نسخه چاپی

افراد پرخاشگر در معرض خطرند

نتایج یك پژوهش علمی نشان داد افراد پرخاشگر دو برابر بیش از دیگر افراد در معرض سكته مغزی در اواسط طول عمر خود یا در دوران كهنسالی قرار دارند.

به گزارش نما ، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: پژوهشگران با مطالعه بر 6700 فرد در سنین 45 تا 84 سال به این نتیجه رسیدند که خطر وقوع سکته مغزی و همچنین حمله کم‌خونی مغزی گذرا یا همان (تی آی ای TIA ) در افرادی که پرخاشگر هستند، دو برابر بیش از افرادی است که خصوصیت های رفتاری تهاجمی یا پرخاشگرانه ندارند.

این پژوهشگران همچنین بر این باورند افرادی که علائم زیادی از افسردگی در آنها مشاهده می شود، 86 درصد بیش از افراد عادی با خطر سکته مغزی و تی آی ای مواجه هستند.

این دانشمندان که نتایج تحقیقات آنان در نشریه انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، می گویند اگرچه عواملی همچون کلسترول بالای خون، فشار خون و مصرف سیگار از جمله دلایل اصلی بروز سکته های مغزی محسوب می شوند ولی نباید اهمیت مشکلات و ناهنجاری های روحی و روانی را نیز از نظر دور داشت و به سادگی از کنار آنها گذشت.

حمله ‌ایسکمی گذرا و یا در اصطلاح پزشکی TIA به حالت و شرایطی گذرا و ناپایدار از عملکرد ناقص و ناکامل مغز و یا بخشی از آن گفته می‌شود که دلیل آن اختلال در خونرسانی(ایسکمی) به مغز باشد. در بیان ساده‌تر وقتی خون رسانی به مغز مختل شود ولی زمان و شدت این اختلال در حدی نباشد که منجر به سکته، یعنی (مرگ قسمتی از سلول های مغز) شود، حمله‌ ایسکمیک‌ گذرا نام دارد.

۱۳۹۳/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...