نسخه چاپی

تظاهرات یهودیان آمریكایی در روز قدس

روشنفكران و آزادیخواهان یهودی به منظور اعلام مخالفت خود با جنایات اشغالگران و اعلام همبستگی با مل فلسطین و مبارزه مشروع این ملت، تظاهرات خیابانی برپا كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "نزار عبود" گزارشگر شبکه المیادین در این باره از نیویورک گزارش داد: روشنفکران و آزادیخواهان از طیف های مختلف در پایان ساعات کاری خود، در میدان دادگاهها در نیویورک تجمع کردند و اسامی و سن قربانیانی را که هر دقیقه در غزه کشته می شوند برای رهگذران تکرار کردند.

بسیاری از آمریکایی هایی که در چنین اعتراضاتی شرکت می کنند از یهودیانی هستند که نمی خواهند جنایت ها در غزه به نام آنان صورت گیرد. اعضای جنبش "صدای یهودیان برای صلح" به مقر جمعیتی در نیویورک یورش بردند که برای ارتش اسرائیل پول جمع آوری می کند . معترضان سپس اسامی قربانیان فلسطینی را در داخل ساختمان این جنبش قرائت کردند. پلیس نیویورک مداخله کرد و معترضان را به اتهام بر هم زدن آسایش مردم بازداشت کرد.

یک جوان معترض در نیویورک به المیادین گفت: حمایت از ارتش اسرائیل در چنین زمانی که که صدها نفر را در غزه می کشد، اقدامی سیاسی یا خیریه نیست بلکه حمایت مالی از ارتشی قاتل است.
یک زن تظاهرکننده نیز گفت: مسئله این نیست که حامی حماس یا مخالف حماس هستید. مسئله به کشتاری جمعی مربوط می شود که مقامات اشغالگر مرتکب می شوند.

گزارشگر المیادین افزود: کسانی که در اینجا تجمع کرده اند به تشکیل کمیته های تحقیق برای پی بردن به این که چه کسی مرتکب کشتار در مدرسه آنروا در بیت حانون شده است نیازی ندارند.
یک زن تظاهرکننده گفت: سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل در صفحه توییتر خود نوشته است، ارتش پس از هشدار دادن برای تخلیه مدرسه آنروا، آن را گلوله باران کرد ولی کسانی که در آنجا بودند در زمان مناسب از مدرسه خارج نشدند. این سخنگو اعتراف کرد این حمله کار ارتش اسرائیل بوده و ناشی از اشتباه نیز نبوده است.

یک زن تظاهرکننده دیگر گفت: کشتار کنونی مردم در غزه باید اکنون متوقف شود. همچنین باید سکوت بین المللی و حمایت از اسرائیل متوقف شود.

گزارشگر المیادین ادامه داد: افراد باوجدان فریب داستان های دستگاه های اطلاعاتی صهیونیستی-آمریکایی را نمی خورند. این افراد به منابع اطلاعاتی خود اعتماد می کنند و درباره آنچه در غزه و دیگر مناطق فلسطینی می گذرد بر اساس وجدان انسان دوستانه خود قضاوت می کنند.

۱۳۹۳/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...