نسخه چاپی

از كشتار مسجد گوهرشاد تا قتل عام اینترنتی

در دهه كنونی دشمنان انقلاب اسلامی معتقد به مهار انقلاب از درون توسط سربازان فرهنگی خودشان هستند كه یكی از آنها رواج بدحجابی و بی حجابی به شكل گسترده است ...

عباس پناهي - 21 تیر یادآور کشتار بی رحمانه مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان است. مبارزه با حجاب سوغات پهلوی اول از ترکیه در سال 1314 در آغازین روزهای خاتمه فریب کاری رضاشاه می باشد. درواقع رضا خان تا سال 1314 با فریب کاری و عدم خشونت سعی در تثبیت حکومت خود داشت.
رضاشاه بعد از دو سال که احساس کرد پایه های حکومت و قدرتش تا حدودی تثبیت شده و می تواند در مقابل اعتراض ها و مقاومت های احتمالی ایستادگی کند، درصدد برآمد تا آن سیاست های اجتماعی و فرهنگی که در تقابل و تضاد با مذهب و فرهنگ اسلامی ایرانی بود را با خشونت اجرا کند. بنابراین دین ستیزی از زمان پهلوی اول آشکارا آغاز شد.
همچنانی که صاحبنظران کرارا گفته اند ،مقوله فرهنگ از اهم موضوعات جامعه امروز ما است که تبعات ضعف فرهنگ دینی و مذهبی در برخی زمان ها و مکان ها کشور ما را نیز به خود مشغول و درگیر کرده است و از طرفی دغدغه های مقام معظم رهبری نیز همین بوده و هست. گرچه واضح است که بحث فرهنگ منحصرا مربوط به حجاب نبوده و این حوزه بسی گسترده است اما در اينجا به بهانه بزرگداشت شهداي حجاب تنها از اين منظر نگاه مي كنيم.
رهبر معظم انقلاب درتعریف تهاجم و ناتوی فرهنگی در جمع دانشگاهیان سمنان در 18 آبان سال 85 فرمودند: "مجموعه زنجیره ای به هم پیوسته رسانه های گوناگون و اینترنت، ماهواره ها، تلویزیون و رادیو... که در جهت مشخص حرکت می کنند تا سررشتة تحولات جوامع را بر عهده بگیرند... اینها صهیونسیت ها و سرمایه دارهایند و عمدتاً هم در آمریکا و اروپایند."
حال که ما در دنیای امروز نمی توانیم دیواری به دور خود بکشیم ، پس باید چاه ای بیاندیشیم تا با غول استکباری در عرصه فرهنگ دست و پنجه نرم کنیم. به طور مسلم در دشمنی دشمنان تردیدی نیست ، حال صرف نظر از توصیفات تاریخی تهاجمات مهاجمان عرصه فرهنگ و حجاب باید در اندیشه راهکار برآمد. پس چه کنیم تا کشور و ملت در برابر اینگونه ویروس ها واکسینه شوند؟
طبق بررسی ها جنگ نرم؛ بد حجابي در دهه دوم انقلاب توسط دنیای غرب نهادینه شد و در دهه سوم به فکر مهار انقلاب با این روش افتادند. وجهان غرب در این مصاف ،فرهنگ خود را فرهنگ غالب می داند و دیگر کشورها را بخصوص جهان اسلام را دارای فرهنگ مغلوب پنداشته و لذا با این محاسبه خود را پیروز این جنگ به حساب آورده و می آورد. پس اکنون که در آغاز دهه چهارم بسر می بریم و دشمنان انقلاب اسلامی معتقد به مهار انقلاب از درون توسط سربازان فرهنگی خودشان هستند که یکی از آنها رواج بدحجابی و بی حجابی به شکل گسترده است.
در برابر این جنگ نرم چه باید کرد؟ یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله از طریق فضای مجازی و گسترش آن می باشد.
دشمن در جنگ نرم در میدان حاضر شده و تلاش خود را در این راه مصروف می دارد پس مراکز فضای مجازی ما نیز باید اینگونه صف آرایی کنند یعنی با شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن از آن و تقویت بینش دینی و سیاسی مردم و نیز گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر به این امر مبادرت ورزند که با این کار هم تغذیه فکری و هم اشباع روحی و روانی و هم گوشزد پیامدهای ناشی از ضعف فرهنگ دینی و اسلامی را انجام داده اند.






۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...