نسخه چاپی

معاون اورژانس كشور:

نیمی از ایران سیل‌خیز است‌

معاون تخصصی بحران و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور با اشاره به اینكه دانش مدیریت بحران كشور باید بومی شود، گفت: نیمی از ایران سیل خیز است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حمید رضا خانکه دقایقی پیش در حاشیه نخستین کارگاه اصول مدیریت سلامت در حوادث و بلایای مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مداخله آگاهانه از مردم باید در شرایط بحران جدی گرفته شود.

وی افزود: مشارکت محلی مردم در شرایط بحران باید سازماندهی شود تا در مقابله با حوادث منطقی برخورد شود.

معاون تخصصی بحران و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به اینکه عدم آگاهی مردم در جستجو و نجات مصدومین سبب بروز حوادث می شود، تصریح کرد: ایجاد شبکه تلویزیونی مستقل در حوزه مدیریت بحران در کشور ضروری است.

خانکه با بیان اینکه ۹۳ درصد ایران لرزه خیز بوده و ۵۰ درصد کشور سیل خیز است، افزود: این کشور همواره در معرض خشکسالی بوده و باید شبکه تلویزیونی و ستون خاصی برای حوادث در رسانه های کشور در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه دانشگاهیان مرتبط باید در رسانه ها اظهار نظر کنند، گفت: در تمام حوادث طبیعی و انسان ساخت پاسخ دهنده اولیه مردم هستند که از طریق رسانه ها باید به این افراد آموزش داده شود.

معاون سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه باید توان مداخله تخصصی مردم کشور در شرایط بحران باید ارتقا یابد، افزود: هم اکنون تمام مردم سوئیس توان مداخله تخصصی در بحران ها را دارند.

وی با اشاره به اینکه مازندران باید قطب مدیریت بحران کشور شود، گفت: پایلوت نقشه خطرپذیری کشور در مازندران می تواند در این استان طراحی شود.

معاون سازمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با بیان اینکه بسته خدمتی و دانش فنی برای مواجه با حوادث در کشور وجود ندارد، افزود: دانش مدیریت بحران در کشور باید بومی شده و خبر تبدیل به عملیات شود.

۱۳۹۳/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...