نسخه چاپی

عامل انسداد جریان خون در رگ

برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه نداشتن تحرك و فعالیت بدنی مناسب، به طور مستقیم و غیر مستقیم عامل نزدیك به نیمی از موارد لخته‌های خونی در بین گروه‌های سنی مختلف است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیوان احدزاده متخصص هماتولوژی اظهارداشت: بیماری لخته‌های خونی، بیماری مهم و نسبتا خطرناکی است که می‌توانند اندام‌های حیاتی بدن مانند قلب، مغز و شش‌ها را دچار مشکلات جدی کرده و حتی از کار بیاندازد.



وی با بیان اینکه یک لخته خونی می‌تواند به طور جزئی یا کلی موجب انسداد جریان خون در رگ شود، افزود: قسمتی که دچار انسداد شده پس از مدت زمان کوتاهی ملتهب شده و در این قسمت علائمی نظیر تورم، قرمزی، سوزش و برخی دیگر از علائم مانند تاری دید، داغ شدن سر، تغییر غیر عادی رنگ پوست، گرفتگی عضلات و علائم دیگر ظاهر می‌شود.



احدزاده با اشاره به نقش عواملی نظیر عدم فعالیت بدنی و عوامل ژنتیکی در بروز لخته‌های خونی، تأکید کرد: برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نداشتن تحرک و فعالیت بدنی مناسب، به طور مستقیم و غیر مستقیم عامل نزدیک به نیمی از موارد لخته‌های خونی در بین گروه‌های سنی مختلف است.



وی گفت: مصرف مواد غذایی و شیمیایی نظیر روغن‌های نباتی مایع و جامد و مصرف بیش از اندازه داروهای شیمیایی نیز در بروز لخته‌های خونی موثر است. احد زاده خاطر نشان کرد: عدم مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها و همچنین لبنیات نیز می‌تواند خطر لخته‌های خونی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

۱۳۹۳/۶/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...