نسخه چاپی

مسئولان به فعالیت در فیس‌بوك افتخار نكنند

برخی معتقدند برای پیشرفت اقتصادی و سر لطف آمدن غرب باید مثل آمریكایی‌ها زندگی كنیم و استقلال فرهنگی خود را از دست بدهیم اما مقام معظم رهبری می‌گویند شما اگر بخواهید در اقتصاد موفق باشید باید به فرهنگ اهمیت دهید و بر سر استقلال فرهنگی اصرار كنیم.

به گزارش نما به نقل از رسا، دکتر غلامعلی حداد عادل شب گذشته در نشست «شعار سال را فراموش نکنیم» که به همت جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مسجد المهدی مشهد برگزار شد، به هم‌جهتی حرکت اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: برخی معتقدند برای پیشرفت اقتصادی و سر لطف آمدن غرب باید مثل آمریکایی‌ها زندگی کنیم و استقلال فرهنگی خود را از دست بدهیم اما مقام معظم رهبری می‌گویند شما اگر بخواهید در اقتصاد موفق باشید باید به فرهنگ اهمیت دهید و بر سر استقلال فرهنگی اصرار کنیم.

وی ادامه داد: آنان می‌گویند راجع به مساله حجاب و برخی فیلم‌های سینمایی و کارهای دیگری که خارجی‌ها به ما ایراد می‌گیرند کوتاه بیایید تا مشکل اقتصادی حل شود که البته برخی مسؤولان نیز گاهی می‌گویند دغدغه فرهنگی مساله اصلی ما نیست اگر اقتصاد و فقر را حل کنیم سایر مسائل نیز حل می‌شود.

کلید حل مشکلات اقتصادی فرهنگ است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ و اقتصاد، اظهار داشت: ایشان کلید حل مشکلات اقتصادی را در بخش عمده‌ای از فرهنگ می‌دانند همان‌طور که در بحث سبک زندگی اسلامی در سفر به خراسان شمالی، گفتمان تازه‌ای به نام سبک زندگی اسلامی مطرح کردند.

وی، سبک زندگی اسلامی را یک زندگی غیر غربی برخاسته از فرهنگ اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: سخن مقام معظم رهبری این است، مادامی‌که بخواهیم اسلوب زندگی خود را از غرب تقلید کنیم، نمی‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم؛ اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی، دو روی یک سکه‌اند، نمی‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم بدون این‌که سبک زندگی ما اسلامی شود.

حداد عادل به دلایل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: مقداری از مشکلات موجود حاصل بی‌فکری خودمان و مقداری نیز نتیجه تقلید از غرب است؛ در بحث ازدواج، ما چه اندازه گرفتار سنت‌های غلط هستیم، این سنت‌ها اسلامی است؟ پیغمبر و اسلام این‌گونه مردم را به ازدواج دعوت کرده‌اند؟
وی عنوان داشت: اگر تمام ‌روز و شب سال را در مورد نحوه زندگی بحث کنیم، تمام شواهد حکایت از فاصله ما از سبک زندگی اسلامی دارد، نه خوابیدن، نه نام‌گذاری، نه مراسمات و نه بسیاری از عملکردهای ما در زندگی انطباق دقیق با سبک زندگی اسلامی ندارد.

غرب را در قضیه غزه بشناسید
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که اگر بخواهیم در اقتصاد به اقتصاد مقاومتی برسیم باید به سبک زندگی اسلامی روی بیاوریم، تصریح کرد: اولین راه در این مسیر این است که در سبک زندگی غربی شک کنیم؛ اگر می‌خواهید غرب را بشناسید در قضیه غزه و فلسطین بشناسید.

وی ادامه داد: این غربی که عده‌ای سر و دست می‌شکنند و جان می‌کنند که خود را به آنجا برسانند، این همان غربی است که یک عده را ۷۰ سال پیش بدون دلیل به سرزمین فلسطین برده و ساکنان آنجا را کشته و ترور کرده، دولت جعلی ایجاد کرده و در قلب عالم اسلام عنصری نفوذی به نام رژیم صهیونیستی وارد کرده و امت مسلمان را خون‌دل داده است.

حداد عادل با طرح این سؤال که آیا این زندگی و ارزش‌های غربی باید الگوی ما باشند، عنوان داشت: تا چشم ما به چند ساختمان بلند در دبی و قطر افتاد باید بگوییم جمهوری اسلامی برای ما چکار کرده؟ آیا انسانیت به این ساختمان‌هاست؟ ساختمان بلند در مشهد بسازیم و اسم خارجی بر آن بگذاریم و بگوییم ما پیشرفت کردیم؟

وی به شعار سال و کنار هم قرار دادن عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اهمیت فرهنگ برای یک ملت مثل اهمیت هوا برای زندگی است؛ مقام معظم رهبری، عزم ملی و مدیریت جهادی را در کنار این عنوان گذاشتند؛ مخاطب عزم ملی ملت است اما برای حفظ فرهنگ و برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی، همه ملت باید وارد صحنه شوند.

مدیریت مصرف، پیش‌نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی
عضو مجمع تشخیص مصلحت، ساده‌ترین کار در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را مدیریت مصرف دانست و ابراز داشت: ای‌کاش در بعضی از موارد از غربی‌ها تقلید می‌کردیم؛ کمتر ملتی به‌اندازه ملت ما اسراف می‌کند، همه ما در اقتصاد مقاومتی سهم و وظیفه‌داریم، عزم ملی یعنی این‌که یک دانش‌آموز مدرسه هم خودش را مخاطب رهبری بداند؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ناشی از اقتصاد خانواده است زیرا نحوه اداره خانواده‌ها است که هزینه‌ها را بالا می‌برد.

وی، منظور رهبری از مدیریت جهادی را زندگی همچون شهید رجایی دانست و عنوان کرد: مدیران باید جهادی زندگی کنند، یعنی همچون شهید رجایی، ما مدیری که ریخت‌وپاش کند و در این شرایط اقتصادی طوری زندگی کند و پول خرج کند که مردم بگویند این چه زندگی است، نیاز نداریم.

آرامش جامعه، لازمه ثبات اقتصادی و فرهنگی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آرامش را لازمه ایجاد ثبات در اقتصاد عنوان کرد و ابراز داشت: از ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی، هرگاه فرصت شده به آقایان گفته‌ایم شما برای حل مشکلات اقتصادی نیاز به برقراری آرامش در کشور دارید، اگر کشور دچار ناآرامی باشد مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.

وی با تأکید بر این‌که مجلس نسبت به آرامش در جامعه حساس است، تصریح کرد: دو عامل بی‌توجهی به ارزش‌های فرهنگی و بی‌توجهی به مسائل سیاسی باعث برهم خورد این آرامش می‌شود که ما در مجلس مراقب هستیم و به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

مسؤولان کشور به فعالیت در فیس‌بوک افتخار نکنند
حداد عادل ادامه داد: برای حفظ آرامش فرهنگی نباید استفاده ماهواره‌ها را رها کرد، نباید فیس‌بوک به‌طور کامل آزاد شود، نباید مسؤولان کشور افتخار کنند که در فیس‌بوک فعال هستند، نمی‌شود ماهواره و اینترنت را رها کرد زیرا رها کردن این‌ها باعث تنش فرهنگی می‌شود.

وی به مساله استیضاح وزیر علوم اشاره کرد و بیان داشت: ما در انتخاب مسؤولان متذکر شدیم کسانی که در فتنه ۸۸ مؤثر و مقصر بوده‌اند نباید کلید کارها را دوباره به دست بگیرند زیرا ممکن است آن اتفاقات را تکرار کنند؛ من صریحاً به آقای رئیس‌جمهور محترم عرض کردم که آدم مارگزیده از ریسمان سیاه‌وسفید می‌ترسد.

تذکر ۹ ماهه به وزیر علوم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استیضاح وزیر علوم برای مجلس سخت بود، ما عقده استیضاح کردن وزیر نداشتیم اما نمایندگانی که پای استیضاح ایستاده بودند ۹ ماه به وزیر گفتند کسانی که در فتنه فعال بودند را بر سر مناصب اصلی دانشگاه‌ها نگذار اما آنان در مقابل این خواست مجلس، دلیل استیضاح را مساله بورسیه عنوان کردند.

وی اظهار داشت: این‌که چون به نمایندگان مجلس به‌ناحق بورس دادند و این وزیر آمده و جلوی این بی‌عدالتی را گرفته و مجلس می‌خواهد وزیر را استیضاح کن؛ والله این‌طور نبود، بالله این‌طور نبود؛ اگر بنا باشد روزی پرونده بورسیه‌ها بازخوانی شود باید از ۲۰ سال پیش بازخوانی شود آن‌وقت مشخص می‌شود که ما طلبکاریم یا بدهکار.

ایران، باثبات‌ترین کشور منطقه
حداد عادل با تأکید بر این‌که ایران، باثبات‌ترین کشور منطقه است، عنوان کرد: امروز ایران ما با تمام فشارهایی که دشمن به او وارد می‌کند با همه تحریم‌ها و تهدیدها، به لطف خدا، امام زمان (عج) و عنایت حضرت رضا (ع) آرامش ایران از همه کشورهای منطقه بیشتر است؛ مردم، دیروز پشت سر امام (ره) ایستادید و امروز پشت سر رهبری حرکت می‌کنند و وحدت خود را حفظ کردند؛ این ثبات و امنیت سرمایه بزرگ ماست.

وی به ادعای دولت مبنی بر انتخاب افراد شایسته در مسؤولیت‌ها اشاره کرد و گفت: دولت می‌گوید ما انتخاب مسؤولان را از روی شایستگی انجام می‌دهیم و افراد متخصص را در موقعیت‌ها قرار می‌دهیم اما ما می‌بینیم که این‌طور نیست، فکر اصلی را تأیید می‌کنیم و امیدواریم که این‌گونه باشد و مملکت به برکت این شعار اعتدال از این درگیری‌های جناحی خلاص شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر آینده مذاکرات هسته‌ای، عنوان کرد: ما به‌عنوان نماینده مجلس مراقب هستیم که اگر جایی استقلال ما درخطر قرارگرفته و آمریکا خواست از پنجره مذاکرات وارد شود و برای ملت قیم معابی انجام دهد، جلوی دولت را هم می‌گیریم اما احساس می‌شود که خود دولت نیز راضی نیست که چنین ظلمی به ملت ایران وارد شود.

بانک‌ها یک مصیبت هستند
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد بانک‌ها در نظام مالی کشور، تأکید کرد: بانک‌ها یک مصیبت هستند، یکی از دشوارترین کارها در شرایط فعلی، اصلاح نظام بانکی است، بانک‌ها به‌جای این‌که به مردم پول بدهند، خودشان تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند؛ متأسفانه این نظام رهاشده و کار به اینجا رسیده.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...