نسخه چاپی

مادر تحصیل‌كرده و دانشگاهی در تربیت فرزندان موفق تر است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وظایف زنان، بر خانه‌داری آنان تأكید كرد و گفت: مثل روز روشن است كه مادر تحصیل‌كرده و دانشگاهی در تربیت فرزندان و وظایف خانه‌داری نیز موفق‌تر است و خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب(س) با تقدیر و تشکر از حضور مردم سراسر کشور ایران و مسلمانان جهان در روز قدس، گفت: این حضور نشانه وفاداری آنان به آرمان‌های امام راحل و حمایت از مردم مظلوم، به ویژه زنان و کودکان بی‌گناه غزه بود.

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به مسلمانان جهان و مردم ایران، اسلام را دین رحمت خواند و با بیان آیاتی از قرآن کریم که بر تساوی زن و مرد تکیه دارند، گفت: تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد و ملاک تقوا و توانایی های علمی و جسمی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ظلم تاریخی به زنان در موضوع ارث از زمین، به جلسه خویش با رهبری معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از گفت‌وگوی ما، موضوع در جلسه فقهی دفتر رهبری نیز مطرح و یک نفر مأمور به بررسی شد و نتیجه آن قانونی شد که مجلس شورای اسلامی برای ارث زنان تصویب کرد.

وی با تشریح نوع نگاهی که به زنان در ادوار مختلف تاریخ می‌شود، افراط و تفریط را مخلّ شخصیت زن در جامعه دانست و گفت: بعضی ها شاید با نیت خوب، افکار ناقص خود را به اسلام تعمیم می دهند و متحجرانه زن را محبوس در خانه می دانند، امّا حضور حضرت زینب(س) در همه مراحل و مقاطع حماسه عاشورا، نشان می‌دهد که زن مسلمان می‌تواند در جامعه با حفظ موازین، حضوری فعال و مسؤولانه داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی با تجلیل از شخصیت حضرت زینب(س) و تأکید بر اهمیت آشنایی زنان با ابعاد مختلف زندگانی این بانوی بزرگوار اسلام، گفت: جمله معروف حضرت زینب(س) در عصر عاشورا و دلداری ایشان به امام عصر خویش، یعنی حضرت سجاد(ع) که اینجا بارگاه و زیارت گاه مردم در اعصار گوناگون خواهد شد، نشان از تدبّر و آینده‌نگری دختر امیرالمؤمنین(ع) دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیف حضرت زینب(س) افزود: زنی بزرگوار که با صبر و خطبه‌اش قیام عاشورا را جاودان کرد و مضجعش بارانداز روحی مناسب برای دوستداران اهل بیت(ع) است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، افزایش حضور زنان در مسایل اجتماعی را دستاورد انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به شرایط قبل از انقلاب، گفت: شرایط به گونه‌ای بود که خانواده‌های مذهبی کمتر به تحصیل دختران خود رغبت نشان می‌دادند و این نگاه، پس از پیروزی انقلاب کاملاً معکوس شد.

وی افزایش آمار تحصیلات زنان در مقاطع مختلف را مصداق بارز «ابنای زمانه بودن» و برنامه‌ریزی براساس تطوّر زمان خواند و گفت: زن ایرانی امروز در آموزش و پژوهش و حتی در مدیریت‌ها، کارنامه‌ای سرافرازانه دارد و اگر بعضی از قوانین دست و پاگیر نباشد، شاهد رشد حضور زنان در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت فرهنگ برای جامعه اسلامی و گستردگی معنای آن، گفت: این مقوله مهم نباید به مسایل سطحی محدود شود، چون یک مجموعه اساسی است که انسان را در مسیر کمال راهنمایی می‌کند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که «خلقیات اسلام با تطوّر زمان سازگار است»، افزود: اجتهاد، مکمّل خاتمیت دین اسلام است تا مسلمانان همراه شرایط زمان زندگی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تغییر وظایف زنان در مقاطع مختلف جامعه اسلامی و حتی انقلاب اسلامی را نمونه‌ای از حرکت براساس شرایط زمان خواند و گفت: در زمان جنگ زن ایرانی با حمایت‌های روحی و معنوی و بعضاً حضور در قرارگاه‌های پشتیبانی انجام وظیفه می‌کرد و پس از جنگ وظیفه‌اش کسب علم و دانش بود که به دستاوردهای خوبی نیز رسیدند و در صورت وجود خطر برای نظام آنان هم مشمول وجوب کفائی شرکت در جهاداند.

هاشمی رفسنجانی با تشریح وظایف زن، بر خانه‌داری آنان تأکید کرد و گفت: مثل روز روشن است که مادر تحصیل کرده و دانشگاهی، در تربیت فرزندان و وظایف خانه‌داری نیز موفق تر است و خانه‌داری و تحصیل هیچ مغایرتی با هم ندارند.

در آغاز این دیدار خانم دکتر فهیمه خان محمدزاده، دکتر اکرم مراد بیک و خانم زهره سلطانیان، مرضیه سالاری، دبیر کل، مسؤول کمیته سیاسی، مسؤول ارتباطات و قائم مقام جمعیت پیروان زینب(س) گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این جمعیت ارائه کردند و به بیان دیدگاه خویش نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زنان در جامعه پرداختند.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...