نسخه چاپی

ظریف به رم رفت/رایزنی با رئیس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه كشورمان امروز در سومین روز حضورش در قاره سبز وارد رم پایتخت ایتالیا شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بامداد دوشنبه ۱۰ شهریور ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سه کشور اروپایی بلژیک، لوکزامبورگ و ایتالیا راهی بروکسل شد.

وی ضمن دیدار با همتای بلژیکی خود با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که قرار است در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود، به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز (سه‌شنبه) نیز در لوکزامبورگ ضمن دیدار با اسلبورن همتای خود با دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) وارد رم پایتخت ایتالیا شد تا ضمن دیدار و گفت‌وگو با موگرینی وزیر خارجه ایتالیا که اخیرا ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا را نیز عهده‌دار شده در خصوص مناسبات تهران و رم و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد.

این دومین سفر ظریف به رم از زمان تصدی وزارت امور خارجه است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۸ آبان ماه و قبل از نشست ژنو ۳ سفری چند ساعته به رم داشت و با «اما بونینو» وزیر خارجه سابق ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک، تهران میزبان وزرایی از اتحادیه اروپا بود که «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا اولین وزیر اروپایی و البته نخستین زن دیپلمات اروپایی بود که بعد از آغاز به کار دولت یازدهم در تاریخ 30 آذر ماه 92 در سفری دو روزه راهی تهران شد.

محمدجواد ظریف هفته گذشته نیز سفری سه روزه به عراق داشت و روز پنجشنبه ۶ شهریور ماه در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور جدید ترکیه حضور یافت و روز جمعه ۷ شهریور ماه نیز در مسکو با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه و همچنین روند مذاکرات جاری هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

تهران طی دو هفته آینده میزبان وزرای خارجه دانمارک و اسلواکی خواهد بود.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...