نسخه چاپی

پاپ فرانسیس هدف بعدی داعش؟

بر اساس گزارش یك روزنامه ایتالیایی هدف بعدی گروه داعش پاپ فرانسیس است.

به گزارش نما به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، یک روزنامه ایتالیایی در گزارشی گفته، یک آژانس اطلاعاتی ایتالیایی ادعا کرده است، اطلاعاتی دریافت کرده که طبق آنها گروه داعش پاپ را مورد هدف خود قرار داده است چرا که او "شواهد غلطی علیه اسلام" ارائه می‌دهد و به عنوان "بزرگترین نماد دین مسیحیت" خدمت می‌کند.

با این حال فردریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

این سخنگو در مصاحبه خود با آژانس خبری کاتولیک گفت: این ادعا به هیچ وجه جدی نیست و نگرانی خاصی در واتیکان وجود ندارد و این اخبار پایه و اساسی ندارند.

با این حال یک آژانس اطلاعاتی ایتالیایی در تماسی با تحلیل‌گر نیوزویک گفته است، داعش اگر تاکنون تلاش نکرده تا پاپ فرانسیس را به قتل برساند به این دلیل بوده است که این گروه گمان می‌کند ایتالیا پایگاه استراتژیکی برای حملات تروریستی است.

به گزارش نیوزویک، پاپ مانند همیشه خط آتش است. افراط گراها تاکنون برای قتل پاپ یا منفجر کردن سنت پیتر تلاش نکرده‌اند چرا که آنها ایتالیا را یک پایگاه استراتژیک برای آغاز حملات می‌دانند نه یک دشمن اصلی مانند انگلیس و آمریکا. پاپ و واتیکان اهداف اولیه افراطیون نیستند چرا که آنها می‌خواهند از ایتالیا به عنوان پایگاه استفاده کنند نه یک هدف. با اعلام این خبر روزنامه‌های ایتالیایی مکررا درباره افزایش اقدامات امنیتی که در ایتالیا و واتیکان اجرا می‌شوند گزارش می‌دهند.

در پی افزایش اقدامات امنیتی در ایتالیا، 5 مظنون به عضویت در گروه‌های افراطی در ونیز بازداشت شده‌اند. همچنین به گزارش روزنامه "کوریرا دلاسرا" تایید شده است که 50 ایتالیایی در سنین بین 18 تا 25 سال در کنار گروه داعش می‌جنگند؛ در حالی که 80 درصد از این 50 نفر ایتالیایی الاصل و تنها 20 درصد آنها از مهاجران هستند.

۱۳۹۳/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...