نسخه چاپی

دلیری خبر داد

افزایش ضمانت شركت‌های دانش‌بنیان تا ۷۰ میلیارد

تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای تضمین اجرایی شدن تسهیلات به شركت‌های دانش‌بنیان امضاء شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علیرضا دلیری معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ضمانت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تعاون و یا شرکت‌های دانش‌بنیانی که به صورت تعاونی اداره می‌شوند، امضاء شد تا پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها تضمین شود.

وی تصریح کرد: براساس اینکه برای پرداخت تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان با موانعی روبرو بودیم نیاز داشتیم که تکلیف ضمانت‌نامه این شرکت‌ها را مشخص کنیم با توجه به اینکه بانک ضمانت صندوق‌های دولتی را قبول دارند، به همین دلیل با سه صندوق ضمانت دولتی موجود در کشور یعنی صندوق ضمانت صادرات، صندوق ضمانت صنایع کوچک و صندوق ضمانت تعاون تفاهم‌نامه امضاء کردیم.

به گفته دلیری، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان قدم اول بود و در قدم بعدی باید پرداخت تسهیلات به آنها را تضمین می‌کردیم که این تفاهم‌نامه‌ها با همین هدف امضاء شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته با صندوق‌های ضمانت صادرات و صندوق ضمانت صنایع کوچک تفاهم‌نامه امضاء کردیم و امروز هم با صندوق ضمانت تعاون این تفاهم‌نامه را امضاء کردیم تا از این طریق، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را تضمین کرده باشیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در خصوص تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان،گفت: صندوق ضمانت تعاون تعهد داده که تا سقف ۵ میلیارد تومان ضمانت‌نامه این شرکت‌ها صادر کند و مبلغ ضمانت‌نامه‌های خود را که برای دیگر شرکت‌ها ۷۰ درصد است برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۸۰ درصد صادر کند.

ضمانت نامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را تا ۷ میلیارد تومان افزایش می‌دهیم

مهدی حسین‌زاده مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز در این مراسم،گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ضمانت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان را از ۵ میلیارد تومان به ۷ میلیارد تومان افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح‌های دانش‌بنیان در کشور بسیار اهمیت دارند و نقش به‌ سزایی در توسعه کشور ایفاء می‌کنند. به همین دلیل حمایت و ضمانت این طرح‌ها باید جزء اولویت‌ها قرار گیرد.

حسین‌زاده با اشاره به اقدامات خوب در خصوص حمایت از این شرکت‌ها در کشور، تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علمی که در کشور وجود دارند عملکرد خوبی دارند و این موضوع نشان‌دهنده این است که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان توسعه کشور را تضمین خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، بیان کرد: پیشنهاد می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر به صورت تعاونی اداره شوند؛ زیرا معمولا این نوع شرکت‌ها در حوزه بازاریابی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی تخصصی ندارند و به همین دلیل نیاز به حضور کارشناسانی در این زمینه دارند تا مشاوره‌هایی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان از مشاورین مالیاتی، بازاریابی و حقوقی استفاده کنند بهتر می‌توانند کالای تولیدی خود را به فروش برسانند؛ البته باید فکری برای حفظ مالکیت فکری این مخترعان نیز داشت تا افراد و مشاوران نتوانند این مالکیت‌ها را سرقت کنند.

۱۳۹۳/۶/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...