نسخه چاپی

كابوس ایرانی غزه برای صیونیستها / از تونلهای پیشرفته تا پهپاد بر فراز تل آویو

عکس خبري -كابوس ايراني غزه براي صيونيستها / از تونلهاي پيشرفته تا پهپاد بر فراز تل آويو

جنگ 2014 شبیه جنگ های قبل نیست؛ عبور پهپادها از گنبد آهنی، كماندوهای نفوذ گر، شلیك بی امان موشكها، شبكه تونلهای پیشرفته و ... نشان داده است كه محاصره غزه نتیجه معكوس داده است.

در حالي كه حتي حاشيه هاي جام جهاني نيز بيش از هميشه به نفع غزه بوده است؛ موشک، کماندو، پهپاد؛ سه رکن تفاوت این جنگ با جنگهای قبلی است و «غزه» می گوید قادر است تا یک ماه دیگر بی‌وقفه موشک شلیک کند.

به گزارش نما چند روز پیش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد حماس را هدف قرار داده است و بعد از مدت کمی اطلاعات این رژیم گفت که یک اسلحه پیشرفته حماس که قصد داشته از آن برای غافلگیر کردن حمله به سرزمینهای اشغالی استفاده کند را نابود کرده است.

اما دیروز دوشنبه روشن شد که حماس چندین پهپاد در اختیار دارد که تعدادی از آنها را به «اشدود» و تل‌آویو فرستاده و با انجام موفقیت آمیز ماموریتشان به غزه بازگشته‌اند. پهپادهایی که نه گنبد آهنین و سامانه موشکی «پاتریوت» که ساخت آمریکاست نتوانست آن را رد یابی کند.

پایگاه خبری «آی.۲۴» رژیم صهیونیستی با بیان این مطلب، قدرت حماس و پیشرفت و تحول آن را بررسی کرد و نوشت: پهپادهای حماس قادرند چندین کیلومتر مواد منفجره با خود حمل کنند و مانند یک بمب عمل کنند و این هواپیماها نشان از توجه ویژه حماس و جنبش جهاد اسلامی در پیشرفته کردن امکانات خود با کمک ایران دارد. گردانهای «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس که از 4000-5000 نفر تشکیل شده به چند دسته و تیپ تقسیم در قالب نیروهای هوایی، دریایی و زمینی می‌شوند. نیروی دریایی این جنبش در عملیات کماندوهای آن و تلاش برای نفوذ به «زیکیم» آشکار شدند؛ زمانیکه چند کماندو سعی کردند از طریق ساحل «زیکیم» وارد «هوف اشکلون» شوند اما در درگیری با نیروهای رژیم‌صهیونیستی کشته شدند.

در این گزارش آمده است که شاید یکی از جوانب نظامی جنبش حماس که کمتر معروف است شبکه تونلهای گسترده آن باشد. حماس تقریبا از 25 سال پیش شروع به حفر این تونلها کرد و و هدف از آن وارد کردن کالا و اسلحه از شبه جزیره سینا به غزه بود [چرا که اسرائیل غزه را از سال ۲۰۰۷ محاصره کرده و ارتباط آن با خارج را مسدود کرده است].با گذشت زمان مهندسان و حفاران حماس که رژیم صهیونیستی آنها را «عنکبوتها» لقب می‌دهد در ساخت تونل مهارت ویژه ای پیدا کردند و تونلها به سرعت گسترش یافت و به شریان حیاتی غزه پس از محاصره آن تبدیل شد. کالاهایی که از این تونلها به غزه آورده می‌شد به اقتصاد محلی غزه کمک میکرد و از جهتی دیگر یک منبع درآمد برای حماس نیز بود، این تونلها کم‌کم به شهرهای زیرزمینی تبدیل شدند و از امکاناتی مانند برق، اکسیژن و پناهگاه برخوردارند و گاهی در عمق 30 متری زمین قرار دارند.

بنا بر ادعای این سایت اسرائیلی، حماس برای حفر این تونلها از مهندسان ایرانی و حزب‌الله کمک گرفت اما الهام اصلی حفر آنها را از ویتنام دریافت کرد؛ ویتنامیها در زیر زمین شبکه تونلها و تاسیسات نظامی گسترده‌ای ساخته بودند که آنها را در حملات ناگهانی علیه آمریکا و هم‌پیمانان آن در جنوب ویتنام یاری می‌کرد و حماس با الهام از آن شهرهای امن برای ارتش و رهبران سیاسی در زیر زمین ساخت.

«آی.۲۴» افزود که حماس با استفاده از همین تونلها موفق شد ارتش رژیم صهیونیستی را گمراه کند و موشکهایی از صحرای سینا به غزه بیاورد و به ایران برود و علاوه بر آن از این تونلها برای مخفی نگه داشتن راکت‌اندازها که نقشی حیاتی در مبارزان این جنبش علیه رژیم صهیونسیتی بازی می‌کنند استفاده کند.

بنا بر این گزارش، در زمینه دیپلماسی رژیم صهیونیستی تلاش کرد مصر را راضی کند مانع از انتقال اسلحه به غزه شود اما فقط در سال گذشته و بعد از سرنگونی «محمد مرسی» رئیس جمهور پیشین مصر این کشور برخی از تونلها را تخریب کرد و تلاشهای دیپلماتیک و نظامی برای تخریب تونلها به مثابه قطره درمقابل دریاست.

حماس و جهاد اسلامی موفق شده‌اند زراد خانه موشکی با 11000 موشک در انواع مختلف جمع‌آوری کنند و تا کنون فقط 800 موشک به ست سرزمینهای اشغالی پرتاب کرده‌اند. موشکهای حماس که در داخل خود نوار غزه تولید می‌شود بردی 15 کیلومتری دارند اما موشکهای ساخت روسیه، چین، سوریه ، کره شمالی و ایران بردی 40 تا 45 کیلومتری دارند. اما موشکهای دوربرد که به m302 و r 160 معروف هستند بردی 200 کیلومتری دارند و یکی از آنها تا شهر اسرائیلی «خضیره» در شمال حیفا پرتاب شد و دراصل این موشکها ساخت چین هستند اما با کمک ایران در سوریه برای حماس تولید شده است.

این پایگاه خبری اسرائیلی در پایان افزود، خلاصه اینکه حماس و جهاد اسلامی از اکنون تا یک ماه آینده میتوانند به حملات موشکی خود بی‌وقفه ادامه دهند [اما ارتش اسرائیلی هنوز نتوانسته است به این قدرت موشکی خللی وارد کند].

۱۳۹۳/۴/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...