نسخه چاپی

انتقاد اتحادیه‌های دانشجویی از وزارت علوم

نمایندگان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی عصر امروز، میهمان وزیرعلوم بودند و ضمن مطرح كردن مشكلات و مسائل موجود در دانشگاه‌ها، خواستار رسیدگی فرجی‌دانا به این مشكلات شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، نمایندگان اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه تهران، عصر امروز دوشنبه میهمان وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بودند.

بنابراین گزارش، نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی در این مراسم به دلیل تاکید وزیر علوم بر قانون‌گرایی از وی تقدیر کردند و به خاطر وجود مسائلی مانند بکارگیری عوامل وابسته به فتنه در بدنه وزارت علوم و دانشگاه‌ها، نحوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها، اعزام هیات 3 نفره به دانشگاه‌ها، حمایت خاص از برخی تشکل‌ها، ایجاد مشکلات فرهنگی و... از فرجی‌دانا انتقاد کردند.

همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی با بیان اینکه جلسه قرار بوده برای اتحادیه‌های دانشجویی برگزار شود، نسبت به حضور انجمن اسلامی دانشگاه تهران، به دلیل عدم داشتن اتحادیه، اعتراض کردند.

حاضرین در ادامه جلسه از وزیر علوم خواستند تا اجازه ندهد دانشگاه تریبونی برای احزاب شود،

حمایت مالی مساوی از تشکل‌های دانشجویی موضوع دیگری بود که نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی از فرجی‌دانا خواستند تا به آن عمل کند.

میهمانان فرجی‌دانا در ادامه جلسه از وی خواستند تا اجازه ندهد عملکرد نادرست برخی‌ها، در دانشگاه‌ها به اسم وزارت علوم تمام شود و همچنین خواستار برخورد با این موضوع شدند.

مسئله بورس‌های غیرقانونی نیز در مراسم امروز از چشم نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی دور نماند و آنها در این رابطه از فرجی‌دانا خواستند تا به برخی از رسانه‌های غرض‌ورز سیاسی، اجازه سوء استفاده را ندهد.

نوع مدیریت در وزارت علوم موضوع بعدی بود که میهمانان وزیرعلوم از آن انتقاد کرده و این موضوع را باعث ایجاد بی‌ثباتی دانستند.

در ادامه این جلسه سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم نزدیک بودن جلسه استیضاح وزیر علوم را علت برگزار نشدن جلسه فرجی‌دانا با اتحادیه دانشجویی دانست و گفت: اگر این جلسه را در هر موقعیتی برگزار می‌کردیم این شائبه وجود داشت که به خاطر ترس از استیضاح این کار انجام شده، این اولین باری است که با تاریخ مطرح شدن بحث استیضاخ سه هفته فاصله داریم.

هاشمی با بیان اینکه حرف‌ها و مطالبات اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی را از رسانه‌ها رصد می‌کنیم، افزود: اگر مطالبه‌ای در رابطه با کند شدن روند علمی وجود دارد ابتدا باید از اعضای تشکل‌های دانشجویی آن را پیگیری کرد و آنها باید نمونه‌های علمی کشور باشند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی، تصریح کرد: همانطور که شما می‌خواهید ما هم با رانت‌خواری برخی تشکل‌ها مخالفیم و با آن برخورد خواهیم کرد.

رضا فرجی‌دانا وزیر علوم هم در ادامه این جلسه ضمن دفاع از جعفر توفیقی، گفت: توفیقی با کارش باعث خاموش شدن آتش فتنه شد و وی بسیار به رهبری و انقلاب وفادار است.

فرجی‌دانا در ادامه از ارائه اطلاعات غلط به نخبگان و نمایندگان مجلس، گلایه کرد و افزود: ما در رابطه با انتصاب‌ها از وزارت اطلاعات استعلام می‌گیریم و اگر این وزارتخانه هر شخصی را تائید نکند، آن را عزل خواهیم کرد. هر کس فرجی‌دانا را بشناسد می‌داند که وزارت علوم در سایه وجود ندارد.

فرجی‌دانا تاکید کرد: همانطور که قبلا هم گفته‌ام اگر کسی در وزارت علوم با اغراض سیاسی کاری را انجام دهد آن را عزل می‌کنم.

گفتنی است، نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی، ضمن انتقاد از عدم فرصت کافی برای بیان نظراتشان، روزه خود را در وزارت علوم و در کنار فرجی‌دانا افطار کردند.

۱۳۹۳/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...