نسخه چاپی

زنان سعودی در رویای دامادهای غیرسعودی

جوانان عرب این روزها برای ازدواج با دخترانِ هموطن خود، رقیبان خارجی سرسختی پیدا كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، زنان و دختران سعودی راه موفقیت خود را ازدواج با خارجی‌ها و مردان غیرسعودی می‌دانند و در صورتی که خانواده‌هایشان با این مساله مخالفت کنند از آنها به دادگاه شکایت می‌کنند. نتایج مطالعات جدید در عربستان نشان می‌دهد زنان سعودی که با مردان غیرسعودی ازدواج می‌کنند 90 درصد ازدواج موفقی داشته‌اند. در نقطه مقابل نیز ازدواج مردان سعودی با زنان غیرسعودی 25 درصد ناموفق بوده است.

در سال 2013 میلادی، دادگاه‌های عربستان 1925 مورد ازدواج زنان سعودی با افراد خارجی را ثبت کردند که تنها 190 مورد آنها منجر به طلاق شده است. این زنان، مردان یمنی، سوری و قطری را به مردان سعودی ترجیح می‌دهند. دادگاه‌های عربستان همچنین در همین دوره زمانی 2488 مورد ازدواج مردان سعودی با زنان سوری، مراکشی و فلسطینی را ثبت کرده‌اند که در سال 2013 میلادی 612 مورد از این ازدواج‌ها به طلاق منتهی شده‌اند. به دنبال رشد فزاینده تمایل زنان سعودی به ازدواج با مردان غیرسعودی طی دهه گذشته، این آمارها چندان هم تعجب‌آور نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب‌نیوز، از دلایل احتمالی تمایل زنان سعودی به ازدواج با مردان غیرسعودی می‌توان به تحصیلات بالاتر و بی‌میلی زنان به تن دادن به عقیده‌ها و رفتارهای سنتی مردان سعودی اشاره کرد. طی دو سال اخیر 382 زن سعودی ساکن شهرهای جده و ریاض از والدین خود به دلیل اینکه به آنها اجازه ازدواج با مردان غیرسعودی را نداده‌اند شکایت کرده‌اند. زنان سعودی که همسران بد رفتار دارند هیچ ابایی از طلاق ندارند. بنابر آمار 73 درصد از زنان سعودی از سوی همسرانشان مورد توهین کلامی قرار می‌گیرند.

از دلایل اصلی افزایش طلاق‌ها در عربستان همچنین می‌توان به نبود صمیمیت و عشق میان زوجین اشاره کرد. حدود 1400 زن سعودی که در سال 2013 میلادی تقاضای طلاق کرده‌اند می‌گویند که ازدواج آنها بر مبنای علاقه نبوده است. ضمن اینکه 238 مرد نیز که تقاضای طلاق داده‌اند، همین معضل را عامل طلاق خود عنوان می‌کنند. بنابر آمارهای وزارت دادگستری عربستان سعودی از سال 2011 میلادی تاکنون روزانه 66 طلاق در این کشور به ثبت می‌رسد.

۱۳۹۳/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...