نسخه چاپی

افزایش مصرف برق در كشور

معاون هماهنگی امور توزیع شركت توانیر گفت: میزان مصرف انرژی برق در كشور به حد نگران كننده‌ای افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا خوش‌خلق در جمع مدیر عامل و معاونان و مدیران شرکت توزیع برق شیراز، گفت: امسال گرمای هوا زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده و شدت این گرما نیز بالاتر است به‌ طوری که در برخی استان‌ها نظیر خوزستان و بوشهر، شاهد گرمای بی‌سابقه هوا هستیم.

وی با اشاره به اینکه پارسال پیک مصرف به 46 هزار مگاوات نرسید، افزود: امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، پیک مصرف شبکه سراسری از 46 هزارمگاوات هم عبور کرده و ممکن است، این میزان مصرف به 50هزار مگاوات هم برسد.

خوش‌خلق بروز خشکسالی را یکی از عوامل موثر در افزایش حرارت هوا و مصرف برق دانست و ادامه داد: خشکسالی بر میزان تولید برق‌آبی هم اثرگذار بوده و هست و از طرفی در شرایط گرمای شدید هوا نمی‌توان نیروگاه‌ها را به ‌مدت طولانی و با حداکثر توان به‌کار گرفت.

وی بیان کرد: امسال گرمای هوا بالاترین حد را در میانگین هشت ساله گذشته داشته و در مقطعی از روزهای گذشته افزایش 11 درصدی مصرف انرژی برق را نیز شاهد بوده‌ایم.

خوش‌خلق افزود: میانگین وزنی درجه حرارت در 15 هفته گذشته گویای 2 درجه افزایش بوده و این امر موجب افزایش 500 تا 600 مگاواتی بار انرژی مصرفی برق شده است.

۱۳۹۳/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...