نسخه چاپی

نخستین محموله هلال احمر در راه غزه

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران گفت: نخستین محموله ۹۵ تنی كمك به مردم غزه امشب از طریق هوایی وارد قاهره و پس از آن با كامیون از مرز رفح وارد غزه خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد شهاب الدین محمدی عراقی در حاشیه بارگیری این محموله در جمع خبرنگاران افزود: این محموله شامل 60 تن اقلام امدادی و زیستی و 35 تن اقلام پزشکی و دارویی است.

وی گفت: اقلام امدادی این محموله شامل 700 دستگاه چادر، 7 هزار تخته پتو ، 4 هزار زیرانداز و 20 هزار قوطی کنسرو است.

معاون جمعیت هلال احمر ارزش این محموله را بیش از یک میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این محموله از محل کمکهای مردمی تأمین شده است.

وی گفت: وزارت امور خارجه ایران و مصر هماهنگی های لازم را در خصوص انتقال این محموله به غزه از طریق مرز رفح انجام داده اند.

محمدی عراقی افزود: همراه با این محموله دو پزشک و برخی همکاران هلال احمر نیز اعزام می شوند تا بر روند توزیع این اقلام و همچنین دیگر نیازهای پزشکی و دارویی مردم غزه نظارت و کسب اطلاع کنند.

وی گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش از این محموله نیز سه مرحله کمکهای دارویی به ارزش شش میلیارد ریال داشته که این سه محموله به صورت ارسال از ایران به غزه نبوده است بلکه مبلغ این اقلام در غزه پرداخت و خریداری شده است.

محمدی عراقی افرود: قرار بود تعدادی از مجروحان غزه برای مداوا به ایران منتقل شوند که در این خصوص هماهنگی میان مسئولان هلال احمر مصر و فلسطین صورت نگرفت.

وی گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه خرید آمبولانس و انتقال به غزه آمادگی دارد چرا که در حمله وحشیانه رژیم صهیونیسیتی به غزه 47 دستگاه آمبولانس آنان منهدم شد.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...