نسخه چاپی

طلای جهانی ۱۳۳۸ دلار شد

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۳۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رویترز نوشت: قیمت طلا پس از افزایش قابل توجه روز گذشته، امروز باز هم افزایش یافت تا به نزدیکی بالاترین رقم در حدود 4 ماه گذشته برسد و در مسیر ثبت ششمین هفته متوالی رشد قیمت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز 0.7 درصد افزایش یافته بود، امروز 0.3 درصد دیگر افزایش یافت و به 1338 دلار و 20 سنت رسید. دیروز قیمت طلا تا 1345 دلار بالا رفت که بالاترین رقم از 19 مارس تاکنون بود.

قیمت طلا در طی هفته جاری بیش از یک درصد افزایش یافته است. رشد متوالی شش هفته ای، طولانی ترین دوره افزایش قیمت طلا پس از دوره رشد متوالی فوریه-مارس است.

یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «ظاهرا پول در حال خروج از بازارهای سهام و ورود به بازار طلاست.» وی افزود: «خبرها در مورد بروز مشکل در یک بانک پرتغالی بیش از تحولات خاورمیانه، جذابیت بازار طلا را افزایش داده است.»

به گفته تجار، با توجه به اخبار منفی از هند که در آن تعرفه واردات طلا همچنان بالا باقی مانده است، جهش قیمت فلز زرد غیرمنتظره بوده است.

در حالی که بازارهای سهام در اروپا و آمریکا در روز پنجشنبه به دلیل بروز مشکلات مالی در شرکت های هولدینگ خانوادگی مرتبط با بانک اسپیریتو سانتوی پرتغال شاهد افت بودند، بازار طلا شاهد رشد بود.

مشکل پیش آمده برای بانک پرتغالی و سرایت آن به بازارهای کشورهای دیگر، نشان دهنده بحران اقتصادی و بدهی فلج کننده ای است که پرتغال و دیگر کشورهای جنوب اروپا با آن مواجه اند.

تنش های ژئوپلتیک در خاورمیانه و اوکراین نیز همچنان بر بازار طلا تاثیر افزایشی دارد.

در بازارهای فیزیکی، هند با کاهش ندادن تعرفه واردات طلا و نقره بازار طلا را متعجب ساخت، اقدامی که میزان خرید طلای این کشور را محدود خواهد کرد.

۱۳۹۳/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...