نسخه چاپی

داورزنی: قهرمانی المپیك در ذهنم است

رئیس فدراسیون والیبال گفت: حسین معدنی یك مربی محبوب و بدون حاشیه بود كه متاسفانه درگذشت و از بین ما رفت.

به گزارش نما، محمدرضا داورزنی صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم ابتدا درگذشت حسین معدنی سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران را تسلیت گفت و اظهار داشت: امیدوارم آن مرحوم در جوار حضرت حق آرام بگیرد. ما حتی ویزای آمریکا را هم برای وی گرفته بودیم که تیم را در دیدارهای دوستانه همراهی کند اما چیزی که مقدر الهی بود اتفاق افتاد. حسین معدنی یکی از اثرگذارترین مربیان والیبال ایران بود و کمتر در جامعه والیبال فردی را می‌بینید که اینقدر محبوب باشد. وی یک مربی بدون تنش و حاشیه بود.

وی در مورد شرایط والیبال و نتایج اخیر تیم ملی در لیگ جهانی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در والیبال افتاده حاصل یک دوره ده ساله است و چون زمینه درست ساخته شد توانستیم به هدف برسیم. ابتدا با تیم‌های نوجوانان و جوانان کار را آغاز کردیم و در مسابقات جهانی درخشش داشتیم و از سال 2006 برای تیم ملی بزرگسالان هدف‌گذاری کردیم. خیلی‌ها در آن زمان می‌گفتند رسیدن به جایگاه کنونی غیرممکن است اما با کمک تمام عوامل توانستیم به مقصد برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد:در لیگ جهانی سال جاری به مرحله نهایی رسیدیم و افتخار بزرگی کسب شد که این افتخار را به مردم ایران تبریک می‌گویم. ما وقتی دارای برنامه باشیم همه را در یک سیستم تعریف می‌کنیم. در کشور ما استعدادهایی هستند که باید آنها را شکوفا کنیم. سقف آرزوی ما ورود به لیگ جهانی نبود بلکه از ابتدا هم دنبال سکوی المپیک بودیم و مطمئنا این اتفاق در آینده رخ خواهد داد.

داورزنی با بیان اینکه قهرمانی در المپیک هم در ذهنم هست، عنوان کرد: در حال حاضر در رده نوجوانان روی تیمی کار می‌کنیم که میانگین قدی‌اش از تیم بزرگسالان بیشتر است. می‌خواهیم کاری کنیم که بتوانیم با این تیم در المپیک 2020 روی سکو برویم. در المپیک 2016 به دنبال ورود و رفتن به مراحل بالاتر هستیم.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد تقدیر رئیس فدراسیون جهانی از فدراسیون ایران گفت: ما نماینده 75 میلیون ایرانی هستیم و وقتی از فدراسیون ایران تقدیر می‌شود غرور ملی ما را فرا می‌گیرد و به کشورمان افتخار می‌کنیم اینکه می‌گویند سایر کشورها باید مسیر توسعه و پیشرفت را از ایران یاد بگیرند برای ما باعث افتخار است. نام‌ها ممکن است از یاد بروند اما ایران همیشه جاودانه می‌ماند.

وی ادامه داد: زمانیکه ولاسکو را آوردیم در یک سال ابتدایی انتقادهای تندی به وی می‌شد و حتی الان که کواچ هم آمده و عملکرد خوبی هم داشته باز هم به وی انتقاد می شود. ما در ماه‌های اول از کواچ توقع مدال نداریم اما در المپیک 2016 کارهای زیادی با وی خواهیم داشت.

داورزنی در مورد علت شکست برابر آمریکا در رقابت‌های لیگ جهانی 2014 اظهار داشت: در این سطح از مسابقات روش‌ بازی‌ها تقریبا شبیه هم است اما موضوع مهم تجربه تیم‌هاست که در لحظات حساس به آنها کمک می‌کند در حالت عادی ما شاید 8-7 سال یکبار مجبور باشیم با آمریکا بازی کنیم به هر حال لیگ جهانی برای کسب تجربه بازیکنان ایرانی بسیار مهم بود البته ما مصدومانی هم داشتیم و از طرفی چون حسین معدنی روی نیمکت نبود غیبت وی کاملا احساس شد.

وی افزود: به هر حال تا چند روز آینده تیم ملی برای برگزاری چند دیدار دوستانه راهی آمریکا می‌شود چون در رقابت‌های لیگ جهانی و قهرمانی جهان با آمریکا هم‌گروه هستیم ترجیح دادیم قبل از بازی اصلی چند بار با این تیم رو در رو شویم. آمریکا تیم خوبی است و کلاس سطح بالایی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: آموزش‌گریزی در ورزش ایران کمی آزاردهنده است باید به سمتی برویم که سطح علمی اهالی ورزش بالاتر برود. امیدوارم مسئولان و حتی ورزشکاران در این راه قدم بردارند.

داورزنی در خصوص مسابقات قهرمانی جهان که شهریورماه در لهستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه مصدومیت‌ها بهبود یافته، نادی و زرینی هم به تیم اضافه شدند.پیش‌بینی ما برای مسابقات حضور در جمع هشت تیم برتر جهان است در حال حاضر ما بهترین تیم آسیا هستیم و در مکان یازدهم رده‌بندی جهانی قرارداریم.فراموش نکنید که سقف آرزوی ما سکوی المپیک است. پس از مسابقات قهرمان جهان باید خود را برای بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی آماده کنیم چون از ما خواسته شده با تیم اصلی به این بازی‌ها برویم برای سه مسیر بلیت رزرو کردیم که تأیید نهایی آن بستگی به عنوانی دارد که در لهستان کسب می‌کنیم. مدال طلای بازی‌های آسیایی خیلی برای ما مهم است چرا که تاکنون این عنوان را کسب نکردیم.

داورزنی در مورد وضعیت بودجه و پاداش والیبالی‌ها تصریح کرد: قیاس کردن رشته‌ها کار درستی نیست امیدوارم بسکتبال هم وارد لیگ جهانی شود اما بدانید هر اتفاقی که برای والیبال در سطح آسیا افتاد برای بسکتبال هم افتاد. سقف بودجه والیبال و بسکتبال یکی است اما 75 درصد درآمدهای ما از اسپانسرها است. ما در خیلی از مسابقات به بازیکنان پول‌توجیبی هم نمی‌دهیم چرا که آنها برای پول بازی نمی‌کنند بلکه فقط به فکر شاد کردن دل مردم هستند.

وی افزود: پیش از اعزام به ایتالیا برای حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از بازیکنان تقدیر کرد من هم پس از پیروزی تیم ملی برابر برزیل پاداش اندکی به بازیکنان دادم امیدوارم دولت هم کمی بیشتر به ما کمک کند.بازیکنان انتظار دارند چون افتخاراتی که کسب کرده‌اند بی‌نظیر بوده بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص درخواست میلیونی جام ملت‌های آسیا و مرحله نهایی لیگ جهانی اظهار داشت: یکی از پارامترها حضور بانوان در سالن مسابقات است. فدراسیون جهانی از دولت خواسته که این موضوع را حل کند و در مجموع امیدوارم والیبال بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...