نسخه چاپی

ادامه تماس اوباما با پوتین و پروشنكو

رئیس‌جمهور آمریكا با اعلام دور تازه تحریم‌ها علیه روسیه، یادآور شد كه با این وجود جنگ سرد تازه‌ای بین مسكو و واشنگتن به وجود نیامده و او به تماس‌های خود با رهبران روسیه و اوكراین برای حل بحران ادامه خواهد داد.

به گزارش نما، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به تماس‌های خود با «ولادیمیر پوتین» و «پترو پروشنکو» همتایان روسی و اوکراینی خود به منظور یافتن راه حلی برای حل و فصل دیپلماتیک بحران در اوکراین همچنان ادامه می‌دهد.

اوباما روز سه شنبه در سخنرانی در کاخ سفید ضمن اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه گفت: «روسیه هنوز فرصت دارد تا انتخاب درستی به نفع حل و فصل مسالمت آمیز و دیپلماتیک بحران در اوکراین داشته باشد و من در این راستا به تماس‌های خود با ولادیمیر پوتین و پترو پروشنکو و همچنین متحدین ما در اتحادیه اروپا ادامه خواهم داد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در عین حال تاکید کرد که جنگ سرد جدیدی با روسیه بر سر اختلاف نظر دو کشور در خصوص اوکراین بوجود نخواهد آمد.

اوباما در پاسخ خبرنگاران در این مورد که آیا تیرگی روابط کنونی بین مسکو و واشنگتن را می‌توان جنگ سرد نامید، گفت: «نه وضعیت کنونی جنگ سرد نیست، این یک مسئله خاص است که مربوط به عدم تمایل مسکو برای قبول این واقعیت می‌شود که اوکراین راه خاص خود را در پیش گرفته، ولی روسیه باید این مسئله را بپذیرد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با تحریم‌های جدید اعلام کرد که ایالات متحده اعتبارات صادراتی و تامین مالی طرح‌های مربوط به توسعه روسیه را متوقف کرده است.

وی گفت: «دولت آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی علیه بخش‌های کلیدی اقتصاد، انرژی، تسلیحات و بخش مالی روسیه به اجرا گذاشته است. ما با گسترش تحریم‌ها، صادرات برخی کالاها و فناوری‌های موردنیاز برای بخش انرژی این کشور را متوقف کردیم. این تحریم‌ها همچنین شامل برخی بانک‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه صنایع دفاعی روسیه هم می‌شود. علاوه بر این اعتبارات صادراتی و تامین مالی برخی طرح‌های توسعه در روسیه نیز متوقف شده است.»

منبع: فارس

۱۳۹۳/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...