نسخه چاپی

واكنش رئیس دانشگاه شریف به اخراج دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی شریف‌ در واكنش به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های نروژ گفت: آن‌ها می‌دانند كه كشورمان در آینده‌ای نه چندان دور به قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی، صنعتی جهان خواهد رسید. لذا به دنبال بهانه برای جلوگیری از این پیشرفت‌ها هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "رضا روستا آزاد" در واکنش به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های نروژ، اظهارداشت: آمار جهانی رشد علمی ایران موجبات ترس دشمنان را فراهم ساخت و آنان را وادار کرده تا به بهانه‌های گوناگون جلوی تحصیلات جوانان ایرانی در دیگر کشورها را سد کنند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی در زمان مذاکرات عدم پایبندی آنان به توافقنامه ژنو را تداعی می‌کند، اضافه کرد: آن‌ها می‌دانند که کشورمان در آینده‌ای نه چندان دور به قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی، صنعتی جهان خواهد رسید. لذا به دنبال بهانه برای جلوگیری از این پیشرفت‌ها هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه دشمنان با علم‌آموزی جوانان ما مخالفند، تصریح کرد: مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را جدی گرفته و با تکیه به توان داخلی پایه‌های علمی کشورمان را تقویت کنند. چرا که اگر به نیروی داخلی خودمان توجه شود، دیگر نیازی به ارسال دانشجو به دانشگاه‌های غربی را نداریم.

روستا آزاد در پایان با بیان اینکه خودمان می‌توانیم توان علمی کشور را ارتقا دهیم، خاطر نشان کرد: اگر به نیروی داخلی و صنعتی خودمان بها دهیم دیگر در مقابل هر نوع تحریم اعم از نوع علمی وغیر آن با اقتدار خواهیم ایستاد.

۱۳۹۳/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...