نسخه چاپی

داعش در حال ساخت ارتش زرهی

یك روزنامه آمریكایی از توقیف و به كارگیری خودروهای زرهی و ضد مین آمریكا و روسیه در عراق توسط گروه تروریستی داعش خبر داد و به نقل از پنتاگون نوشت كه داعش در حال ایجاد یك ارتش زرهی تندرو است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اذعان کرده است که گروه تروریستی داعش با گرفتن تانک های آمریکایی، در حال ساخت نیروی نظامی پایدار و تندرو است.

بر این اساس، دولت آمریکا تائید کرده اند که داعش در حال ساخت یک نیروی زرهی است و جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز حضور خودروهای زرهی روسی و آمریکایی را در تاسیسات نظامی داعش واقع در شمال عراق شناسایی کرده است؛ سیستم عامل هایی که داعش در اختیار گرفته است، شامل نفربرهای زرهی، تانک های جنگی و خودروهای زرهی جنگی است.

یک مقام آگاه آمریکایی در این باره گفت: به نظر می رسد که داعش در این برهه زمانی بیشتر خودروهای چرخ دار چابک و سریع تر را به تانک های جنگی ترجیح می دهد.

مقامات آمریکایی می گویند که داعش تانک های جنگی را از پایگاه های ارتش عراق در اطراف موصل توقیف کرده است و سیستم عامل هایی که در اختیار داعش هستند نیز برخی متعلق به آمریکا و تعدادی دیگر برای روسیه است.

بر اساس این خبر، داعش همچنین با خودروهای محافظت شده ضد مین که متعلق به آمریکا بوده نیز، دیده شده است؛ یکی از سیستم عامل های زمینی که بیشتر مورد استفاده داعش قرار گرفته است، خودروهای چند منظروه چرخ دار تند رویی بوده است که توسط آمریکا در اختیار ارتش عراق قرار گرفته اند.

مقامات آمریکایی می گویند که داعش حدود ۲ هزار دستگاه از این نوع خودروها را از پایگاه های ارتش عراق به غنیمت گرفته و از آنها در عملیات های خود در منطقه خودمختار عراق و همچنین شمال سوریه استفاده کرده اند.

۱۳۹۳/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...