرد.بان کی مون بر تعهد همه طرفها به اجرای توافقنامه ژنو تاکید کرد.دولت موقت اوکراین 28 فروردین همراه با امریکا، روسیه و اتحادیه اروپا در شهر ژنو سوئیس به توافقی رسیدند که طی آن طرفین متعهد شدند برای حل بحران در مناطق شرقی اوکراین اقدام کنند. آمریکا و روسیه یکدیگر را به نقض توافق ژنو متهم می‌کنند.

۱۳۹۳/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...