نسخه چاپی

كانادا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع می‌كند

وزیر خارجه كانادا امروز دوشنبه تاكید كرد: دولت اتاوا قصد دارد تحریم های جدیدی را علیه افراد و شخصیت‌های روسی اعمال كند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: جان برد وزیر خارجه کانادا تصریح کرد: کانادا پس از مشورت با متحدان خود تحریم های جدیدی را علیه افراد و شخصیت های روسی اعمال خواهد کرد و به دنبال اعمال تحریم ها علیه کل بخش های مختلف روسیه است.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه کانادا گفت: تحریم های جدید علیه روسیه پیش از وقوع حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در نظر گرفته شده بود ولی با وقوع این فاجعه موجب شده تا اتاوا تحریم های گسترده تری را علیه روسیه در نظر بگیرد.

اظهارات وزیر خارجه کانادا در شرایطی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز قصد دارند در نشست فردا سه شنبه خود در بروکسل در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه روسیه تصمیم گیری کنند.

در حالی که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس خواستار تشدید تحریم های اقتصادی و تجاری علیه روسیه شده اند ولی منابع آگاه دیپلماتیک بر این باورند که در نشست بروکسل تنها در خصوص تحریم افراد و شرکت هایی که در نشست هفته گذشته بحث و تبادل نظر شده توافق حاصل خواهد شد و هیچ تحریم بیشتری علیه روسیه اعمال نمی شود.

مخالفت برخی کشورهای اروپایی مانع بزرگی برای دستیابی به اجماع و توافق نهایی در زمینه اعمال تحریم های جدید ارزیابی شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فشار زیادی را بر رهبران اروپایی وارد کرده است تا موضع سرسختانه ای در قبال روسیه اتخاذ کنند. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تلاش زیادی را آغاز کرده است تا سایر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم های جدید علیه روسیه با خود همراه کند.

برخی منابع آگاه نیز اعلام کردند: رایزنی و گفتگو در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه روسیه تنها در نشست آتی رهبران اروپایی که قرار است 30 اوت برگزار شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.کشورهای اروپایی که روابط اقتصادی و تجاری زیادی با روسیه دارند به شدت نگران تاثیرات منفی تحریم ها علیه روسیه هستند. اتحادیه اروپا بیش از 30 درصد انرژی مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کند.

۱۳۹۳/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...