نسخه چاپی

32 شركت هواپیمایی پروازهای خود به اسرائیل را لغو كردند

به دنبال تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین های اشغالی فلسطین حدود ۳۲ شركت هواپیمایی از جمله ۳ شركت آمریكایی پروازهای خود به فرودگاه بن گوریون تل آویو را لغو كرده‌اند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ آژانس امنیت هوایی اروپا به کلیه شرکتهای هواپیمایی اروپا نسبت به پرواز به تل آویو هشدار داده و خواستار لغو کلیه پروازها به سوی این شهر تا اطلاع بعدی شده است.

آژانس امینت هوایی اروپا قصد دارد بیانیه رسمی را در این خصوص منتشر کند. سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نیز اعلام کرد ممنوعیت پروازها به اسرائیل را برای ۲۴ ساعت دیگر تمدید کرده است.

شرکتهای لوفتانزای آلمان و ترکیش ایرلاینز نیز پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را برای ۲۴ ساعت دیگر لغو کرده اند. بن گوریون بزرگترین فرودگاه اسرائیل به شمار می رود و هر سال حدود ۱۱ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه مسافرت می کنند.

حدود ۸۰ درصد پروازهای بین المللی اسرائیل از طریق این فرودگاه انجام می شود و از سایر فرودگاه ها تنها در زمان شلوغی بیش از حد این فرودگاه استفاده می شود. شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل نیز امروز پنج شنبه اعلام کرد: شرکتهای هواپیمایی جدیدی تصمیم گرفته اند تا پروازهای خود به فرودگاه بن گوریون را متوقف کنند.

این نخستین بار در ۱۳ سال گذشته است که این تعداد زیاد از شرکتهای هواپیمایی بین المللی پروازهای خود به اسرائیل را متوقف کرده اند. آخرین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی در زمان وقوع جنگ خلیج فارس ۲۰ شرکت هواپیمایی پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را متوقف کرده بودند.

در عین حال وزارت حمل و نقل اسرائیل با ارزیابی وضعیت موجود سرزمین های اشغالی از سوی شرکتهای هواپیمایی موافق نیست. وزارت حمل و نقل اسرائیل اعلام کرده است که فرودگاه بن گوریون برای پرواز کلیه هواپیماهای غیر نظامی کاملا امن است.

این در شرایطی است که موشکهای مقاومت تا ۱/۵ کیلومتری فرودگاه بن گوریون رسیده است. ارتش رژیم صهیونیستی از ۸ جولای تاکنون تجاوز همه جانبه ای را برای اشغال نوار غزه آغاز کرده است. در این مدت حماس نیز بیش از ۲۱۰۰ فروند موشک و راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...