نسخه چاپی

سایت فیفا: كریمی به دوران حرفه‌ای درخشانش پاپان داد

عکس خبري -سايت فيفا: کريمي به دوران حرفه‌اي درخشانش پاپان داد

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی با اشاره به خداحافظی ستاره پیشین تیم ملی ایران به تمجید از وی پرداخت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خبر خداحافظی علی کریمی در سایت فیفا هم بازتاب داشت و به خبر یک این سایت تبدیل شد.

فیفا در گزارشی درباره این رویداد نوشته است: علی کریمی، یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران که در خط میانی بازی می‌کرد، در سن ۳۵ سالگی بازنشسته شد.کریمی روز یکشنبه اعلام کرد که به حرفه درخشان بازیگری‌اش در دنیای فوتبال که بالغ بر ۱۰۰ بازی ملی برای ایران و دو فصل بازی برای بایرن مونیخ بود پایان می‌دهد. کریمی که در طول حرفه ۱۸ ساله‌اش در سه مقطع برای غول‌‌های تهران، پرسپولیس بازی کرده و آخرین بار با پیراهن تیم تراکتور‌سازی تبریز پا به میادین گذاشت،‌ سابقه بازی در لیگ‌های قطر، امارات متحده عربی و برای مدتی کوتاه در شالکه آلمان را دارد.

سایت فیفا سپس با اشاره نامه کریمی خطاب به هوادارانش از قدردانی او از آنها اشاره داشته و همچنین بخشی از این نامه را برجسته کرده که کریمی در آن عنوان کرده از اینکه نتوانسته فصل آخر دوران بازیگری‌اش را در پرسپولیس بازی کند ناراحت نیست.

این سایت در پایان نگاهی به آمار دوران بازیگری کریمی انداخته است: از سال ۱۹۹۸ که اولین بازی‌اش را برابر کویت انجام داد، ۱۱۷ بار پیراهن تیم ملی را به تن کرد و ۳۸ گل به ثمر رساند. او در ۴ دوره از مراحل مقدماتی جام جهانی فیفا حضور داشت و در جام جهانی ۲۰۰۶ هم دو بار به میدان رفت. کریمی سومین بازیکن ایران از نظر آمار بازی‌های ملی است، جایی که علی دایی،‌ برترین گلزن این کشور بیشترین آمار را دارد.

۱۳۹۳/۴/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...