نسخه چاپی

وزیر امور خارجه فنلاند با شهردار شیراز دیدار كرد

عکس خبري -وزير امور خارجه فنلاند با شهردار شيراز ديدار کرد

وزیر امور خارجه فنلاند در سفر خود به شیراز با شهردار این شهردیدار كرد و در جریان این دیدار بر راه‌اندازی موزه‌ هنرهای زیبا با همكاری معماران فنلاندی در شیراز تاكید شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه فنلاند در سفر خود به شیراز با شهردار شیراز دیدار کرد و در جریان این دیدار بر راه‌اندازی موزه‌ هنرهای زیبا با همکاری معماران فنلاندی در شیراز تاکید شد.

وزیر امور خارجه فنلاند، ارکی تیومیویا، در این دیدار شیراز را یکی از بزرگ‌ترین شهرهای فرهنگی تاریخی جهان برشمرد و اظهار کرد: در بازدیدی که از دانشگاه علوم پزشکی و آزمایشگاه سرطان‌شناسی داشتم، پیشرفت‌های ایران در زمینه سلول‌های بنیادی را قابل توجه دیدم.

ارکی تیومیویا، با بیان اینکه از گسترش ارتباط کشورش با شیراز خرسند می شود، خاطرنشان کرد: من جنبه‌های متعددی برای همکاری دو کشور ایران و فنلاند در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی می‌بینم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر دلایل سفر ما به شیراز پیگیری بحث احداث موزه‌های هنرهای معاصر شیراز است، بدین سبب که در سال 1970 میلادی موزه هنرهای زیبا در فنلاند راه‌اندازی شد و «آلوار آلتو» مشهورترین معمار فنلاند طرحی برای موزه هنر شیراز داده است و اکنون خوشحال می‌شویم که این اتفاق در شیراز بیفتد.

وزیر خارجه فنلاند تصریح کرد: با توجه به گروه آرشیتکتی که برای این منظور گرد آمده ساخت موزه‌ای خوب در شیراز ممکن است.

تیومیویا با بیان این که مشتاق هستیم که مطالعات این پروژه انجام شود، بیان کرد: احداث این موزه باید به دست مهندسان ایرانی اتفاق افتد اما ما می‌توانیم مطالعات آن را در فنلاند انجام دهیم و گروهی از معماران خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

شهردار شیراز نیز گفت: اگر چه موضوع موزه هنرهای زیبا نخستین بار است که در این سطح مطرح می‌شود اما هر پروژه‌ای که ارتباط بین مردم شیراز و فنلاند و به ویژه شهر هلسینکی را تأمین کند، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

علیرضا پاک فطرت افزود: سفر وزیر خارجه کشور فنلاند می‌تواند باعث توسعه روابط بین دو کشور شده و افزایش بازدید گردشگران از شیراز را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: تبادل فرهنگی بین شهرها می‌تواند ارتباط بین ملت‌ها را نزدیک ساخته و آرامش و صلح بیشتری را در جهان رقم زند.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: امید وافر داریم که این سفر مقدمه‌ای برای توسعه روابط فرهنگی و ارتباط دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شیراز و فنلاند باشد.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...