نسخه چاپی

قیمت واقعی پراید ؛ ۵۰ درصد نرخ مصوب

نماینده مجلس در شورای رقابت گفت: در صورت شفاف سازی هزینه های تمام شده قیمت واقعی پراید ۵۰ درصد نرخ اعلامی فعلی خواهد بود .

به گزارش نما آقای قاضی پور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ، درباره آخرین خبرها از کاهش قیمت خودرو افزود : ما از طرف کمیسیون صنایع ومعادن مدارک خود را هفته گذشته به شورای رقابت ارائه دادیم و بر این اساس قیمت خودروها 15 تا 30 درصد و برخی نیز بیشتر از 30 درصد باید کاهش یابد .

نماینده مردم ارومیه در مجلس در پاسخ به این پرسش که مدارک شما به طور مشخص درباره چه مواردی بوده است گفت :به عنوان نمونه مشخص شده است که خودروسازان برای تبدیل موتور یورو 2 به یورو 4 تنها 240 هزار تومان هزینه می کنند امابه مصرف کننده 3 میلیون تومان می دهند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از کاهش 3 درصدی اخیر برخی خودروها از جانب شورای رقابت راضی هستید گفت : نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون رضایتی در این باره ندارند .

قاضی پور خاطر نشان کرد : پیش از این وزیر صنعت ومعدن ونمایندگان دو خودرو ساز از نمایندگان 6 ماه وقت خواسته بودند تاهزینه ها را به حداقل برسانند تا کاهش قیمت ها چشمگیر باشد .

عضو شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که در صورت کاهش نیافتن قیمت خودرو مجلس چه ابزاری در مورد اعمال نظر خود دارد ، گفت : یکی از مهمترین وظایف مجلس نظارت در کنار قانونگذاری است بنابرین می توانیم با ابزار تعرفه ، تذکر به وزیر و استفاده از ماده 206 آئین نامه به منظور ارسال متخلفان به قوه قضائیه پیگیر این موضوع باشیم .

وی تاکید کرد : بالاخره مردم از نمایندگان تنها انتظار ندارند که بنشینند و قانون بنویسند بلکه باید پیگیر و ناظر بر اجرای این قانون باشند بنابراین تلاش می کنیم تا قیمت خودرو را واقعی کنیم .

قاضی پور در عین حال افزود : ما نمی خواهیم خودروسازی لطمه ببیند اگرچه بسیاری دوست دارند تعطیل شوند اما ما مخالفیم چرا که جوانان رشید ایران اسلامی در خودروسازی کار می کنند .

وی تاکید کرد : ما باید فشار زیادی وارد کنیم تا هزینه های اضافی و سیاسی کاری در حوزه خودروسازی تعطیل شود تا آنان به کیفیت خودرو توجه کنند وقیمت ها را نیز کاهش دهند ودر یک فضای رقابتی صادرات نیز داشته باشند .

قاضی پور گفت :ما همواره به صورت جدی پیگیر کاهش قیمت خودرو خواهیم بود تا روزی برسد که مردم بهترین خودرو را با قیمت پایین استفاده کنند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این هفته نیز جلسه شورای رقابت برگزار خواهد شد گفت : طبق روال چهارشنبه هر هفته جلسه شورای رقابت برگزار می شود اما مشخص نیست آقایان به چه دلیلی جلسه این هفته را تعطیل کرده اند .

قاضی پور گفت : در شورای رقابت اکثریت اعضاء دولتی هستند و از حق رای بالا برخوردارند و نمایندگان نیز عضو هستند اما حق رای ندارند بنابراین اگر آنان تن به استدلال و مدارک نمایندگان ندهند اختیاراتشان را بر اساس استفساریه کم خواهیم کرد .

۱۳۹۳/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...