نسخه چاپی

رقیب تازه نفس چینی برای آیفون + عكس

شركت چینی Xiaomi با عرضه یك گوشی هوشمند و مچ بند الكترونیك غو‌‌‌ل‌های عرصه تولید محصولات فناوری را به چالش كشیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید Mi 4 نام دارد و قاب فلزی آن از استحکام قابل توجهی برخوردار است. دقت نمایشگر 5 اینچی این گوشی 17 درصد بیشتر از گوشی آیفون 5 اس است که فعلا آخرین مدل عرضه شده از این گوشی است.

مچ‌بندی که همراه با این گوشی عرضه می‌شود در واقع برای شناسایی هویت کاربر اصلی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و لذا برای باز کردن قفل گوشی مذکور نیازی به استفاده از کلمه عبور و دیگر روش‌های سنتی نیست.

109736_893.jpg

 Xiaomi از جمله شرکت‌های الکترونیک چین است که سرعت رشد خوبی دارد و انتظار می‌رود تولیدات آن در ماه‌های آینده بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. نام این شرکت به معنای دانه کوچک برنج است. این شرکت از سه سال قبل که وارد بازار گوشی های هوشمند شد موفق به فروش 57.4 میلیون واحد گوشی شده است.

برخی گوشی‌های ارزان قیمت این شرکت هم در کشور هند و دیگر کشورهای در حال توسعه از بازار خوبی برخوردار بوده و پس از عرضه به سرعت به فروش می رسد.

پردازنده چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 801 2.5Ghz، سه گیگابایت RAM، دوربین 13 مگاپیکسلی، 16 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی از جمله دیگر مشخصات گوشی یاد شده است. این گوشی بر حسب میزان حافظه داخلی به قیمت 322 یا 402 دلار به فروش می‌رسد.

۱۳۹۳/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...