نسخه چاپی

رجعت نسل‌كشی قرون ‌وسطایی به غزه توسط مدافعان دروغین حقوق بشر

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینكه وحشی گری رژیم صهیونیستی در غزه بر كسی پوشیده نیست، گفت: وضعیت اخیر غزه نشان از رجعت سناریوی جدید نسل كشی قرون وسطایی توسط مدافعان دروغین حقوق بشر دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس ،کیومرث یزدان پناه عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ، پیرامون حوادث اخیر رخ داده در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: آنچه که امروز در صحنه تحولات منطقه ای و در غزه شاهدیم، رجعت سناریوی جدید نسل کشی قرون وسطایی توسط مدعیان دموکراسی و تجددخواهی و مدافعان دروغین حقوق بشر است که وضعیت اسفناکی را در این نقطه از خاورمیانه رقم زده است.


 وی ادامه داد: در سه دهه اخیر چه در بعد سیاسی و چه در بعد نظامی رژیم صهیونیستی دست به اقدامات ضدبشری در غزه و فلسطین اشغالی زده است که این سبک از وحشی گری انسانی بر هیچ کسی پوشیده نیست و جنایات اسرائیل در غزه و منطقه شجاعیه مؤید بخشی از داستان غم انگیز انسانی است که می گوید مدرن شده است و برای هر اقدام خود فکر و برنامه دارد.


 رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با بیان اینکه واقعیت های تلخ نظام بین الملل با جنایات رخ داده در غزه برملا شده است، گفت: از جمله این واقعیت ها سکوت مجامع بین المللی خصوصا سکوت خفت بار جهان اسلام و کشورهای اسلامی است که با بازی های دوگانه و ناشیانه خود سرنوشت خاورمیانه را در هاله ای از ابهام و نسل کشی فرو بردند.


 این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما شاهدیم که با اوج گیری تولد گروه های خشن و گروه های وسطایی با حمایت های کشورهای اسلامی و خصوصا ترکیه و عربستان رژیم صهیونیستی نهایت استفاده را از این وضعیت سیاه و تاریک خاورمیانه می برد و در حالیکه اکثر کشورهای اسلامی درگیر گروه های تروریستی از جمله داعش هستند این رژیم صهیونیستی است که بیشترین استفاده را از این وضعیت برای ضربه زدن به گروه های مقاومت می برد.


 یزدان پناه خاطرنشان کرد: در کنار سکوت کشورهای اسلامی و عربی و در کنار منحرف شدن دولت های اسلامی از مسیر واقع بینانه، مدعیان حقوق بشر در آن سوی مرزهای سیاسی جهان چشم و گوش خود را بسته و به اسرائیل برای انجام جنایات در غزه چراغ سبز نشان می دهند.


 وی در ادامه با اشاره به وضعیت مصیبت بار حاکم بر غزه گفت: این وضعیت انتقام کور از مسلمانانی است که در سرزمین های مادری خودشان به واسطه اشغالگران در محاصره هستند و بر همین اساس مجبور هستند به خواسته های نامشروع رژیم صهیونیستی تن در دهند چرا که در شرایطی که کشورهای اسلامی سکوت خفت باری را در قبال این مسائل در پیش گرفتند رژیم صهیونیستی با آماده دیدن فضا به دنبال کسب خواسته های خود است.


 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: ادامه این روند خاورمیانه را دچار شدیدترین بحران های منطقه ای خواهد کرد که امکان دارد در مدت زمان طولانی این وضعیت تداوم داشته باشد.


 رئیس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: با توجه به شرایط خاصی که در غزه حاکم است چشم امید مردم غزه به ملت های اسلامی است در حالیکه آنان از دولت های عربی ناامید هستند و حتی آنها را همپای جنایات رژیم صهیونیستی می دانند.البته مردم غزه از مردم، دولت و نظام ایران نیز انتظار ویژه ای دارند تا در این شرایط سخت به یاری آنان بشتابند.


 این استاد دانشگاه تصریح کرد: روز قدس نماد اعتراض خودجوش مسلمانان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی است که با حضور مردم در راهپیمایی آن روز باعث می شود مانعی برای تداوم نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه باشد.


 کیومرث یزدان پناه در پایان با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس هم بازدارنده و هم تأثیرگذار است، گفت: با توجه به اینکه مردم غزه در تمامی روزهای رمضان زیر آتش رژیم صهیونیستی بودند، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس مرهمی بر غم های آنان خواهد بود چرا که به گفته امام خمینی(ره) فلسطین پاره تن اسلام است و قطعا حضور این مردم می تواند پایانی بر غم های مردم مظلوم فلسطین باشد.

۱۳۹۳/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...