نسخه چاپی

آیت الله مكارم شیرازی:

نظر آیت الله سیستانى فصل‌الخطاب باشد

یكی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن توصیه به گروه‌های سیاسی كشور عراق تصریح كرد: شدیداً نگران اختلافات هستیم، فصل الخطاب را براى حل اختلافات نظر آیت الله العظمى سیستانى قرار دهند و تا دیر نشده مشكلات موجود را به كمك معظم‌له حل نمایند.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار مهر، متن پیام آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که امروز پنج‌شنبه صادر شده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

با توجه به همسايگى كشور ما با كشور عزيز عراق و پيوندهاى وثيق فرهنگى و مذهبى ملت ما با مردم خوب اين كشور شديداً نگران اختلافاتى هستيم كه در مسائل سياسى گروه‌هاى مختلف آشكار شده است، آن هم در زمانى كه دشمن بى‌رحم و بى‌منطق بخشى از كشور را اشغال كرده و بعضى از نااهلان فرياد تجزيه كشور را سر داده‌اند.

بدون شك براى پيشگيرى از تجزيه و بيرون راندن دشمنان وحشى و خونخوار هيچ راهى جز رسيدن به وحدت ملى از طريق فداكارى و خويشتن‌دارى همه گروه‌هاى سياسى و توجه به مسئوليت‌هاى الهى در برابر شرايط بسيار حساس كنونى موجود نيست.

ما از همه گروه‌هاى سياسى تقاضا مى‌كنيم به خاطر رضاى خداوند و پيروى از تعاليم اسلام و عشق و علاقه‌اى كه به كشورشان دارند، بنشينند و امتيازات معقولى به هم بدهند و دست در دست هم كرده، كشورشان را از خطر اشغال و تجزيه نجات دهند و عراقى سربلند و مقتدر و توانا و آباد بسازند.

تصور اينجانب اين است كه فصل الخطاب را براى حل اختلافاتشان نظر مرجعيت محترم عراق حضرت آيت الله العظمى سيستانى قرار دهند و تا دير نشده مشكلات موجود را به كمك معظم‌له حل نمايند.

از خداوند متعال هوشيارى و بيدارى و توجه به مسئوليت‌ها براى همه عزيزان مسألت دارم و اميدوارم هر چه زودتر پيام شادى دائر به وحدت ملى به ما برسد.

۱۳۹۳/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...