نسخه چاپی

نبوی: داعش دست نشانده رژیم صهیونیستی است

معاون تبلیغات حوزه‎های علمیه كشور گفت: پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران موجب ضعف و انحلال بیش از پیش ر‍ژیم غاصب صهیونیستی شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‎الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی در مراسم راهپیمایی روز قدس در خرم‎آباد با بیان این‌که «روزهای اوج و قدرت رژیم غاصب صهیونیستی تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود؛ چراکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب ضعف شدید و انحلال بیش از پیش این رژیم جعلی در جهان شد»، اظهار کرد: رژیم صهونیستی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به قدرتی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده بود به نحوی که سرزمین فلسطین، صحرای سینا، بلندی‎های جولان و بخشی از اردن و سوریه را نیز اشغال و تصرف کرده بود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز جهانی قدس از جانب رهبر کبیر انقلاب، اجتماعات بزرگی در حمایت از مردم فلسطین و جریان مقاومت در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در سطح منطقه به ویژه کشورهای مسلمان شکل گرفت.

وی افزود: به تدریج محیط خبری غرب در حمایت از این رژیم نیز شکسته و افکار عمومی جهان در جریان جنایت‎ها و اقدامات وحشیانه این رژیم علیه مردم بی‎دفاع فلسطین قرار گرفت که این امر نقش مهمی در انزوای این رژیم و محکومیت اقدامات وحشیانه آن در سرزمین‎های اشغالی داشت.

معاون حوزه‎های علمیه کشور تاکید کرد: جریان انتفاضه از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است. امروز اقدامات موثر و قاطع جریان مقاومت و همچنین فعالیت‎های جوانان انقلابی و مومن فلسطین اشغالی، شکست سنگینی را بر رژیم غاصب صهیونیستی تحمیل کرده است.

وی با بیان این‌که «در این سال‎ها، رژیم صهیونیستی شکست‎های زیادی را از جمله در جنوب لبنان، ایجاد حکوت فلسطینی در باریکه غزه و شکست در عرصه تهاجم نظامی مانند جنگ 33 روزه متحمل شده است»، ادامه داد: نمایان شدن چهره واقعی و پلید رژیم صهیونیستی و آمریکا برای مردم جهان از دیگر دستاوردهای عظیم تقویت جریان مقاومت مردم فلسطین به عنوان یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه است.

وی با اشاره به این‌که «گروه تروریستی و تکفیری داعش شرکت در راهپیمایی روز قدس را حرام اعلام کرده‎اند»، گفت: این امر به خوبی نشان می‎دهد که این گروه، دست‎نشانده و مورد حمایت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام است.

نبوی اظهار کرد: اقدامات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای ایجاد تفرقه و بحران در منطقه خاورمیانه، همگی نشانه‎های بارز حمایت آشکار نظام سلطه از رژیم صهیونیستی است. استکبار جهانی به شیوه‎های مختلف از رژیم صهیونیستی حمایت می‎کند که این حمایت‎ها در برخی مواقع در عرصه سیاسی و اقتصادی است و در برخی مواقع در حوزه فکری و اعتقادی با ایجاد گروه‎های تروریستی همچون داعش، سعی در فراهم کردن بستر مناسب برای حمایت از صهیونیست‎ها در منطقه خاورمیانه می‎کند.

وی درباره اسراییل گفت: این رژیم به نمایندگی از آمریکا در منطقه خاورمیانه حضور دارد و به خوبی می‎داند اتحاد مردم منطقه و کشورهای عربی برای سرمایه داران غربی مشکل‎ساز خواهد شد. بخش عمده‎ای از سرمایه‎داران اروپایی و آمریکایی، صهیونیست هستند که با حمایت استکبار جهانی مشغول غارت و چپاول کشورهای جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه هستند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، گفت: ایران اسلامی امروز به عنوان یک قدرت برتر در سطح جهان مانعی بزرگ در مسیر تامین منافع و مطامع شوم و استعماری آمریکا و استکبار جهانی محسوب می‎شود.

معاون تبلیغات حوزه‎های علمیه کشوربا بیان این‌که «اقتدار و عزت ایران اسلامی موجب ذلت و خواری آمریکا و نظام سلطه شده است» تاکید کرد: حمایت جدی ایران اسلامی از استقلال و آزادی ملت‎های مظلوم و بی‎دفاع جهان از جمله عوامل دشمنی استکبار جهانی و آمریکا با نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اعمال تحریم‎های اعمال شده علیه ایران اسلامی، گفت: این اقدامات نیز به دلیل سیاست‎های سلطه‎جویانه و زیاده‎خواهانه استکبار جهانی برای تامین منافع و مطامع شوم خود در منطقه انجام می‎شود. اجرای پروژه ایران‌هراسی در سطح منطقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی نیز از جمله طرح‎ها و توطئه‎های شوم آمریکا در مسیر دشمنی با ایران اسلامی است.

وی گفت: نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و اعلام حمایت قاطع نظام مقدس جمهوری اسلامی از مقاومت مردم بی‎دفاع و مظلوم فلسطین خود بهترین گواه برای تلاش ایران در راستای برقراری صلح و آرامش در منطقه و ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان است.

۱۳۹۳/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...