نسخه چاپی

گردش به راست در تهران ممنوع!

همزمان با قرمز شدن چراغ راهنمایی، چراغ عابر پیاده سبز خواهد شد و حركت خودروها در دور زدن، گردش به راست و گردش به چپ، نادیده گرفتن حقوق عابر پیاده محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بسیاری از شهروندان پایتخت با گذشت شش ماه از اجرای طرح ممنوعیت گردش به راست هنوز از این مقررات اطلاعی ندارند که این وضعیت، اطلاع رسانی و تبلیغ محیطی را ضروری می کند.

ˈحسن عابدیˈ، افزود: همکاری شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی درباره آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به رانندگان در اجرای طرح ممنوعیت گردش به راست در تمامی تقاطع های پایتخت ضروری است.

وی افزود: ثبت جریمه تخلف های انجام شده در طرح ممنوعیت گردش به راست به غیر از چند تقاطع در مراکز مختلف پایتخت در سایر تقاطع ها به تازگی آغاز شده و رانندگانی که این تخلف را مرتکب شوند علاوه بر جریمه، پنج نمره منفی نیز برای آنان ثبت خواهد شد.

عابدی با بیان اینکه، بیشتر تقاطع های اصلی پایتخت اکنون به دوربین ثبت تخلف مجهز شده است، تاکید کرد: تمام تقاطع های شهر به مرور به این دوربین های کنترلی مجهز و تخلف ها را ثبت خواهند کرد.

وی ضمن تاکید بر رعایت هرچه بیشتر حقوق عابران پیاده، اظهار کرد: همزمان با قرمز شدن چراغ راهنمایی، چراغ عابر پیاده سبز خواهد شد و حرکت خودروها در دور زدن، گردش به راست و گردش به چپ، نادیده گرفتن حقوق عابر پیاده محسوب می شود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: مذاکره هایی با شهرداری تهران درباره احداث معبر جداگانه در برخی از تقاطع های تهران به منظور گردش به راست صورت گرفته تا در محل هایی که این امکان وجود دارد راستگرد جداگانه تعبیه تا از ایجاد بار اضافی در پشت چراغ های قرمز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح جدید ممنوعیت گردش به راست محدود به شهر تهران است، افزود: این طرح پس از نهادینه شدن در پایتخت در سایر شهرهای کشور نیز اجرا خواهد شد.

عابدی همچنین علت تجهیز دوربین های ثبت تخلف در تقاطع های شهر تهران را علاوه بر الزام رانندگان وسایل نقلیه به رعایت قوانین رانندگی و امکان بهبود تشخیص کارشناسی تصادف های رانندگی عنوان کرد.

وی در ادامه، عملکرد شبانه روزی پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص کنترل محسوس و نامحسوس به منظور کاهش چشمگیر تخلف های حادثه ساز از جمله سرعت های غیر مجاز، مارپیچ ها و لایی کشی در اتوبان ها و خیابان های تهران را بسیار موثر دانست.

جانشین راهور تهران بزرگ با بیان اینکه اکنون تیم های کنترلی شبانه نسبت به گذشته تقویت شده است، افزود: با تخلف های رانندگی مخاطره آمیز به خصوص در اتوبان ها به شدت برخورد خواهد شد

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...