نسخه چاپی

نصرالله: هدف صهیونیست ها نابودی مساله فلسطین است

دبیر كل حزب الله لبنان تاكید كرد: پس از اشغال فلسطین بدست اسرائیل هم و غم صهیونیست ها و هدف اساسی آنها محو كردن مساله فلسطین و نابودی فلسطینیان بوده و هست .

به گزارش نما ؛ واحد مرکزی خبر به نقل از المنار نوشت: سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: روز جهانی قدس را امام خمینی (ره) اعلام کرد و امام خامنه ای بر آن در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکید کرد تا فلسین محور و مسئله اصلی ما باشد. زمانی که امام (ره) بر این روز تاکید کرد این نشان دهنده قداست، انسانی، الهی و اسلامی بودن این مسئله بود و روز به روز اهمیت این روز و نیاز مبرم برای احیاء این روز مشخص می شود.وی تاکید کرد:روز جهانی قدس یادآور مساله اصلی برای ماست تا قدس همیشه در ذهن ها باقی بماند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ملت فلسطین امکان ندارد طی یک یا دو سال یا طی یک یا دو نسل از بین برود، از این رو صهیونیست ها برای رسیدن به هدفشان در نابود کردن مسئله فلسطین طرح های بلندمدتی تدوین کردند.

وی گفت: اگر دشمن را به حال خود رها کنیم و به آن بی توجهی کنیم یا مانند آنچه برخی از کشورها انجام می دهند به آن کمک شود در رسیدن به اهدافش موفق خواهد شد. قدس و فلسطین باید محور اصلی ما باقی بماند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: منزوی کردن ملت فلسطین از دیگر ملت های منطقه و محیط آن چه به انزوا بردن سیاسی یا روحی و سوق دادن فلسطینی ها به درگیری ها و اختلاف با دیگر ملت ها از دیگر مسائلی است که ممکن است مسئله محوری فلسطین را به فراموشی بسپارد.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت : مقاومت سوریه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حمایت این دو کشور از مقاومت در حفظ و تداوم آرمان فلسطین سهیم بوده است.

نصر الله افزود : انتخاب عوامل انتحاری از میان افرادی که فلسطینی تبار هستند با هدف ایجاد شکاف و دشمنی بین ما و فلسطینیان صورت می گیرد.

وی اظهار داشت به رغم همه توطئه های صورت گرفته فلسطین و احقاق حقوق آن هنوز موضوع نخست جهان اسلام است.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت اهل تسنن در عراق دو گزینه در مقابل داعش دارند یا بیعت کنند یا این که کشته می شوند.

نصرالله افزود تخریب مرقدها و ضریح های پیامبران الهی ( ص ) در موصل خطر تخریب مسجد الاقصی در قدس را در پی دارد.

وی گفت اگر بین طرف های درگیر در جنگ غزه مقایسه ای کنیم در می یابیم که مقاومت پیروزی ها و دستاوردهای زیادی کسب کرده و رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

نصرالله افزود ناکامی اطلاعاتی و ناکامی سلاح هوایی اسراییل در جنگ غزه کاملا مشهود است و سران این رژیم هدف اصلی از تجاوز به غزه را گم کرده اند.

وی اظهار داشت ارتش اسراییل درباره حمله زمینی به غزه بیم و تردید دارد و نمی داند چکار کند. ارتش اسراییل به غزه لشگرکشی کرد ولی نه به عنوان یک ارتش جنگجو بلکه به عنوان یک ارتش کودک کش.

متن کامل سخنرانی سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس

بسم الله الرحمن الرحیم

بر شما خواهران و برادرانم درود می فرستم و در ابتدا به شما خوش آمد می گویم و از شما به خاطر حضورتان علیرغم احتمال وجود خطرات امنیتی تشکر می کنم. تحولات و حوادث غزه و ویژگی امروز به عنوان روز قدس بر ما واجب کرد که در اینجا گردهم آییم. اینجا مکانی است که ما شهدایمان را تشییع می کنیم و از اسرایمان استقبال می کنیم و جشن های پیروزی خود را در آن برگزار می کنیم و مواضع خود را در اینجا اعلام می داریم. قبل از ورود به بحث خود باید در ابتدا به خانواده های لبنانی که دیروز عزیزان خود را در حادثه اسفناک هواپیمای الجزایری از دست دادند تسلیت بگویم. همچنین باید به روح شهدا، شهدای این روزهای غزه، به مجروحان و مبارزان و کودکان و ملت مقاوم آن درود بفرستم. در این روز که مصادف با سالروز جنگ 33 روزه سال 2006 هم هست باید به روح شهدای این جنگ و خانواده آنها، مجروحان، مبارزان، ملت مقاومان خود درود بفرستم که در آن زمان معجزه آفریدند. به همه خانواده شهدای مقاومت که راه را ادامه دادند و در چند جبهه به مبارزه ادامه دادند تا مقاومت و محور مقاومت که تنها روزنه امید است، باقی بماند.


خواهران و برادران! روز جهانی قدس را امام خمینی قدس سره اعلام کرد و امام خامنه ای دامت ظله بر آن تاکید کرد. این روز آخرین جمعه ماه رمضان است و برای ماه یک یادآوری کننده ای است تا مساله اساسی را فراموش نکنیم و قدس و فلسطین در قلب و عقل و فکر و فکر و وجدان و خاطر ما بماند و همچنان در اولویت و سخنرانی هایمان و در عمل و میدان باقی بماند. زمانی که امام خمینی ره بر آخرین جمعه ماه مبارک که قداست خاصی دارد تاکید کرد در پی آن بود که قداست، انسانی بودن، الهی بودن، اسلامی بودن این مساله را گوشزد کند. با گذشت ایام بهتر و بیشتر اهمیت اعلام این روز و نیاز مبرم به زنده نگه داشتن این روز توسط امت اسلامی مشخص می شود. وقتی وضعیت امت اسلامی را می نگریم اهمیت این اعلام و وجود این مناسبت و این فرهنگ را در می یابیم. پس از اشغال صهیونیستی فلسطین و تسلط آن بر تمام سرزمین تاریخی فلسطین از بهر تا نهر و توسعه طلبی هایش در سرزمینهای دیگر، هم و غم و هدف اساسی صهیونیست ها که سالها برای آن تلاش کردند و همچنان تلاش می کنند این بود که مساله فلسطین را از بین ببرند و این مساله را از اعتبار بیندازند و بگویند ملتی به نام فلسطین وجود ندارد و سرزمینی به نام فلسطین وجود ندارد بلکه نامش به اسراییل تغییر کرده است و قدس ارتباطی به مسلمانان و مسیحیان ندارد بلکه پایتخت ابدی دولت یهود است. این هدف آنها پس از اشغال کامل فلسطین بود. هیچگاه به عقل صهیونیستها و بزرگانشان خطور نمی کرد که یک وجب از خاک فلسطین را به صاحبانشان پس بدهند. آنها گمان نمی کردند که حتی یک آواره فلسطینی به خانه اش بازگردد. بنابراین می بینیم که صهیونیستها در مورد قدس و بازگشت آوارگان اتفاق نظری جدی دارند. در پروژه اسراییل، فلسطین کمترین خواسته و با این ویژگیهاست. آنها می دانستند که ممکن نیست بتوان مساله به این بزرگی و سرزمین مقدسی مانند فلسطین و ملت بزرگواری مانند فلسطین را از در یک یا دو سال یا در یک نسل یا دو نسل از صفحه روزگار محو کرد. بنابر این طرحی بلند مدت را برای محقق کردن این هدف برنامه ریزی کردند تا به اهدافشان برسند.

سید حسن نصر الله گفت : تلاش برای ایجاد فاصله میان ملت های عربی و اسلامی با فلسطین و فلسطینی ها کاری حساب شده بوده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز به مناسبت روز جهانی قدس افزود: هریک از ما امروز می توانیم حوادث پس از 1948 و 1967 را تحلیل کنیم و می توانیم جزئیات این برنامه دراز مدت برای از بین بردن کامل فلسطین را متوجه شویم. این رویای دائمی آمریکا و غرب و صهیونیستها بوده است. به طور مثال صهیونیستها و اربابان آنها تصور می کردند که اراضی کشورهای عربی وسیع است و صد هزار فلسطینی یا دویست هزار و یا یک میلیون نفر از آنها را که آواره شده اند در کشورهای عربی از سوریه گرفته تا لبنان و مصر و اردن و عراق و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اسکان دهند و ملیت آنها را تغییر دهند.این خطر برای آوارگان فلسطینی همیشه وجود داشته است و همچنان وجود دارد.

مثال دیگر این است که آنها امید داشتند بتوانند در مسائل مهم کشورها و مناطق و حکومتهای اسلامی و عربی نفوذ کنند تا بتوانند مسئله فلسطین و قدس را از حالت مرکزیت آن خارج کنند و توجه ها را از آنها منحرف کنند که البته تا حد بسیاری نیز موفق بوده اند. ما نمی خواهیم فرض کنیم که دشمن ما همواره شکست خورده است. آنها زمانی شکست می خورند که ما بخواهیم آنها را شکست دهیم.اگر دشمن را به حال خود بگذاریم و بی طرف باقی بمانیم و یا اگر برخی از ما به دشمن کمک کنند که البته در جهان عرب و اسلام برخی چنین کاری را کرده اند دشمن می تواند دستاوردهایی داشته باشد. بله دشمن توانسته است در برخی مسائل اساسی کشورهای عربی نفوذ کند تا مسئله اساسی فلسطین را از مرکز توجهات دور سازد.

سید حسن نصر الله افزود: امروز فلسطین وغزه قربانی می شوند زیرا اکنون در کشورهای عربی اولویت اصلی گاز و بنزین خودروها و دستمزدها و .. است. این مطالبات مشروع است اما مسئله این است که آنها می خواهند که این مسائل موضوعات اساسی ما باشند تا فلسطین فراموش شود.

به طور مثال آنها همواره سعی کرده اند دشمنان دیگری را برای خلق کنند. روزی اتحادیه جماهیر شوروی را به عنوان دشمن معرفی کردند و روزی کمونیسم جهانی و روزی جنگ در افغانستان و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولویت جنگ با ایران شد.

آنها با این دشمن تراشی ها توان مالی و اقتصادی و روانی امت اسلام را به فرسایش بردند. مثال دیگر انزوای ملت فلسطین است. این خطرناکترین چیزی است که در سالهای گذشته یا در دهه اخیر صورت گرفته است. آنها ملت فلسطین را از دیگر ملل منطقه منزوی کردند. انزوای روانی و سیاسی و عاطفی و عملیاتی از جمله این انزواها بوده است. این کار از طریق ایجاد جنجال علیه فلسطینی ها در مناقشات و درگیری ها و حساسیت ها و خصومت ها با ملتها و کشورهای منطقه بوده است. من نمی خواهم در این موضوع کسی را مسئول معرفی کنم. اما نیاز است که خصوصا در این مسئله ارجاعاتی صورت گیرد. موضوع به حدی رسید که ملل منطقه و جهان اسلام از هرچیزی که نام فلسطین در آن باشد

فاصله بگیرند. با تأسف بسیار اکنون شاهد این موضوع در رسانه های عربی هستیم.

حتی در لبنان نیز موارد زیادی در این خصوص داریم. انتخاب افراد فلسطینی برای اجرای عملیات انتحاری اقدامی حساب شده بوده است. هدف از این اقدام ایجاد کینه و دشمنی و ایجاد فاصله میان ما و فلسطینی ها بود.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس ادامه داد: چند هفته قبل مساله بیمارستان رسول اعظم را بیان شد و در رسانه ها اعلام شد که از اردوگاه برج البراجنه تا این بیمارستان یک تونل حفر شده است. این مساله در اتاق سیاهی مطرح شده که سالها و دهها سال است مطرح می شود و هدف آن گسستن پیوند میان لبنانی ها و سوریها و عراقیها و اردنیها و مصریها و دیگر کشورها و فلسطینیان است. مثال دیگر، تحمیل واقعیتهای سیاسی،اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، جنگ، محاصره و ارتکاب جنایت در حق فلسطینیان در داخل و خارج از سرزمین فلسطین است تا ملت فلسطین را به یاس و ناامیدی بکشانند و تسلیم واقعیتهای تحمیل شده شوند و در پایان به شکست تن دهند. اما علیرغم همه این مسایل که فقط مثالهایی از آن را بیان کردم و می توان فهرست طویلی از آنرا نوشت و علیرغم همه مصیبتها و تهدیدات مساله فلسطین همچنان خود را بر همه مسایل منطقه ای و جهانی تحمیل کرده است. آنچه امروز در غزه رخ می دهد شاهدی بر این مدعاست. جنگی که بر منطقه و جهان تحمیل شده است علل گوناگونی دارد اما مهمترین آن ملت فلسطین است. به عنوان مثال باید به این موارد اشاره کنم: مقاومت برخی از کشورهای عربی بویژه سوریه و قبول نکردن شرایط تحمیلی پایان جنگ پس از نشست مادرید و حمایت از مقاومت و استمرار در مقاومت و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی قدس سره الشریف که قدس و فلسطین را در راس امور خود قرار داد و همچنین فعالیت جنبشهای مقاومت در لبنان و پیروزی هایشان و خنثی کردن تعداد زیادی از توطئه های آمریکا و اسراییل در لبنان و منطقه. اما مهترین مساله ملت فلسطین است چرا که آنها علیرغم همه درد و رنجها و زخمها و کشتارها و عوامل مایوس کننده هیچگاه به یاس کشیده نشد و تسلیم و ذلت را نپذیرفت. آنها مساله اصلی را فراموش نکردند و کلید منازلشان را دست به دست از پدر به پسر رساندند. ملت فلسطین در داخل و خارج و در اردوگاهها علیرغم سختیهای زندگی و طرحهای فریب دهنده مهاجرت به کانادا و استرالیا و اروپا که برای ایجاد تفرقه و پراکنده کردن آنها مطرح شده، همچنان بر اصول خود پایبند ماندند و مقدسات و منازل و مزارعشان را فراموش نکردند و از تسلیم سرباز زدند. ملت فلسطین همچنان این دیدگاه را دارد و آن را پیگیری می کند. گزینه آنها مقاومت، تمسک به صبر و پایداری و جنگ برای باز پس گیری حقوق و تحمل تبعات این گزینها بوده است. این مساله جدیدی نیست بلکه از ابتدا وجود داشته و در میان همه گروههای فلسطینی موجود بوده است.

سید حسن نصرالله گفت من نگرانم رویه داعش در تخریب مساجد ، کلیساها و آرامگاه ها ، فضای روانی را فراهم کند تا زمانی مسجد الاقصی نیز ویران شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز به مناسبت روز جهانی قدس گفت: جنبش ها و گروه های مختلف مقاومت فلسطین با گرایش ها و ایدئولوژی های فکری و سیاسی مختلف و ملت فلسطین این مسئله را حفظ کرده و برای آن جنگیده است. طبعا وقتی از برنامه یا طرح دراز مدت سخن می گوئیم مقصود برنامه ای است که آمریکا و غرب و اسرائیلی ها سرگرم تدوین آن بوده اند و بسیاری از نظام های عربی نیز به آنها کمک کرده اند. این موضوعات باید ثبت شود. این موضوع در چندین دهه شکل گرفته و نه اکنون. بسیاری از نظام های عربی به آنها کمک کردند زیرا تختشان(حکومتشان) را مدیون حفاظت از اسرائیل و بقای این رژیم هستند. این برنامه اکنون نیز همچنان فعال است و آنچه که بسیاری از کشورهای ما شاهد آن هستند شاهدی بر ادامه اجرای این برنامه است. منطقه و امت ما اکنون در خطرناکترین مرحله از زمان غصب فلسطین قرار دارد و علت آن همین نابودسازی روشمند است. نابود سازی کشورها و ارتش ها و ملت ها و جوامع.

ما در گذشته از انهدام کشورها و ارتش ها سخن می گفتیم اما امروز شاهد نابودی ملت ها و جوامع هستیم. اکنون شاهد نابودی روانی و اجتماعی و عاطفی هستیم. شاهد بروز دشمنی هایی هستیم که برطرف کردن آن به ده ها و یا صدها سال زمان نیاز دارد. این موضوع به هیچ وجه ساده نیست. این مسئله چیزیست که امروز در چندین کشور عربی جریان دارد و خطراتی است که دیگر کشورهای عربی را تهدید می کند.

به طور مثال سوریه دیوار مستحکم در برابر پروژه صهیونیسم بود و البته إن شاءالله باقی خواهد ماند. حامی قوی مقاومت و فلسطین بود اکنون همه ما می دانیم که در برابر چه حجمی از جنگ تحمیلی قرار گرفته است. عراق که اکنون وارد تونلی تاریک شده است ، با تاسف بسیار به اسم اسلام و خلافت اسلامی ، ده ها هزار خانواده مسیحی از آن بیرون رانده می شوند و کلیساهای مسیحیان در آن تهدید می شوند. حتی اهل سنتی که با داعش اختلاف دارند گزینه ای پیش رویشان ندارند. یا باید بیعت کنند یا کشته شوند. شیعیان چه با داعش اختلاف داشته باشند و چه با آن اختلاف نداشته باشند گزینه ای جز کشته شدن پیش رویشان نیست. زیرا محکوم به ارتداد هستند. اوضاع اقلیت های دینی و نژادی موجود در موصل و دیگر مناطقی که در سوریه و عراق داعش در آن استقرار دارد...(به همین وضع است).

ما امروز به عنوان مسلمان و به عنوان جنبشی اسلامی وظیفه داریم در روز قدس آنچه که برسر مسیحیان عراق و همچنین مسلمانان عراق می آید محکوم کنیم. همچنین است آنچه که برسر آرامگاه انبیا می آید مثل نبی الله یونس و نبی الله دانیال و غیره که در اوقاف اهل سنت است ...

این چشم انداز که شاهد آن هستیم یعنی انهدام مساجد و کلیساها و عبادت گاه ها و آرامگاه ها و حتی آرامگاه های انبیاء موجب این نگرانی در من شده است که مقدمه ای برای فراهم شدن فضای روانی در جهان عربی و اسلامی شود تا چیزی حساس تر یعنی مسجد الاقصی را شامل شود.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس افزود : من می خواهم بخشی از نگرانی خود را (به علت تخریب مساجد و قبور بزرگان دین در عراق و سوریه ) بیان کنم. من می ترسم که اقدامات اینگونه مانند تخریب مساجد و کلیساها و عبادتگاهها و مزارها تا مراقد انبیاء زمینه را برای بدتر از اینها فراهم کند و به تخریب مسجد الاقصی برسد. اگر خلافت اسلامی ادعایی، به خود حق می دهد که مساجد و کلیساها و مراقد انبیاء را تخریب کند پس چگونه یهودیها به خود اجازه ندهند که مسجد الاقصی را ویران سازند؟ من این مساله را به عنوان تحلیل بیان نمی کنم بلکه مساله ای عادی است. مساجد، کلیساها و مراقد انبیاء را ویران ساختند و نبش قبر کردند. امت اسلامی امروز در وخیم ترین وضعیت قرار دارد اما قربانی اول و اصلی فلسطین است. همیشه فلسطین هدف اول توطئه ها بوده است و بر ماست که به خوبی بدانیم که در کجا باید قدم بگذاریم. در این زمان که فتنه ها غوغا می کند و توطئه ها ادامه دارد و حق و باطل در هم آمیخته شده است. باید دقت کنیم که چه می گوییم، چه می کنیم، کجا می جنگیم و کجا سازش می کنیم.

در همین رابطه است که جنگ خصمانه اسراییل علیه نوار غزه آغاز می شود. و در همین چارچوب بود که جنگ علیه لبنان در سال 2006 و علیه غزه در 2008 آغاز شد. هدف جنگ، همیشه به ذلت کشاندن و به تسلیم واداشتن، خلع سلاح، تحمیل خواسته ها، رساندن به یاس، گرفتن همه امتیازات و ویژگیهاست و اینکه طرف مقابل قانع شود به اینکه چاره ای جز تسلیم اسراییل شدن ندارد. اما در 2006 و 2008 نتیجه متفاوت بود. امروز ما در لبنان و در سالروز جنگ 33 روزه می توانیم به خوبی بفهمیم و احساس کنیم و کاملا آنچه در غزه رخ می دهد را درک کنیم. زیرا همان مسایل و همان درد و رنجها بر ما هم گذشته است. بهانه این جنگ ربوده شدن سه شهرک نشین صهیونیست بود. اسراییل به دنبال فرصتی برای جنگ بود. اسراییل گمان می کرد که نوار غزه که چندین سال در محاصره بود و شرایط منطقه و جهانی به هم ریخته شده و روحیه ها شکست شده، فرصت مناسبی است تا غزه را به تسلیم وادارد. همانگونه که در جنگ 2006 آمدند تا خاورمیانه جدید را بوجود آورند. اسراییل از مساله ربوده شدن سه صهیونیست در الخلیل سوء استفاده کرد و این در حالی است که هنوز پشت پرده این مساله مشخص نیست. در سال 2006 کاملا مشخص بود که دو نظامی اسراییلی ربوده شده اند. بنابر این غزه مظلوم تر است. امروز عملیات ربودن سه صهیونیست به فلسطینیان و گروههای مقاومت نسبت داده شده و از آن بهانه ای فراهم شد تا این جنگ را در این زمان آغاز کنند. از ربوده شدن سه صهیونیست، حملات هوایی تا حملات توپخانه ای مستمر و شلیک ناوچه ها تا ارتکاب جنایت و کشتار زنان و کودکان و غیر نظامیان و تخریب منازل و مدارس و مساجد که در لبنان به تخریب کلیساها هم رسید و کوچ دادن اجباری مردم و حمله زمینی و سکوت و همدستی بخشی از جامعه جهانی که آمریکا از ابتدا بر جنایات سرپوش گذاشت، همدستی و سکوت برخس از دولتهای عرب و مسوول دانستن مقاومت در ریخته شدن خون بی گناهان و تبرئه دشمن از جنایات را دیدم اما این ملت مقاومت کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت : هدف دشمنان نوار غزه فقط حماس نیست بلکه هدف آنها نابودی کل مقاومت و هرچیزی است که در مقاومت ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ؛ سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز به مناسبت روز جهانی قدس گفت: آنها به بهانه ربوده شدن شهرک نشینان وارد جنگ هوائی شدند و هزاران عملیات هوائی انجام دادند و مناطق مختلف را به صورت مداوم گلوله باران کردند. آنها دست به کشتار جمعی زدند و زنان و کودکان و غیرنظامیان را به قتل رساندند و خانه ها و مدارس و مساجد را ویران کردند و مردمان بسیاری را از خانه هایشان بیرون راندند و عملیاتی زمینی را از چند روز پیش آغاز کردند. شاهد سکوت جامعه بین المللی و حتی توطئه جامعه بین المللی هستیم. آمریکا از ابتدای جنگ غزه آن را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی و سیاسی قرار داده است.

غرب نیز همینطور و شورای امنیت نیز همینطور. برخی کشورهای عربی نیز توطئه کردند و عده ای دیگر نیز سکوت کرده اند.آنها مقاومت را مسئول ریخته شدن خون شهدا و ویرانی ها در غزه معرفی می کنند و دشمن را از جنایاتی که مرتکب می شود تبرئه می کنند. اما در مقابل شاهد ایستادگی این ملت هستیم. مقاومت ملت غزه و ایستادگی آنها و تحمل این همه درد و رنج و کشتار و کوچ اجباری و این عملکرد قوی مقاومت و این پایداری سیاسی در برابر فشارهای منطقه ای و جهانی سرانجام منجر خواهد شد که چه کسی نقش تعیین کننده داشته باشد. یا درواقع چه چیزی تعیین کننده خواهد بود؟ سه چیز است که به شیوه سه گانه های طلائی است. این سه عنصر تعیین کننده شامل عملکرد میدانی و مقاومت مردمی و مقاومت سیاسی است. برای استفاده از تجربیات می گویم که در جنگ ژوئیه 2006 اسرائیل روز نخست مطالبات بسیار زیادی را تعیین کرد. سپس اندک اندک از مواضع خود پائین آمد تا در آخرین هفته جنگ آن کسی که به دنبال پایان دادن به جنگ بود اسرائیل بود. چرا؟ یادداشتهای جرج بوش و کاندولیزا رایس موجود است. ایهود اولمرد در دوهفته پایانی جنگ دائما به آنها تلفن می زد و می گفت اگر جنگ پایان نپذیرد اسرائیل رفتنی است. با تواضع تمام می گویم که ما در مقاومت لبنان خودمان نیز به چنین استنتاجی نرسیده بودیم. آنها چگونه به این نتیجه رسیده بودند که اگر جنگ متوقف نشود اسرائیل از بین خواهد رفت؟

سید حسن نصر الله افزود: در آن زمان که برخی نظام های عربی به اسرائیل می گفتند آنها را نابود کنید و یا دست کم شروط سختی را برآنها تحمیل کند که البته امروز نیز همین کار را می کنند اسرائیل خود به نقطه ای رسیده بود که نمی توانست جنگ را ادامه دهد و از آمریکا درخواست کمک می کرد و وقتی آمریکا برای توقف جنگ وارد میدان شد جنگ متوقف شد.

سید حسن نصر الله گفت : قهرمانان میدان مقاومت و مقاومت مردمی و خصوصا مردمی که مورد حمله واقع شده اند و مقاومت سیاسی (سه عنصر تعیین کننده) هستند.

اگر کار به آمریکائی ها و غرب و بسیاری از کشورهای عربی واگذار شود این فرصت از دست می رود. آنها می گویند که می خواهند از دست حماس خلاص شوند اما واقعیت این است که آنهامی خواهند ازدست حماس و جهاد اسلامی و کل گروههای فلسطینی که مقاومت می کنند خلاص شوند. آنها می خواهند از دست مقاومت و سلاح مقاومت خلاص شوند.آنها می خواهند از دست اراده مقاومت و فرهنگ مقاومت و عملکرد مقاومت خلاص شوند.

مقاومت یک روز با یک عنوان خاص و روز دیگری باعنوان دیگر صورت می گیرد مثل آنچه در لبنان و آنچه در فلسطین صورت می گیرد که عناوین مختلف دارند. هدف آنها فقط حماس نیست بلکه کل مقاومت و کل تونلهای غزه و کل موشکهای موجود در غزه و کل سلاحهای کلاشینکف غزه و کل دستهایی که ممکن است بتوانند سلاح به دست گیرند و کل خونهایی است که در رگهای ساکنان غزه جریان دارد.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس افزود : در سال 2006 زمانی که اسراییل به اهدافش نرسید دست به دامان آمریکا شد و از آن برای برون رفت از بحران کمک خواست. در شورای امنیت مقاومت محکوم شد اما مهم، بعد از آن بود. امروز می گویم غزه که شهدایش را تشییع می کند با منطق مقاومت پیروز خواهد شد. وقتی به روز هجدهم جنگ رسیده ایم و صهیونیستها و همه جهان همراه آنها حتی در رسیدن به یکی از اهدافشان عاجز مانده اند ، معنایش آنست که مقاومت در غزه پیروز شده است. من از موضع آشنایی با حوادث و اینکه خود را شریک در مقاومت می دانم، می گویم که مقاومت غزه می تواند پیروزی آفرین باشد و ان شاء الله پیروزی خواهد آفرید. امروز جنگ میان دو طرف است. طرف اسراییلی که از قوی ترین ارتشهای جهان برخوردار است اما مهم آنست که این ارتش پس از جنگ 2006 در لبنان و 2008 در غزه اعلام کرد که تحقیقات زیادی انجام داده و تجربه کسب کرده و تمرین های زیادی به اجرا گذاشته و بسیار مجهز شده و اطلاعات زیادی بدست آورده و پس از این سالها ارتشی جدید و قوی تاسیس کرده است. طرف دیگر کیست؟ منطقه ای کوچک، نواری ساحلی، دارای زمینی هموار و خطرناکتر از همه اینها در بدترین محاصره ها. اما چه چیز در عمل می بینیم؟ نظاره گر شکست اسراییل و موفقیتهای مقاومت هستیم. در طرف اسراییلی شاهدیم که هدف جنگ را هم نتوانسته اند مشخص کنند، آنها هدفشان را چیزی اعلام کردند اما اهدافی ضمنی هم داشتند که با گذشت زمان از توقعاتشان کاستند زیرا آنها از اول هم از شکست می ترسیدند. آنها از تجربه جنگ لبنان استفاده کردند. در آن جنگ گفتند که می خواهند مقاومت را از بین ببرند، آنرا خلع سلاح کنند، مقاومت را از جنوب برانند، و یا دسته کم از جنوب لیتانی و بدون قید و شرط دو اسیر را پس بگیرند. اما به این اهداف نرسیدند. امروز اهداف بسیار کوچکی را مطرح می کنند. می گویند می خواهیم تونلهای موجود در مرز را از بین ببریم تا اینکه اگر امکان پذیر شد ادعا کنند که به هدف جنگ دست یافته اند. اسراییل در امور اطلاعاتی - جاسوسی هم شکست خورده و نتوانسته است در مورد قدرت و سلاح و انبارهای سلاح و موشک و حتی اماکن شلیک آنها و محل تونلها اطلاعاتی کسب کند. این در حالی است که گفته می شد غزه کاملا در دایره و تسلط اطلاعاتی اسراییل است زیرا از زمین و هوا و دریا و توسط جاسوسها کنترل می شود.

سید حسن نصر الله در ادامه گفت : دشمن در عملیات زمینی در نوار غزه شکست خورده و به وحشت افتاده است.

سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز به مناسبت روز جهانی قدس گفت: سوم شکست نیروی هوائی در تعیین نتیجه جنگ. این موضوع در جنگ غزه و همچنین در جنگ لبنان بسیار مهم است. آنها به چشمان شما نگاه می کنند و می خواهند بدانند که شما به جنگ غزه چگونه می نگرید. فرماندهان نیروی هوائی اسرائیل چند ماه پیش گفته بودند اگر در لبنان جنگ دیگری روی دهد نیروی هوائی اسرائیل قادر خواهد بود نتیجه جنگ را ظرف 24 ساعت تعیین کند و اگر در غزه جنگی روی دهد قادر خواهد بود ظرف 12 ساعت تکلیف جنگ را یکسره کند. امروز هجده روز است که نیروی هوائی اسرائیل در نوار غزه مشغول است. ما از غزه ای سخن می گوییم که در محاصره است. اسرائیل در دستیابی به سیستم رهبری و مدیریت نوار غزه شکست خورده است. ضمن احترام به شهدای فلسطینی باید گفت اسرائیل از خودش فرماندهان شهید اختراع می کند. اسرائیل احتمالا از به شهادت رسیدن برخی فرماندهان مقاومت سخن می گوید که همچنان زنده هستند.

اسرائیل در جلوگیری از شلیک موشک ها از نوارغزه شکست خورده است. این درحالیست که جنگنده ها و هواپیماهای بدون خلبان این رژیم دائما در آسمان نوار غزه هستند و همه گونه دستگاه های اطلاعاتی در اختیار دارند و همه سازمانهای اطلاعاتی در خدمت اسرائیل هستند.

ما و شما می دانیم که ادامه شلیک موشک ها در این فضای جنگی به چه معناست. آنها در عملیات زمینی شکست خورده اند. یک تحلیلگر مهم اسرائیلی و نه دوستداران مقاومت گفته است: ارتش ما شکست خورده است و حماس و جهاد ستون فقرات نیروهای پیاده ما را شکستند.

سید حسن نصرالله گفت: میزان خسارت به فرماندهان و افسران و دیگر نظامیان و تانک ها و ادوات نظامی اسرائیل موجب شده است که آنها از ورود به عملیات گسترده زمینی به نوار غزه وحشت دارند. ما این موضوع را در چهره نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش و یعالون و دیگران می بینیم. این درحالیست که اسرائیل خود نوار غزه را به محاصره در آورده است و خود را قدرت برتر به شمار می آورد اما مشاهده می کنیم که به وحشت افتاده اند. اسرائیل از روز نخست به علت بی اعتمادی به ارتش خود و نداشتن اعتماد به نفس دست به کشتار غیرنظامیان و کودکان فلسطینی زد و تلاش کرد محیطی را هدف قرار دهد که میزبان مقاومت است تا اراده مردم را درهم بشکند. در جنگ لبنان نیز رویای آنها این بود که شاهد تظاهرات خصوصا کسانی باشند که در جنوب و بقاع و بیروت از خانه هایشان آواره شده اند و خواستار توقف آتش از سوی مقاومت و یا تسلیم شدن آن باشند و این مسئله به برکت شما که با شرف ترین و گرامی ترین مردمان هستید تحقق نیافت.

۱۳۹۳/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...