نسخه چاپی

امكان ندارد دستیار كی روش شوم

عکس خبري -امکان ندارد دستيار کي روش شوم

سرمربی سابق تیم فولاد خوزستان گفت: «حضور روی نیمكت تیم ملی می‌تواند آرزوی همه مربیان ایرانی باشد اما اینكه چه زمانی و در چه فضایی وارد شوند مهم است.»

به گزارش نما به نقل از ایران ورزشی، حال و هوای این روزهای حسین فرکی متفاوت از گذشته است. عده‌ای او را گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی می‌دانند و گروهی دیگر از ادامه همکاری کارلوس کی روش با فوتبال ایران صحبت می‌کنند.



خودتان را بگذارید جای فرکی. شما جای او بودید چه واکنشی نشان می‌دادید؟ اگر پیشنهادی می‌شد قبول می‌کردید یا جواب منفی می‌دادید؟ همین ابهام‌ها و سوال‌ها بهانه‌ای شد برای صحبت با حسین فرکی. از سرمربیگری تا دستیاری، از خودش تا کی روش.



صحبت‌های این مربی موفق پیش رویتان است. حرف‌های دل او در روزهایی که گزینه اول سرمربیگری تیم ملی ایران است.



* حال و هوای شما در این روزها چطور است؟ در روزهایی که می‌گویند شاید سرمربی تیم ملی شوید؟

- حال و هوایم مثل گذشته است. نه تغییری کرده و نه اتفاقی افتاده. الان هم خارج از تهران هستم و کارهای شخصی‌ام را انجام می‌دهم. استراحت می‌کنم، فوتبال می‌بینم و به قول معروف بعد از چند سال فشار، ریکاوری می‌کنم.



* اما به هر حال اسم شما کنار نام تیم ملی است. مردم چه می‌گویند؟ مثلا وقتی در کوچه و خیابان شما را می‌بینند؟

- مردم که همیشه به من لطف دارند و نگاه شان به مربیگری من مثبت است. آنها اول از وضعیت جسمانی‌ام می‌پرسند و بعد درباره ادامه حضورم در فوتبال.



* از تیم ملی هم می‌پرسند؟ شایعه حضور شما به‌عنوان جانشین کی روش؟

- بله. آنها می‌پرسند و من هم پاسخ شان را می‌دهم. ابتدا از حسن توجه شان تشکر می‌کنم و بعد می‌گویم که فضای تیم ملی، فضایی نیست که من بخواهم وارد شوم. آن هم به خاطر اتفاقاتی که بعد از جام جهانی افتاد و همه از ادامه حضور کی روش صحبت کردند.



* این فضا را نمی‌شود درست کرد؟

- نمی‌دانم می‌شود درست کرد یا نه اما من دوست ندارم وارد فضایی شوم که بعد از جام جهانی به وجود آمد. طبق نظرخواهی‌های انجام شده، اکثریت مردم به ادامه همکاری با کی روش رای داده و نشان دادند که به این مربی علاقه‌مندند. به همین خاطر معتقدم کار کردن در این فضا به صلاح نیست!



* یعنی اگر مسئولان فدراسیون فوتبال با شما وارد مذاکره شوند باز هم این پیشنهاد را قبول نمی‌کنید؟

- نه. این تصمیم و حرفی که می‌زنم، حرف آخرم است. به تیم ملی فکر نکرده و نمی‌کنم. حضور من در تیم ملی، نظر رسانه‌ها بود. مردم هم موافقش بودند اما چون فضا فراهم نیست، طبیعی است که من هم به این موضوع فکر نکنم.



* اما شما یکی از آرزوهای فوتبالی خود را سرمربیگری در تیم ملی عنوان می‌کردید. اینقدر زود از رسیدن به این آرزو دست کشیدید؟

- سرمربیگری در تیم ملی موضوعی است که همه مربیان به آن فکر می‌کنند. آنهایی که شغل شان مربیگری است با حرف من موافقند، حضور روی نیمکت تیم ملی می‌تواند آرزوی همه مربیان ایرانی باشد اما اینکه چه زمانی و در چه فضایی وارد شوند مهم است.



* حتی به‌عنوان دستیار هم وارد نمی‌شوید؟

- هرگز.



* اما اگر کی روش بماند از شما به‌عنوان گزینه اول دستیاری او نام برده‌اند.

- این موضوع کلا منتفی است و هرگز به آن فکر نمی‌کنم.



* چون چهره مقبولی هستید و البته یک مربی موفق. شاید فدراسیون معتقد است که می‌توانید همراه کی روش موفق باشید.

- نه. چنین چیزی امکان ندارد و من علاقه‌مندم تجربه‌ام را به‌عنوان سرمربی و در تیم‌های باشگاهی در اختیار بازیکنانم قرار بدهم.



* عبدا.. ویسی در مصاحبه‌ای از جدایی کی روش ابراز ناراحتی کرده و معتقد است از بنز به پیکان رسیدن یعنی شکست. به نظر می‌رسد او کی روش را بنز خطاب کرده و مربیان ایرانی را پراید!

- خب ویسی نظرش را گفته و نمی‌دانم چه بگویم.



* واقعا تفاوت از بنز تا پراید است؟

- به نظرم تفاوت بین کی روش و برخی مربیان ایرانی اینقدر نیست اما در این باره حرف نزنم بهتر است.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...