نسخه چاپی

رییس فدراسیون بسكتبال در گفتگو با نما:

نمی دانم كه بروم یا نه!

عکس خبري -نمي دانم که بروم يا نه!

مشحون گفت:من الان 20 سال است كه بازنشسته تربیت بدنی هستم. اما اگر وزارت تكلیف كرد كه بمانم آن وقت درانتخابات فدراسیون شركت می‌كنم.

علیرضا حاجی میرزابابا - به گزارش نما ،دوره ریاست 4  ساله مشحون بر فدراسیون بسکتبال تمام شده است و باید رییس جدید برای این فدراسیون انتخاب شود. محمود  مشحون که در این چند سالی که در فدراسیون بسکتبال بود انصافا بسیار خوب و در خورد توجه کار کرد برای دوره جدید و کاندیداشدن برای ریاست فدراسیون شک دارد و این تصمیم خود را منوط به تصمیم وزارت ورزش میداند، البته با توجه به عمکردی که مشحون داشته و دو رویداد مهمی که پیش روی این رشته است (جام جهانی اسپانیا و مسابقات آسیایی اینچئون) به نظر می رسد که وزیر ورزش او را در این مسند نگه دارد. گفتگوی نما با مشحون را بخوانید.

با توجه به اینکه تیرماه دوران ریاست شما درفدراسیون بسکتبال به پایان می‌رسد قصد شرکت درانتخابات جدید را ندارید؟
هنوز تصمیم قطعی برای ماندن یا رفتن ندارم و دراین موضوع تردید دارم.
با توجه به اینکه سن بالایی دارید وزرات ورزش اجازه ماندن درفدراسیون را به شما می‌دهد؟
این مساله به وزارت ورزش مربوط است. من الان 20 سال است که بازنشسته تربیت بدنی هستم. اما اگر وزارت تکلیف کرد که بمانم آن وقت درانتخابات فدراسیون شرکت می‌کنم. اگررای آوردم و انتخاب شدم همانند تمامی سال‌هایی که بودم با همه وجود تلاش می‌کنم تا پیشرفت بیشتری دربسکتبال ایران داشته باشیم. اگرهم نبودم بازهم برای بسکتبال ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و هرکاری ازدستم بربیاید انجام می‌دهم.
گلایه بازیکنان تیم ملی بسکتبال درمورد پرداخت شدن پاداش‌های‌شان به کجا رسید؟
ما مرداد ماه سال پیش قهرمان آسیا شدیم. آن زمان تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود کرده بود و تیم ملی والیبال هم نتایج درخشانی درلیگ جهانی گرفته بود. پاداش‌های ملی پوشان این دو رشته پرداخت شد اما حواله ماشین و 50 میلیون تومان پاداش بچه‌های تیم ملی بسکتبال تا امروز پرداخت نشده است. امیدوارم وزارت ورزش هرچه زودتر به قول خود عمل کند.
ایران بازی افتتاحیه جام جهانی را با اسپانیا برگزارمی‌کند. ارزبایی محمود مشحون از این موضوع چیست؟
ما باید رویکرد مناسبی از این قضیه داشته باشیم. بالاخره این دیدار به خاطرآنکه اولین بازی جام جهانی است تماشاگران زیادی درخارج از ایران خواهد داشت و عملکرد خوب تیم ملی مقابل اسپانیا باعث مطرح‌تر شدن نام ایران درعرصه بین المللی خواهد شد. قطعا ما انتظار پیروزی ازبسکتبالیست‌های خود نداریم اما به بچه‌ها گفته‌ایم به گونه‌ای بازی کنند و بدرخشند که اسپانیا روزسختی را مقابل ما سپری کند.
درباره بازی‌های آسیایی چه پیش بینی دارید و مهم‌ترین حریف های ایران چه کشورهایی هستند؟
پیش بینی بازی‌های توپی در شرایطی که چندین مدعی وجود دارد کار آسان و حرفه‌ای نیست. بسکتبال بازی یک دهم ثانیه ها است. کسی نمی‌توانست پیش بینی کند در شرایطی که تیم مهرام 21 امتیاز جلو است در ظرف پانزده دقیقه 4 امتیاز هم عقب بیفتد. کارشناسان هم نمی‌توانستند پیش بینی این اتفاق را بکنند. دیدیم که بازی برگشت و به اور تایم رفت و نتیجه بازی 110 بر 106 رقم خورد.
بسکتبال را تا یک دقیقه به پایان بازی هم نمی‌توان تمام شده دانست. کشور کره سرمایه‌گذاری زیادی کرده تا قهرمانی این بازی ها را به دست بیاورد. ما هم برنامه ریزی لازم را انجام داده‌ایم بازی‌های تدارکاتی مناسبی پیش بینی کرده‌ایم. روزهای تمرین و جلسات و کشورهایی که باید به آنجا اعزام شویم را آماده کرده‌ایم و به وزارت ورزش و جوانان و هم به هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ارائه کرده‌ایم. رقبای اصلی ما کره، فیلیپین و در صورتی که لبنان شرکت کند این کشور است و در کناراینها چین و ژاپن هم هستند. همه این کشورها برای قهرمانی آماده می‌شوند و حرفی برای گفتن دارند.
نام برادرزاده شما رامبد مشحون به عنوان آنالیزورتیم ملی بزرگسالان اعلام شده است. او سابقه این کار را دارد؟
رامبد کلاس های آنالیزوری تیم ها و کلاس‌های آمار را پشت سر گذاشته و 2 سال است که این کار را بصورت مجانی برای فدراسیون انجام می دهد. آنالیز کلیه بازی های لیگ هم توسط او انجام می‌شود و آمارها را ارائه می‌کند. دعوت او به تیم ملی هم به انتخاب بچیروویچ بوده است. کارایی رامبد در بازی‌های مانیل فیلیپن را می‌توان به عنوان بهترین کارنامه‌اش دانست.
او فقط در حد آنالیز کار می کند؟
تمامی کلاس‌های آنالیزورهای ایران را رامبد مشحون برنامه ریزی و مدیریت می‌کند. تمامی بازی‌های لیگ برتر را چه در تهران و چه در استان‌ها او پیگیری می‌کند و هیچ توقعی مالی هم ندارد.
حامد حدادی و صمد نیکخواه ازاینکه بلافاصله پس ازاتمام بازی‌های سوپرلیگ برای مسابقات کاپ ‌‌آسیا به تیم ملی دعوت شدند ناراحت بودند و این کار را تبعیض آمیز می‌دانستند؟
البته نظر این بازیکنان محترم است. چون دو قهرمان ارزشمند و لژیونر هستند و بی نهایت قابل احترام هستند. این عزیزان کسانی هستند که به دفعات در اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها سهم به سزایی داشتند. عقاید و گفتار آنها محترم است. همه حق دارند و آزاد هستند که نظر و عقیده خود را بیان کنند. نه فقط این عزیزان بلکه اگر نفرات دیگر تیم ملی هم بودند من همین عقیده را در مورد آنها هم داشتم.
 ولی این مساله که تبعیضی در لیگ وجود داشته است را به هیچ وجه نمی‌پذیرم، ابدا چنین چیزی نبوده است و تمام تلاش فدراسیون و سازمان لیگ این بوده که مسابقات به صورت منظم و بدون حاشیه برگزار شود که به همین صورت هم بوده است. البته صمد نیکخواه دچارمصدومیت اندکی است و سامان ویسی به جای او راهی مسابقات کاپ آسیا در ووهان چین شد. امیدوارم تیم ملی همچون دوره قبل قهرمان این رقابت‌ها شود.
بعد ازتیم ملی فوتبال، تیم ملی بسکتبال هم از بازیکنان دورگه استفاده کرد. این روند بازهم ادامه خواهد داشت؟
مطمئن باشید همیشه دنبال بهترین‌ها بودیم و از‌ آن استقبال می‌کنیم. اگر بازیکن ایرانی دیگری که ساکن ایران نیست تمایل به حضوردرتیم ملی ایران را داشته باشد به شرط آنکه توانایی و شایستگی حضور درتیم ملی را داشته باشد و مربی او را بخواهد قطعا شرایط بازی را دارد چون تیم ملی جای بهترین‌هاست.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...