نسخه چاپی

توقیف بیش از سه تن مواد مخدر در نقطه صفر مرزی

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات موفقیت آمیز علیه قاچاقچیان مسلح و كشف و ضبط بیش از سه تن مواد مخدر در سراوان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار رهام‌بخش حبيبي گفت: مرزداران هنگ سراوان با همكاري صميمانه و مؤثر مرزنشينان و يك هفته اقدامات دقيق اطلاعاتي و بهره‌گيري از منابع خبري، از قصد دو باند براي انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به داخل كشور آگاه شدند و با آمادگي و تجهيزات كامل، منطقه را تحت پوشش كامل هوايي و زميني خود قرار دادند.

فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان ادامه داد: قاچاقچيان قصد داشتند در فرصتي مناسب محموله سنگين مواد مخدر را از ارتفاعات صعب‌العبور سراوان وارد كشور نمايند كه با هوشياري و واكنش سريع مرزداران، در دستيابي به اهداف شومشان ناكام ماندند.

وي افزود: مرزداران پس از پايش‌هاي هوايي و زميني در عمليات‌هاي مشترك سرانجام در نقطه صفر مرزي با قاچاقچيان مسلح درگير و با متحمل نمودن خسارات سنگين به سوداگران مرگ، موفق شدند اين محموله بزرگ را كشف و ضبط نمايند.

سردار حبيبي تصريح كرد: تعدادي از قاچاقچيان در اين درگيري به هلاكت رسيده و تعدادي نيز مجروح شدند كه توسط ديگر عوامل اين دو باند، به عمق خاك كشور پاكستان انتقال يافتند و مأموران با هوشياري پس از پاكسازي منطقه توانستند مقاديري سلاح و مهمات و دو دستگاه خودرو و موتورسيكلت را توقيف و مقدار 3 تُن و 236 كيلوگرم مواد ‌مخدر شامل ترياك، هروئين و مرفين را كشف و ضبط کنند.

اين مقام ارشد مرزباني گفت: اجراي طرح كنترل و انسداد مرزهاي شهرستان سراوان با فعاليت سپاه در قسمت‌هاي مياني و شمالي و قسمت‌هاي جنوبي توسط مهندسي رزمي مرزباني و همچنين با همراهي مرزنشينان غيور منطقه، به زودي تكميل خواهد شد.

وي افزود: با حمايت‌هاي دولت و پشتيباني نيروي انتظامي، سيستم‌هاي فني و الكترواپتيكي مرزهاي جنوب شرقي كشور نيز در حال تجهيز و تقويت است.

فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان در پايان ضمن تقدير و تشكر از رشادت مرزداران كه در سخت‌ترين شرايط جغرافيايي و در گرماي طاقت فرسا با از جان گذشتگي خود مانع تحقق اهداف پليد قاچاقچيان مواد مخدر شدند، خاطرنشان كرد: مرزهاي جنوب شرق كشور كماكان با حضور مقتدرانه مرزباني براي فعاليت سوداگران مرگ ناامن است و متجاوزان و قاچاقچيان بايد بدانند، مرزداران با هرگونه تجاوز به مرزهاي ايران، قاطعانه برخورد می کنند.

۱۳۹۳/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...