نسخه چاپی

روز چشیدن طعم تلخ شكست برای اسرائیل

محمدكاظم انبارلویی

صهيونيست‌‌ها چه فكر مي‌كردند، چه شد؟ نبرد 17 روزه حماس با رژيم صهيونيستي، چهارمين نبرد جدي اعراب و اسرائيل است. طي نيم قرن اخير، صهيونيست‌ها ارتش‌هاي عربي را بويژه در جنگ شش روزه در هم شكستند و هرجا جنگي بوده پيروزي با صهيونيست‌ها بوده است كه دامنه تصرفات خود را گسترش دادند. اما با پيروزي انقلاب اسلامي اين پيروزي‌ها به افول ميل كرد. ارتش صهيونيستي از حالت تهاجمي به حالت دفاعي و از حالت پيشروي به عقب‌نشيني و التماس براي برقراري آتش‌بس رو ‌آ‌ورد.

جنگ 33 روزه حزب‌الله با ارتش صهيونيستي، اولين طعم شكست را به صهيونيست‌ها چشاند و نشان داد اگر اعراب قصد جنگيدن داشته باشند راه براي پيروزي باز است. جنگ 22 روزه و 8 روزه حماس هم از همين دست پيروزي‌ها بود. اكنون انتفاضه رمضان، ارتش رژيم صهيونيستي را به دام انداخته است و رژيم صهيونيستي از اين نبرد جان سالم به در نخواهد برد. صهيونيست‌ها در نبردهايي توفيق داشتند كه از قبل، رهبران عرب را خريده بودند و فشنگ‌ها را قبل از خشاب‌گذاري، از لوله تفنگ اعراب درآورده بودند. اما امروز در برابر ارتش مردمي حزب‌الله، حماس و ... قرار دارند كه قرار است تا آخرين فشنگ، تا آخرين نفر و تا آخرين نفس، جنگ ادامه پيدا كند. اين راهبرد نه تنها سطح خودكشي‌ها در ارتش اسرائيل را بالا خواهد برد بلكه شكست را براي ارتش رژيم صهيونيستي رقم خواهد زد.
قرار بود رژيم صهيونيستي، مقاومت را در سوريه سرگرم كند. با پيروزي بشاراسد بر تروريسم،‌صهيونيست‌ها بازي داعش و تجزيه را در عراق به پا كردند تا شايد نگاه‌ها از سرزمين‌هاي اشغالي و ادامه جنايات صهيونيست‌ها در قدس شريف منحرف شود و حكام مستبد و كودك‌كش رژيم صهيونيستي نفسي تازه كنند. اما خدا خواست صهيونيست‌ها در تله جديد گرفتار آيند و بي‌اختيار به جنگي ناخواسته كشيده شوند. كشته شدن سه صهيونيست شهرك‌نشين و اقدامات تلافي‌جويانه صهيونيست‌ها مقدمه‌اي شد تا در آستانه روز قدس، روز نفرت جهاني از پديده صهيونيسم، رژيم اشغالگر قدس به دام جنگ واقعي اعراب و اسرائيل كه مي‌توان آن را جنگ چهارم واقعي اعراب و اسرائيل توصيف كرد، كشانده شود.
پديده‌هاي جنگ چهارم چيست؟ براي اولين بار آتش موشك‌هاي مقاومت تمام سرزمين‌هاي رژيم صهيونيستي حتي تل‌آويو و حيفا را در هم كوبيد. اكنون بيش از نيمي از جمعيت سرزمين‌هاي اشغالي در پناهگاه‌ها به سر مي‌برند. فعاليت اقتصادي تقريبا تعطيل است. ارتش اسرائيل كه در نيم قرن اخير سرزمين‌هاي زيادي از اعراب را به تصرف و اشغال درآورده است در جنگ چهارم حتي نتوانست 300 متر پيشروي داشته باشد. زيرساخت‌هاي دفاعي، خط توليد مهمات و موشك و آرايش نظامي مقاومت در غزه پس از دو هفته نبرد، دست نخورده باقي مانده و اسرائيل فقط توانسته است زنان، كودكان و پيران را در غزه هدف قرار دهد.
دستگاه اطلاعاتي اسرائيل از كار افتاده و هدف‌هاي انساني، نه نظامي در دستور كار ارتش رژيم صهيونيستي است . شمار زيادي از نظاميان رژيم اشغالگر قدس كشته و زخمي شده‌اند كه به تدريج آنها مجبور به اعلام بخشي از آن تلفات شده‌اند. آثار شكست و استيصال در كابينه اسرائيل و ارتش رژيم صهيونيستي مشاهده مي‌شود. خط برقراري آتش‌بس در واشنگتن، پاريس، لندن، قاهره و ... فعال است اما نتوانستند كاري بكنند.
امروز جنازه صدها كودك فلسطيني و پيكر متلاشي شده خانواده‌هاي آنها بويژه در قتل‌عام‌هاي خانوادگي، در رسانه‌هاي جهان در جلوي چشمان مردم حيرت‌زده پنج قاره جهان قرار دارد. رژيم صهيونيستي بيش از اين تاب اين نفرت جهاني عليه خود را نخواهد داشت.
فردا روز جهاني قدس است. قرار است ملت‌‌هاي جهان در اين روز به خيابان‌ها بيايند و جنايت‌هاي جنگي و كشتارهاي بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي عليه يك ملت بي‌دفاع را محكوم كنند.
فردا شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.
فردا روزي است كه اسرائيل علاوه بر چشيدن طعم شكست نظامي، طعم تلخ شكست سياسي را خواهد چشيد.
بدون شك تداوم پايداري و مقاومت در غزه در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي، پيروزي جنگ چهارم اعراب و اسرائيل را به دنبال خواهد داشت. اين پيروزي تحولات بزرگي را در حوزه سياسي و نظامي منطقه رقم خواهد زد. پس از اين ديگر رژيم صهيونيستي هرگز خود را درگير يك نبرد نظامي با اعراب نخواهد كرد. امروز مردم غزه به نمايندگي از ملت فلسطين و اعراب و حتي كل مسلمانان جهان، با رژيم صهيونيستي مي‌جنگند. امروز مردم سرزمين‌هاي اشغالي بويژه منطقه كرانه غربي رود اردن به نمايندگي از همه فلسطيني‌‌ها و مردم عرب و مسلمانان جهان، هر روز در برابر نظاميان صهيونيستي تظاهرات مي‌كنند و مشعل فروزان مقاومت را روشن نگه مي‌دارند.
و فردا همه جهان، يكصدا عليه جنايات اسرائيل و
نيم قرن خونريزي، تجاوز، نقض حقوق بشر و جنايات گسترده جنگي قيام خواهند كرد و آزادي قدس شريف را فرياد خواهند زد.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...