نسخه چاپی

استیضاح و توبه

محمد علی امانی

نام سید اسدالله لاجوردی برای بسیاری یادآور بازگرداندن امنیت به کشور است. او قهرمانانه در برابر ماشین تروری ایستاد که استکبار در روزهای آغازین انقلاب اسلامی تدارک دیده بود تا سرانجام انقلاب اسلامی امام خمینی را آنگونه که خود می‌پسندد تغییر دهد. رمز پیروزی لاجوردی در آن فتنه چگونگی مواجهه با مسئله بود.

لاجوردی تلاش وافری داشت که جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشد، لذا او توانست با قرار گرفتن در میان اعضای فریب خورده این گروهک‌ها و ایجاد حس اعتماد، با چنان منطق محکمی سخن بگوید که تروریستهای گروه فرقان توبه کرده و به آغوش نظام بازگردند. اما او از سوی دیگر به توبه‌های تاکتیکی روی خوش نشان نمی‌داد. آنچنان که معتقد بود برخی برای قرار گرفتن مجدد در میان صف و ستاد سازمان منافقین فرمی را پر می‌کنند و سودای پنجه کشیدن بر رخ انقلاب اسلامی را در سر می‌پرورانند.

تفاوت این دو توبه در میدان عمل خود را نشان می‌داد. توبه کنندگان واقعی در صف اول جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و جمعی از آن‌ها توفیق شهادت یافتند و توبه نمایان تاکتیکی – که با فشار باند منتظری آزاد شدند- در لب مرز هنگام تلاش برای خروج غیرقانونی از مرز بازداشت شدند و یا حتی بعضا به منافقین پیوستند. موضوعی که آن شهید گرانقدر در نامه‌ای به بنیانگذار کبیر انقلاب گزارش نموده و پیش بینی عملیات مرصاد را تقدیم کرده بود.

داستان فتنه ۸۸ چندان بی‌ارتباط با فتنه منافقین نیست؛ چه آنکه بازیگران مشترک، ارتباط سازمانی و حتی پشتیبانی رسمی رسانه‌ای منافقین از این جریان پس از ۵ سال به طور کامل آشکار شده و مشخص شده است اتاق فرمان بخشی از حوادث فتنه ۸۸ در اردوگاه اشرف قرار داشت. از همین جهت است که تلاش اصحاب فتنه برای بازگشت به عرصه بازیگری سیاسی در کشور برای علاقه مندان انقلاب اسلامی ایجاد دغدغه کرده است.

پیام اصلی استیضاحی که در مجلس رخ داد، نه به دولت بلکه به کسانی است که با اگرچه به صورت تاکتیکی از اصحاب فتنه جدا شده‌اند؛ اما دم خروس دلدادگی آن‌ها به فتنه گران گهگاه بیرون می‌زند و گواهی می‌دهد که آن‌ها در زمره توبه کنندگان راستین از گناه بزرگ فتنه ۸۸ نیستند، بلکه در تدارک فتنه‌ای دیگر با اتکا به اموال و جایگاه‌های دولتی هستند. خاصه آنکه بسیاری از آن‌ها حتی حاضر به اقرار به اشتباه خویش نیز نیستند و تنها در شرایط فعلی که با حمایت مردمی ثبات نظام آشکار شده است، در کنار شعار دهندگان علیه نظام نمی‌ایستند. پیام این استیضاح این بود که اگرچه ما خواهان جذب حداکثری و دفع حداقلی هستیم اما فتنه و نقش آفرینان آن را فراموش نمی‌کنیم. همه کسانی که با هر عنوان و سلیقه‌ای دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارند، صف منسجمی همچون دیواری پولادین در برابر بازگشت فتنه گران بسته‌اند و خواهان صیانت از خون شهیدان راه استقلال و آزادی کشورند. پیروان راه لاجوردی‌ها دعوت به توبه حقیقی می‌کنند، توبه‌ای که نشانه حقانیتش حضور در صف مقدم جبهه جنگ نرم است.

*قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...