نسخه چاپی

بیانیه حمایت از طرح تكریم بانوان

نگاه رهبری درباره مشاركت اجتماعی زنان راه سفسطه را می بندد

عکس خبري -نگاه رهبري درباره مشاركت اجتماعي زنان راه سفسطه را مي بندد

دیدگاه های مترقی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص مشاركت زنان در عرصه های مختلف در عین پایبندی به دستورات شرع مقدس اسلام، راه را بر هرگونه سفسطه بازی در این زمینه خواهند بست

به گزارش نما ، جمعی از سازمان های غیردولتی زنان فعال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری وخیریه ای طی بیانیه ای حمایت خود را از طرح تکریم بانوان اعلام کردند.
متن بیانیه به شرح ذیل میباشد:


اسلام در اين جا، با کمال قدرت و قوّت ايستاده است و بين زن و مرد در جامعه، مرزي قرار داده است. از نظر اسلام، هيچ کس حق ندارد که اين مرز را زير پا بگذارد وبشکند؛ چون از نظر اسلام، خانواده خيلي مهم است. رابطه زن و مرد در محيط خانواده بهگونه اي است و در محيط جامعه، به گونه اي ديگر است. اگر آن ضوابطي که اسلام درمحيط جامعه به عنوان حايل بين زن و مرد قرار داده است، بشکند، خانواده خراب مي شود… فرهنگ اسلامي، فرهنگعدم اختلاط زن و مرد است.

مقام معظم رهبری- 20/7/1373


اقدام ارزشمند شهردار محترم تهران در اجرای طرح تکریم و ارتقای شغلی بانوان شاغل در شهرداری،به منظور ایجاد فضایی سالمو درخور شأن آنان وحضور اجتماعی موفقیت آمیزترشان،متأسفانه مورد هجمه گسترده و ناجوانمردانه ای از سوی رسانه های غربی و هواداران داخلی آنها قرار گرفت. این فضای رسانه ای غوغاسالار تلاش نمود طرحی را که بر اساس آموزه های دینی و مصوبه بر زمین مانده شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجرا درآمده است،با برچسب "تفکیک جنسیتی" و "مقدمه ای برای حذف زنان"مورد حمله قرار دهد.
این غوغاسالاری زمانی به اوج خود رسید که وزارت کار و امور اجتماعی و برخی مقامات عالی کشور نیز با طرح ایراداتی همچون مخالف بودن این طرح با برخی "کنوانسیون های بین المللی" یا با ایجاد این شبهه که "مگر می شود 50 درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه های مختلف به کار گرفته نشوند"، درصدد برآمدند در برابر آن صف آرایی کنند.
یکی از ایراداتی که از سوی منتقدان به این طرح وارد می شود این است که "چرا بعد از 27 سال اکنون به فکر اجرای آن افتاده اند". در پاسخ باید گفت:
1.    متأسفانه بنا به دلایل متعدد از جمله ناهماهنگی دیدگاه های سیاسی بسیاری از مسئولان اجرایی کشور در طول سالیان متمادی یاعدم اهتمام آنان، بسیاری از قوانین، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف بر زمین مانده است. در این خصوص نمونه های زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به مصوبه دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب در سال 1382 اشاره کرد که تا کنون اقدام درخوری در آن خصوص از سوی نهادهای مسئول صورت نگرفته است. بنابراین،اجرای یک مصوبه، هر چند دیر هنگام، نباید سبب پرخاشگری و تهاجم به نهاد اجرا کننده شود.
2.    به دلیل زمینه های مساعدی که نظام جمهوری اسلامی جهت پیشرفت علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، و غیره برای زنان فراهم نموده است، شاهد حضور روزافزون آنان در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم. به همین منظور فراهم آوردن شرایط و فضای مساعد برای این حضور اجتماعی به نحوی که شأن و کرامت آنان خدشه دار نشود و کانون خانواده نیز دستخوش آسیب نگردد، بیش از پیش احساس می شود.
3.    پس از پایان جنگ تحمیلی و تغییر رویکرد دشمنان نظام به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، شاهد گسترش روزافزون شبکه های ماهواره ای و فن آوری های نوین رسانه ای هستیم که تأثیرات مخرب خود را  بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما با تغییر در نوع پوشش و آرایش بخشی از زنان جامعه بر جای گذاشته است. به همین دلیل، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند  انجام اقداماتی به منظور پیشگیری از آسیب های احتمالی اختلاط غیر ضروری زنان و مردان در محیط های کاری هستیم.
4.    لجام گسیختگی روابط زن و مرد در جوامع غربی که آسیب های فراوانی را به آنها تحمیل کرده است و آمارهای تکان دهنده خشونت های جنسی علیه زنان، حتی آنان را نیز به فکر تمهیداتی از قبیل جداسازی محیط های آموزشی و اقداماتی از این دست انداخته است؛ در حالی که آیین مقدس اسلام با در نظر گرفتن مصالح انسان ها، به صورتی اصولی، سالم سازی اجتماعی را به منظور حضور و فعالیت ایمن زنان و مردان توصیه می کند.
زنان انقلابی ایران اسلامی، با تأکید بر این که پیروزی این انقلاب فصل نوینی را در سرنوشت آنان گشود تا بتوانند به سرعت در عرصه های مختلف پیشرفت کنند و الگوی جدیدی از زن مسلمان را به جهانیان معرفی نمایند، اعلام می دارند که به پیروی از دیدگاه های مترقی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت زنان در عرصه های مختلف در عین پایبندی به دستورات شرع مقدس اسلام، راه را بر هرگونه سفسطه بازی در این زمینه خواهند بست.
ما، به عنوان جمعی از سازمان های غیردولتی زنان فعال در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و     خیریه ای،  به پیروی از مراجع عظام، ریاست محترم قوه قضائیه، ائمه محترم جمعه و هم صدا با بسیاری از   شخصیت های اندیشمند و فرهیخته کشور، از اقداماتی که در راستای حفظ کرامت زنان و سالم سازی محیط اجتماعی صورت گیرد، قویا حمایت می کنیم.

1.    موسسه فرهنگی ندای بشری
2.    موسسه ترنم اندیشه
3.    کانون فرهنگی بانو امین
4.    موسسه فرهنگی هنری شبستان بهشت هنر
5.    مؤسسه نورآتی
6.    انجمن نعیما بانو
7.    دخت ایران
8.    مجمع داداندیشان راه زندگی
9.    مؤسسه صهبای معرفت
10.    مشکات اندیشه
11.    مشکات مطهر
12.    زنان منتظر
13.    کانون جوان خیبری
14.    طلیعه رویش
15.    انجمن زنان داداندیش
16.    انجمن زن و خانواده
17.    انجمن دوستداران خانواده موفق
18.    امدادگران عاشورا
19.    خیریه قائمی
20.    خیریه قدر علوی
21.    خیریه آل حسنا

۱۳۹۳/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...