نسخه چاپی

مهاجرانی: قرارداد كی‌روش فراتر از تركمنچای است

به گزارش نما، حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی در فرهیختگان نوشت:

بحث تمدید قرارداد کی‌روش آن هم با قراردادی که بسیاری از مفادش افشا شده، ذهن اهالی فوتبال ایران را حسابی درگیر کرده است. جدا از اینکه تیم ملی در جام‌جهانی چه نتیجه‌ای گرفت و همه می‌دانیم که چطور مقابل سه تیم به صورت مطلق دفاع کرد و البته برخی بدون اینکه ارزیابی فنی از عملکرد کی‌روش داشته باشند به‌خاطر مسائل حاشیه‌ای از او دفاع کردند و کمپین راه انداختند. این موج روی احساسات تصمیم گرفت و حتی برخی مدیران هم احساساتی شدند.

خوشبختانه وزیر ورزش به خوبی همه این جریان‌ها و اتفاق‌ها را شناخت و اتفاقا خود کی‌روش را بهتر از دوستان فدراسیون فوتبال شناخت. من به‌عنوان سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که اولین‌بار ایران را به جام‌جهانی برده‌ام می‌خواهم از وزیر ورزش دفاع کنم. وزیر به خوبی مردم فوتبالدوست ایران را آگاه کرد که فدراسیون فوتبال با چه کسی روبه‌رو است.

من زمانی که در امارات سرمربی تیم‌های پایه امارات بودم، کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال امارات بود. همان زمان که ایران به جام‌جهانی 1998 فرانسه صعود کرده بود، کی‌روش در امارات بود و نتایج ضعیفی با امارات گرفت و یک سال بعد برکنار شد. من به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی پایه امارات با کی‌روش کار کرده‌ام و خیلی خوب او را می‌شناسم. کی‌روش وقتی از فوتبال امارات رفت مقامات فدراسیون فوتبال امارات گفتند که او ساختار‌سازی در فوتبال امارات کرد اما او در ایران چنین کاری انجام نداده است و همه این را می‌دانند. هدف کی‌روش گرفتن پول است و من از روزی که شنیدم او می‌خواهد سالی 5 /12 میلیارد تومان بگیرد، سردرد گرفته‌ام. آخر چرا؟ برای چه؟ او ساختاری ایجاد کرده؟ بر تیم‌های پایه ما نظارتی کرده؟

من از وزیر ورزش دفاع می‌کنم چون حق دارد که بر کار فدراسیون فوتبال نظارت کند. چطور باید به قول کفاشیان، دولت پول کی‌روش را بدهد اما بر کار فدراسیون فوتبال دخالت نکند؟ کارلوس کی‌روش قراردادش از ترکمنچای بیشتر به ایران ضربه می‌زند. این قرارداد فراتر از ترکمنچای است. مطمئنا برای یک باند مافیایی، سود در تمدید قرارداد با کی‌روش است و باید مقابل این موج ایستاد و از وزیر تشکر کرد که در حساس‌ترین زمان وارد شد و مقابل کسانی که می‌خواهند در چهار سال 50 میلیاردتومان به کی‌روش بدهند، ایستاد و البته مجلس هم به خوبی وارد شده و به این راحتی‌ها نباید اجازه داد تا سرمایه‌های ملی هدر برود.

کی‌روش چیزی به فوتبال ما نداده و اگر داده بود پس از جام‌جهانی تیم‌های زیادی او و بازیکنان تیم ملی ایران را می‌خواستند. اما کی‌روش به غیر از ایران از کجا پیشنهاد داشت؟ بازیکنان تیم ملی کجا رفتند؟ آنهایی که در اروپا بودند که سر از کویت و قطر درآوردند. همه اینها به خاطر بازی تخریبی و دفاعی تیم ملی در جام‌جهانی بود.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...